Inlägg från: Mörk Ängel |Visa alla inlägg
  • Mörk Ängel

Vilken är er drömbröllopsresa?

Om ni kunde välja precis att åka precis var som helst, hur skulle då er bröllopsresa se ut? Var? Hur lång? Vad skulle ni vilja göra under resan?

Och lite realitet, var ska ni/vill på bröllopsresa?

Hur mycket kommer ni lägga/har lagt på bröllopsresan?

Hur lång kommer den vara?

• Svar på tråden Vilken är er drömbröllopsresa?
  • Mörk Ängel

Petrah: Det låter härligt och tänk vad man får se!

Moi Mokulat: Vi har inte heller helt bestämt så jag tänkte få lite inspiration men också se vad andra har för drömmar. Vi funderar på att segla i Karibien men problemet är att jag måste ha ledigt från skolan i två veckor då och det kan bli lite svårt med min utbildning.

• Mörk Ängel

Vad är det för kryssning, finns det någon hemsida? Det låter som en superkombination. Ja, i Rom kan man stanna länge Det är den vackraste staden som finns!

• Mörk Ängel
    Plutten2010 skrev 2010-04-27 10:20:06 följande:
    Jag skulle vilja åka till Västindien/Karibien men både jag och min m2b är alldeles för rastlösa för att åka till sådana "paradis". =) I realitet åker vi till New York (4 nätter) och Hawaii (12 nätter) vilket perfekt motsvarar våra önskemål!  Vi vill kunna välja mellan strand, shopping (typ gallerior) och andra utflyktsmål när vi är på semester. Resan går på nästan 60 000 kr (flyg och hotell). Vi unnar oss drömresan men reser/bor inte "lyxigt". Hoppas på barn inom snar framtid och då vet man inte när man har möjlighet att åka långt igen.
    Nej, det är så vi också resonerar. Vi vill passa på att ta en underbar resa innan vi får barn. Visserligen kommer vi säkert kunna åka långt, men vi kommer inte kunna vara lika "äventyrliga" så vi försöker hitta en resa som man inte kan göra med barn

Problemet är ju dock att vi tänkte försöka bli gravida efter bröllopet och ska vi då segla i Västindien så vet man ju inte hur bra jag kommer må (om vi skulle lyckas). Och boka måste vi ju göra i tid också..

• Mörk Ängel
    fiffen skrev 2010-04-27 10:20:29 följande:
    Med royal caribbean, vi bokade med hjälp av ticket som satte ihop resa med hotell och flyg, Kryssningsfartyg:  Navigator Of The Seas Avresehamn:  Rom, Italien Resrutt:  Rom - Sicily (messina) - Till havs - Ephesus (kusadasi) - Aten - Heraklion (iraklion) - Till havs - Rom www.royalcaribbean.se/

Toppen! Det där ska jag kolla in!

• Mörk Ängel
    Plutten2010 skrev 2010-04-27 10:39:01 följande:
      Precis, eller iaf inte en resa som gör med små barn. Menar absolut inte att man inte kan resa med barn! Har varit både i NY och på Hawaii tidigare men var väl typ 8 resp 11 år då (många år sen nu..*puh*) och det är ju också roligare att barnen har minnen av en sådan resa.Hur långt efter bröllopet tänkte ni resa??
    Haha, samma med mig, jag var nog också på Hawaii och I NY runt de åldrarna.

Vi gifter oss i oktober 2011 och egentligen vill vi åka i december eftersom jag har förmodligen har lite lov då. Men om vi ska segla så blir det i februari eller mars eftersom det är bäst väderförhållanden då. Men som sagt, det beror på om jag kan ta två veckors ledigt under den terminen. Så ja, bröllopsresan blir efter 2-5 månader.

Hur långt efter har ni tänkt?

• Mörk Ängel
    lillalyckan skrev 2010-04-27 15:35:22 följande:
    Vi har bokat 17 dagar på Bali Först en vecka på lyxigt strandhotelm med vita stränder och spa, sen tio dagar i huvudstaden. Då räknar vi med att vi får allt, först lyx och avkoppling och sen lite upplevelser. Vi gifter oss i december och märkte fort att allt blir dyrare över jul och nyår. Men 33000 för två personer för flyg och boende är vi nöjda med. Det ska ju vara löjligt billigt att leva där också sägs det.
    Vad är det för äventyr ni tänkt göra?
  • Mörk Ängel

Aknathan:

Det låter underbart! Kenya är jättefint och safari där spännande och kul!

Tror ni att det är dumt att planera en segelresa i Karibien (i feb/mars) om vi hoppas bli gravida ett par månader efter bröllopet (bröllop i oktober)? Jag tänkte på illamående och oförmåga att njuta och verkligen delta i resans äventyr.

Svar på tråden Vilken är er drömbröllopsresa?