• cityalven

Svartsjuka över barn sedan tidigare?

hej du!

jag läste ditt inlägg (dock inte alla svar) och regagerade nog på en helt annan sak.

Jag tycker att det är jättebra att du har en fin relation med din fästmans son. Det är ofta som det kan bli problem just i den sortens relationer. Det som jag reagerade på var att din man helt öppet kan tycka att det nog inte kommer vara lika underbart med ett andra barn. Det är väll självklart att det borde vara det. Det är ju inte som att man trycker på en reprisknapp... ingen graviditet är väll den andra lik?

Jag känner själv att jag blir lite upprörd på din fästman som inte kan förstå att det han säger till dig gör dig ledsen. Det egentliga problemet är ju faktiskt inte hans son utan hur han själv reagerar. Du kan inte vara avundssjuk på sonen utan avundssjuk på de händelserna som fanns runt om honom när han var liten. Därimot har du helt rätt i dina känslor då din man inte på nått sätt verkar få dig att känna dig som hans riktiga nr1 när han verkar vara så enkelspårig.

Har du berättat för honom att det han säger gör dig ledsen och osäker? Hur ska du då få känna dig som hans speciellt utvalda

Barn är ju en av de största händelserna i livet och han får det att låta som att du inte är värd att få känna det. Bara för att han har vart med om det tidigare. 

Jag vet inte om jag överreagerar men jag blir faktiskt ledsen för din skull.

Hoppas att det löser sig!

Hjärtekramar!

• cityalven

jag ber om ursäkt för mitt inlägg.. jag måste ha glömt att läsa det där intet och blivit lite eld och lågor istället.

Tack passionsblomman som rättade till det!

Men då kanske man mer får tänka såhär då; att nu är nu och då var då. Det fanns ju en anledning till att det inte fungerade mellan dem och att du är som han vill dela sitt liv med. Så häng inte upp dig på att han har fått vara med en gång förut. Det kanske till och med kan vara en trygghetspunkt sen... vem vet?

Beklagar en gång till mitt förra inlägg

hoppas att det blir bättre

Svar på tråden Svartsjuka över barn sedan tidigare?