Vilken är er drömbröllopsresa?
Exakt det upplevde vi på bröllopsresan till Maldiverna. Närmare paradiset än så kan man inte komma. Det absoluta drömresan som blev verklighet! Längtar tillbaka som sjutton!
Exakt det upplevde vi på bröllopsresan till Maldiverna. Närmare paradiset än så kan man inte komma. Det absoluta drömresan som blev verklighet! Längtar tillbaka som sjutton!
Precis den resan gjorde vi förra sommaren i kombination med Maldiverna. Fast lite färre nätter än er eftersom vi var tio dagar på Maldiverna. Superbra dykning som sagt och jättekul att se orangutangerna. Hann dock inte med Kinabalu. Vilken ö utanför Borneo ska ni till? Vi var på Mataking och det var toppenbra. Kan rekommendera dykstället Sipadan, det var häftigt. Ska vara en av världens bästa.
Dock tyckte jag inte Sandakan var så kul. Var tvungna att bo där en natt innan vi åkte ut till ön men hade inte velat vara där igen. Var försiktig med vad de kallar lyxhotell! Vi bodde på ett sk. fyrstjärnigt men det var sunkigt och hade definitivt inte velat vara där mer än en natt.
Vi var borta nästan tre veckor och som jag skrev ovan kombinerade vi det med Malaysia/Borneo. Maldiverna var vi tio dagar på. Svårt att säga exakt vad den delen kostade, men flygbiljetter kan man få för typ 9000/pers och sen hotell för minst 2500 kr/natt ungfär. Tror paketresor hos resebyråer brukar går på en ca 40000-60000 kr för två pers till Maldiverna beroende på lyx. Det finns ju ännu dyrare också såklart. Men under 40000 kr kommer man nog inte för två pers med all inclusive.
Absolut! När vi dök var det med andra på båten som bara snorklade så det funkade jättebra!
Vad härligt! Ni kommer få en toppenresa! Jag var dock inte beredd på hur otroligt lite djungel det finns kvar på Borneo. ALLT är skövlat och det är palmolivsplantager överallt. Dock är det häftigt att vara i djungeln på de stackars orangutangernas lilla plätt som finns kvar. Var beredd på att det är galet fuktigt, man svettas ihjäl nästan :)
Afrika är underbart! Har både varit och sett gorillorna i Rwanda och på safari i Kenya! Kominbera det med Seyshellerna eller Zanzibar så får ni strandsemestern också! Finns många resebyråer som har såna paketresor eller om ni kombinerar ihop det själva.