• Mörk Ängel

Vilken är er drömbröllopsresa?

Om ni kunde välja precis att åka precis var som helst, hur skulle då er bröllopsresa se ut? Var? Hur lång? Vad skulle ni vilja göra under resan?

Och lite realitet, var ska ni/vill på bröllopsresa?

Hur mycket kommer ni lägga/har lagt på bröllopsresan?

Hur lång kommer den vara?

• Svar på tråden Vilken är er drömbröllopsresa?
  • Fårävvör

Jag har börjat spåna lite på bröllopsresa och favoriten just nu är att börja med 4-5 dagar i tex Baja California (Mexico) och sen åka upp till Kalifornien och bila omkring, se San Fransisco, LA, Grand Canyon, Yosemite, vindistriktet mm. Eventuellt skulle man ju kunna avverka några dagar i New York på vägen hem också!

"Problemet" är bara att känner på mig att en sån resa kräver sådär en tre veckor för att det ska funka. Vi har som längst vart iväg i två veckor förut, och alltid fått lite hemlängtan de sista dagarna Men men, det kanske blir skillnad om man får uppleva en massa olika saker under tiden!

• 20100710

vi har inte bestämt oss än, roligt att läsa här och få lite tips och inspiration {#lang_emotions_smile} min drömresa har alltid varit maldiverna, jag älskar att sola och bada och bara ligga å slappa på en strand {#lang_emotions_smile}

• Tessthemess

Min drömresa skulle vara en kombination av Maldiverna och Thailand. Tror att jag kanske skulle bli uttråkad om jag var på Maldiverna i mer än 1 vecka. Thailand (eller Kambodja) finns det lite mer att göra i. Men en kombination skulle vara toppen. Finns flyg från Thailand till Maldiverna (har redan kollat upp). Haha!

• aknathan

Vi planerar en resa till Afrika. Safari på savannen förmodligen i Kenya och sedan till Rwanda för att titta på bergsgorillorna! Ska bli så spännande!!!! Sen tänker vi avsluta resan på en ännu obestämd plats, men vi tänker oss strand, paraplydrinkar och total avslappning ;) Blir borta 3-4 veckor. Lockande? ;)

ak
  • Miss Moneypenny

aknathan skrev 2010-05-07 22:59:49 följande:
    Vi planerar en resa till Afrika. Safari på savannen förmodligen i Kenya och sedan till Rwanda för att titta på bergsgorillorna! Ska bli så spännande!!!! Sen tänker vi avsluta resan på en ännu obestämd plats, men vi tänker oss strand, paraplydrinkar och total avslappning ;) Blir borta 3-4 veckor. Lockande? ;)

Afrika är underbart! Har både varit och sett gorillorna i Rwanda och på safari i Kenya! Kominbera det med Seyshellerna eller Zanzibar så får ni strandsemestern också! Finns många resebyråer som har såna paketresor eller om ni kombinerar ihop det själva.

• aikidoaasa

Om vi fick välja så skulle vi ta en låååång resa där vi besökte en massa olika länder och platser som velat besöka i flera år... men det vet vi skulle göra oss så trötta och slitna så det är bättre att vi delar upp det i mindre resor.

Vår resa går till Mexico och en riktigt lyxig resort där i 16 nätter. Innan hade vi tänkt åka någontstans i asien men när vi fick se denna resan så fanns inget annat alternativ.

Den kostar oss nästan 60.000 kr men då ingår ALLT!

• crea diem

Första gången jag gifte mig drog vi i väg till Grekland dagen efter, det var de resmålet som gick från "vår" flygplats dagen efter bröllopet... För oss spelade det ingen roll vart de blev, bara att det blev dagen efter, och man fick tid till att bara vara tillsammans..

• skottland2010

Är det någon som varit i franska polynesien? Tahiti / Bora Bora?
    Vi ska antagligen åka till Bora Bora och vill gärna höra andras åsikter som varit där...

• yousofine

Vi åker i september till Mauritius ett riktigt paradis på jorden! :) Vi tar med oss vår son som är då 8 månader. Vi skulle aldrig kunna tänka oss att lämna honom hemma hos någon barnvakt. Vi gifter oss den 31 juli då vi samtidigt har hans dop så det är kombinerat med vigseln. Därför känns det mer oxå som att det är vår familjens resa inte bara vi vuxnas smekmånad :) Ska bli jätte mysigt att komma iväg till ett sådant vackert ställe. Flygbiljetterna dit kostar omkring 9000/per person boende är allt från 2500/natt till dyrare. Självklart finns det nog billigare hotell oxå :) Nått som var bra är att om man har med sig bevis på att man gift sig inom ett halvår får man fina rabatter både på flygresan och hotellet :)

• nni

Vår drömbröllopsresa går äntligen av stapeln om mindre än tre v
    Vi ska bila i Californien, ner till Las Vegas och avsluta med avslappning i Cancun!! Så därav får vi alla de delarna vi vill ha av en smekmånad
    Ska vara borta i 4 veckor!
    Hur mycket det kostar allt som allt vet vi inte säkert...men ett antal 10 000 kronors lappar blir det...önskade oss bidrag till denna resan, o det e vi glada över.

Annars så hade vi 1 veckas smekmånad precis efter bröllopet i Rom, underbart romantiskt stad!
    Italien ska vi tillbaka till

• Mörk Ängel

Aknathan:

Det låter underbart! Kenya är jättefint och safari där spännande och kul!

Tror ni att det är dumt att planera en segelresa i Karibien (i feb/mars) om vi hoppas bli gravida ett par månader efter bröllopet (bröllop i oktober)? Jag tänkte på illamående och oförmåga att njuta och verkligen delta i resans äventyr.

• Eriane

Mörk Ängel skrev 2010-04-27 09:44:37 följande:
    Om ni kunde välja precis att åka precis var som helst, hur skulle då er bröllopsresa se ut? Var? Hur lång? Vad skulle ni vilja göra under resan? Och lite realitet, var ska ni/vill på bröllopsresa? Hur mycket kommer ni lägga/har lagt på bröllopsresan? Hur lång kommer den vara?

Hawaii i 3 veckor är drömresan På ett barnvänligt hotell då vi vill ha vår dotter med oss.

Vi ska åka på bröllopsresa ett halvår efter bröllopet då vi vill åka bort när det är kallt här. Har vi råd så blir det två veckor till Hawaii, Annars blir det antagligen Fillipinerna tillsammans med min bästa vän och hennes kille då hennes familj har hus där så vi bor gratis

• uppochhoppa

100703 M och B skrev 2010-04-27 12:40:15 följande:
    Jag tror redan att vi bokat vår drömbröllopsresa..4 veckor i Malaysia/Borneo. Först 4 nätter i Kuala Lumpur, sedan ut till Borneo 13 nätter på ett lyxigt spa-hotell med superbra dykning och snorkling med utflyktsmöjligheter och vandring på deras stora berg Kinabalu. Efter det till Sepilok Nature resort 3 nätter, lite djungel och framförallt Orangutang-centret. Avslutande 6 nätterna i Sandakan på ett mysigt hotell med lite mer stadsliv men fortfarande strandnära.Det kostar oss 48 000kr ungefär för båda två.

Det där lät riktigt intressant!!!

Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
Svar på tråden Vilken är er drömbröllopsresa?