pyrro skrev 2010-05-06 20:34:29 följande:
sun moon>> Kul för dig! Men jag gifter mig första gången (förhoppningsvis enda) av kärlek med en man jag delar barn och hus med. Även om jag skulle var upp över öronen förälskad och gifta mig en 2a gång så skulle jag känna det som en sorg och ett misslyckande att det var mitt 2a (även om jag skulle vara överlycklig att ha hittat kärlek igen)
Jag är gift en andra gång och första gången var ett äkta sagobröllop.
Andra gången var en riktig triumf, inget slår det för kärleken är så rätt den här gången. Vi gjorde inte på samma sätt utan gjorde allt personligt. Vi hade en borgerlig vigsel som vi själva hade bestämt exakt hur den skulle vara. Vi hade 120 gäster och firade i två dagar.
Tack vare att jag hade haft mitt sagobröllop redan så hade jag inga problem med att bryta mig helt fri från traditioner och bara göra allt som kändes rätt och vi. Är det första gången så är det lätt att man vill ha allt som "ska" vara med.
Jag hade kanske tänkt som du första gången jag gifte mig, men man växer och mognar som människa hela tiden. Man vet aldrig vad som finns bakom nästa vägkrök eller hur man kommer att reagera.