Vin i Tyskland - bordershop
Någon som handlat på Bordershop och som har tips?
Vi har hittat ett vin vi gillar och som dessutom finns på BiB. Det står att det inte går att beställa online, men det borde ju finnas i butiken, eller är detta osäkert?
Någon som handlat på Bordershop och som har tips?
Vi har hittat ett vin vi gillar och som dessutom finns på BiB. Det står att det inte går att beställa online, men det borde ju finnas i butiken, eller är detta osäkert?
Hur gör man detta? Vart handlar man? Kan det inte fastna i tullen?
Moi mokulat: Man går in på tex www.bottleshop247.com eller www.spritovin.eu och klickar i en beställning på vad man vill ha. Samtidigt beställer man frakt via ett transportbolag. Jättesmidigt! Vi har beställt 2 ggr utan problem.
Hämtade sen varorna på ett närliggande fraktbolag.
Beträffande tullen så har vi varit lite oroliga varje gång vi beställt. En del säger att tullen kan ta det och begära svensk alkoholskatt och andra säger att de inte har rätt till det. Jag är inte 100 % säker men båda våra chansningar har lyckats och med regäl vinst så jag är supernöjd!
vi tänkte ju köpa från nätet men åkte istället med svärfar så han handlade till sig också och så delade vi på bensin o färjekostnad.
Handlade allt på bordershop och köpte 15 flak öl, 12 bib rött, 2 bib vitt. 3 bib rosé, 12 flaskor skumpa, 4 liter gin, 3 liter vodka, 2 flaskor baileys, 2 flaskor konjak, 2 flak cider, 2 flaskor av favoritvinet (inte till bröllopet) Allt gick på 3500 kr.
HUr mkt gäster är ni?
Vi har världens diskution om hur mkt vi ska köpa.
De har jag också haft lite ångest över.. Hur mycket ska man köpa av varje ? Vi har ca 70 gäster och tänkte servera vitt & rött vin, öl och cider.. Samt lite kaffelikörer & kanske nån whisky
Vi tänker samma som gunge, men fundera på drinkar med. Vad tycker ni?
Vad ska ni ha i baren då?
vi har 63 drickande gäster.
Någon som vet ett bra rött vin till kyckling och fläskfile potatis gratäng?
Flaska.
Vitt vin jag gillar black tower själv. Älskar reisling druvan.