• HappyE

Svartsjuka över barn sedan tidigare?

Jag har vid flertalet tillfällen velat halshugga kvinnan för att hon tagit ifrån mig den" första upplevelsen",
     Japp, så är det!!
  • HappyE

Aleta skrev 2010-05-04 12:31:31 följande:
    HannaLuz och HappyE. Själv reagerar jag väldigt negativt när jag ser vad ni skriver. Jag kan inte förstå hur man kan lägga så mycket vikt vid att vara först. Allt hänger ju på det man har tillsammans. Det går kalla kårar längs min ryggrad när jag läser:"Jag har vid flertalet tillfällen velat halshugga kvinnan för att hon tagit ifrån mig den" första upplevelsen""

Precis som miaik skriver så finns det många aspekter av relationerna till ex, sånt man inte behöver gå in på här. Allting här på BT är ju verkligen inte bokstavligt menat heller...

• HappyE

sun moon skrev 2010-05-05 13:43:27 följande:
    Jag har barn sedan tidigare äktenskap och jag och min BM kommer inte att skaffa barn tillsammans. Jag blir också lite smått upprörd när jag läser här. Jag tycker att ni får acceptera fakta eller lämna förhållandet.. sorry lite hård  

Ja, men man kan faktiskt både acceptera fakta och känna stor kärlek till bonusbarnen MEN bli illa berörd ibland. T.ex. när exet ifråga beter sig väldigt illa mot en inför barnen, eller andra trevligheter som kan hända. Sen kan man läsa saker på olika sätt, göra det lätt för sig med en enda absolut tolkning... Tycker inte att man ska döma folk så lätt.

Svar på tråden Svartsjuka över barn sedan tidigare?