• Mörk Ängel

Vilken är er drömbröllopsresa?

Om ni kunde välja precis att åka precis var som helst, hur skulle då er bröllopsresa se ut? Var? Hur lång? Vad skulle ni vilja göra under resan?

Och lite realitet, var ska ni/vill på bröllopsresa?

Hur mycket kommer ni lägga/har lagt på bröllopsresan?

Hur lång kommer den vara?

• Svar på tråden Vilken är er drömbröllopsresa?
  • Moi mokulat

Tänkte hänga på och se vad folk skriver. Vi har inte bokat något. Vet inte ens om vi har råd. Vi har båda nya jobb också så vi kanske inte kan få ledigt.

Funderade på att ta en nästa år och kunna spara lite och så. Sen önskar oss penagr till det. Eller om vi bara ska ta en weekend till London så länge. Vore kul att gå på en riktig fotbolls match.

• Petrah

Vi ska göra en resa som vi båda har velat göra länge; Roadtrip i fem veckor genom USA. Vad det kommer att kosta har jag ingen aning om! 100K? 150? Men ett minne för livet blir det garanterat!

• Mörk Ängel

Petrah: Det låter härligt och tänk vad man får se!

Moi Mokulat: Vi har inte heller helt bestämt så jag tänkte få lite inspiration men också se vad andra har för drömmar. Vi funderar på att segla i Karibien men problemet är att jag måste ha ledigt från skolan i två veckor då och det kan bli lite svårt med min utbildning.

• fiffen

VI ska faktiskt åka på vår drömresa! (en av dem)

först 2 nätter i Rom och sedan ut på en 7 nätters kryssning i östra medelhavet, ska bli en underbar upplevelse, det enda jag kanske skulle vilja ändra på är att vara i Rom några fler dagar.

25 000 går resan på ungefär med flyg, hotell, kryssning :)

• Mörk Ängel

Vad är det för kryssning, finns det någon hemsida? Det låter som en superkombination. Ja, i Rom kan man stanna länge Det är den vackraste staden som finns!

• Superstarfia

Vi har bokat våran drömresa, 2 veckor på Bali. All inclusive 49000 kr.. det är värt det.. :)

www.drombrollop.webblogg.se Hela Sundsvall firar vår dag, eller?
  • Plutten2010

Jag skulle vilja åka till Västindien/Karibien men både jag och min m2b är alldeles för rastlösa för att åka till sådana "paradis". =) 

I realitet åker vi till New York (4 nätter) och Hawaii (12 nätter) vilket perfekt motsvarar våra önskemål! {#lang_emotions_cool} Vi vill kunna välja mellan strand, shopping (typ gallerior) och andra utflyktsmål när vi är på semester. Resan går på nästan 60 000 kr (flyg och hotell). Vi unnar oss drömresan men reser/bor inte "lyxigt". Hoppas på barn inom snar framtid och då vet man inte när man har möjlighet att åka långt igen.

• fiffen

Med royal caribbean, vi bokade med hjälp av ticket som satte ihop resa med hotell och flyg,

Kryssningsfartyg:  Navigator Of The Seas
    Avresehamn:  Rom, Italien
    Resrutt:  Rom - Sicily (messina) - Till havs - Ephesus (kusadasi) - Aten - Heraklion (iraklion) - Till havs - Rom

www.royalcaribbean.se/

• Mörk Ängel
    Plutten2010 skrev 2010-04-27 10:20:06 följande:
    Jag skulle vilja åka till Västindien/Karibien men både jag och min m2b är alldeles för rastlösa för att åka till sådana "paradis". =) I realitet åker vi till New York (4 nätter) och Hawaii (12 nätter) vilket perfekt motsvarar våra önskemål!  Vi vill kunna välja mellan strand, shopping (typ gallerior) och andra utflyktsmål när vi är på semester. Resan går på nästan 60 000 kr (flyg och hotell). Vi unnar oss drömresan men reser/bor inte "lyxigt". Hoppas på barn inom snar framtid och då vet man inte när man har möjlighet att åka långt igen.
    Nej, det är så vi också resonerar. Vi vill passa på att ta en underbar resa innan vi får barn. Visserligen kommer vi säkert kunna åka långt, men vi kommer inte kunna vara lika "äventyrliga" så vi försöker hitta en resa som man inte kan göra med barn

Problemet är ju dock att vi tänkte försöka bli gravida efter bröllopet och ska vi då segla i Västindien så vet man ju inte hur bra jag kommer må (om vi skulle lyckas). Och boka måste vi ju göra i tid också..

• Mörk Ängel
    fiffen skrev 2010-04-27 10:20:29 följande:
    Med royal caribbean, vi bokade med hjälp av ticket som satte ihop resa med hotell och flyg, Kryssningsfartyg:  Navigator Of The Seas Avresehamn:  Rom, Italien Resrutt:  Rom - Sicily (messina) - Till havs - Ephesus (kusadasi) - Aten - Heraklion (iraklion) - Till havs - Rom www.royalcaribbean.se/

Toppen! Det där ska jag kolla in!

Svar på tråden Vilken är er drömbröllopsresa?