• pyrro

Svartsjuka över barn sedan tidigare?

Jag har full förståelse för att du känner det som en sorg.
    Har själv 2 barn och för mig var födelsen av nr2 underbarare än 1an, men det var med samma man och en fortsättning på en gemensam upplevelse.

Jag gjorde också som MrsJr ett aktivt val att inte dejta killar med barn. Inte för att jag  trodde att jag inte kunde älska dom utan just för att jag ville att vi skulle göra den resan tillsammans och även slippa dina/mina barn bekymmer

Nu lever du ju redan i den situationen och  jag är säker på att det kommer att bli en underbar upplevelse för er ändå, det är ju nytt för er tillsammans. Men jag tycker också att du ska tillåta dig att känna sorg över situationen, man känner som man känner.

Sen att jämföra kanelbullar, giftemål och barn?? Jag förstår din tanke, men det beror nog mkt på omständigheter och värderingar.
    Är ett 2a giftemål sämre? Ja i mina ögon skulle det vara det. Även om det skulle var med nån jag älskade mer än 1an så skulle ja känna en sorg då över att det inte var det 1a (ända)...men det är jag..

• pyrro

sun moon>> Kul för dig! Men jag gifter mig första gången (förhoppningsvis enda) av kärlek med en man jag delar barn och hus med. Även om jag skulle var upp över öronen förälskad och gifta mig en 2a gång så skulle jag känna det som en sorg och ett misslyckande att det var mitt 2a (även om jag skulle vara överlycklig att ha hittat kärlek igen)

• pyrro

Aleta, Kattpoet>> om ni läser vad jag skrev så skulle jag visst kunna gifta mig igen (om maklen dör eller om det går åt pipan trots allt). Vi kommer att ha ett jättelitet bröllop precis som vi vill ha det, skulle jag göra om det kanske jag känner för ett prinsess-bröllop vem vet. Jag säger inte att jag inte skulle kunna vara t o m lyckligare 2a gången bara att med min syn på äktenskapet så skulle jag känna en sorg över att det första inte varade, oavsett om det var död, otrohet whatever som orsakade det. Man kan ändå glädjas åt nutid och framtid! 

Men nu var det ju inte det här tråden handlade om utan svartsjuka på tidigare barn, och ja jag har full förståelse för att man kan känna så utan att man på något sätt än en sämre person eller styvförälder för det.

• pyrro

Mymlan16>> håller precis med dig

Svar på tråden Svartsjuka över barn sedan tidigare?