Inlägg från: Lindahl |Visa alla inlägg
  • Lindahl

Nyårsbrudar, har ni någon tråd? :-)

Håller med när det gäller handlingen, konstigt att man känner så egentligen....
    Det blir ju samma pris i slutändan men det känns ändå bättre att handla lite då och då...
    Måste nog börja kolla runt på vad jag ska ha i håret, har fastnat för en av frisyrerna hos brudmix som finns under hår&make up, utsläppt, lite lockat, mycket volym bak och sedan trådar med olika pärlor som hänger ner med frisyren....antar att dom e fästa med diamant pins.
    Har en gammal granne som gör egna smycken och som det ser ut ska hon göra mina smycken till bröllopet, hon vill bara veta hur klänningen är skuren och vad jag själv har för tankar....ska höra om hon kan fixa hårsmycken oxå....

Favors askar har jag bara vagt funderat på, får nog prata med gubben om det.....vet ju inte ens vad vi ska ha i dom...

• Lindahl

Så långt har jag inte ens tänkt än, tänkte höra med min frisör vad han tycker och om han kan ge mig ett bra pris om han ska göra det...han har precis startat eget så det kan ju va lite reklam för honom... sminkningen funderar jag på att göra själv ev hjälp av några vänner. Känner inte riktigt att det finns budget att lägga ut hur mycket som helst på det...

Har börjat tveka lite när det gäller klänningen från brudmix då hon som har företaget fått urdålig kritik överallt, och det gör ju att man drar öronen åt sig....

• Lindahl

Japp, kommer bara inte ihåg tråden....det var t om någon som fått fel klänning, inte den som personen ifråga hade beställt. Fanns några som fått fel storlek trots måttbeställning och några har inte fått sina klänningar alls...
    Så visst drar man öronen åt sig....
    Har kollat på en sida som heter www.mathildasbrud&fest.se
    Hon har fått kanonbra kritik, inte ett enda klagomål vad jag kan se, men hon är något dyrare...men det kanske det kan vara värt om man slipper gå och oroa sig och undra om man får klänningen eller inte.

Funderar på att beställa klänningen någon gång i september, kanske har gått ner några kilo till tills dess....

• Lindahl

En liten ändring när det gäller adressen....
    www.matildasfest.dinstudio.se ska det vara....in och titta!!!
    Kollade upp hennes köpvilkor etc. hon tar inte ut någon frakt på klänningarna utan det ingår i priset, jag har faktiskt hittat några rätt så trevliga klänningar så vi får se vad gubben säger. Skulle han protestera mot priset så får jag väl betala det själv....

• Lindahl

JA, jag blev väldigt imponerad av hennes utbud...verkar som om hon har något för alla smaker och plånböcker. Gubben tyckte faktiskt att klänningen som jag var sugen på var riktigt snygg, förutsett att den finns i "rätt" färg för oss....totalt annorlunda mot vad jag tänkt innan men, men....

• Lindahl

Japp, hon verkar ha koll på allt och helt galet vilket utbud hon har. Jag visade min bästa kompis igår och hon blev helt såld på dom jag valt ut men tyckte helt klart att den jag satt som nr 1 var helt rätt både för mig och för ett nyårsbröllop. Kan jag bara få den i en annan färg än vitt och vinrött så blir jag glad...spräckte även nyheten för sambon när han kom hem från Södertälje igår och han reagerade inte ens på priset när jag väl nämt vad som ingick...

Förstod på stavningen att du såg dubbelt, det e inte lätt när man ska hålla koll på mycket och jobbar in på småtimmarna, vet hur det e...

• Lindahl

Nope...jag gillar och planera och dona men visst hade det varit skönt med lite feedback hemifrån. Jag kör på att så länge han inte engagerar sig så e det jag som bestämmer....och hör sen....
    Skämt åsido...men jag menar det till viss del... kan han inte hjälpa till så är det så att jag gör som jag vill när det gäller vår dag.

• Lindahl

Ska bli väldigt spännande att se bilderna på provdukningen Manikos....ska mna göra det oxå???
    Jag har inte ens köööpt hem grejorna till dukningen, börjar nog ligga lite back nu, kanske dax att åka iväg till stoff&stil och Ikea och ordna allt som behövs...måste även ringa om lokalen vilket inte är gjort än då jag har haft full tupp med allt annat som hör jobb och barn till...

Och även jag vill säga välkommen hit Emma, glömde bort mig i min iver att vara lite smått "sarkastisk" över min blivande men ibland går han mig på nerverna....

Men det är nog så att han tycker att jag har mer koll på saker och ting och då tycker nog han att det är lättast att bara lämna över allt, blir dock inte lättare för mig då jag känner mig överhopad med jobb som det är och den här bröllopsplaneringen börjar kännas som ett jobb mellan varven....

• Lindahl

Hej Maja och välkommen till nyårstråden!!!  Och Grattis till blivande bröllopet....
    Jag har velat länge när det gäller brudmix och måste ärligt talat säga (skriva) att jag vet inte om jag vågar chansa..... Tänk och känna den paniken att klänningen inte kommer och att dagen D bara kommer närmare. Jag hade väldigt bra kontakt med Ewa i början tills jag började undra över hennes korta leveranstider och om det verkligen var så att hon kunde hålla dom, då fick jag helt plötsligt inget svar längre...tråkigt men sant men jag hoppas verkligen att det går bra för dig...
    Och visst har jag läst om dom som faktiskt fått sina klänningar och varit jättenöjda, men större antalet har varit missnöjda....tyvärr....
    Ska nu istället kolla upp (eller har kollat upp) www.matildasfest.dinstudio.se
    Där har jag verkligen hittat vad jag letat efter....och i priset ingår frakten, så det blir inga överraskningskostnader och även en "resegarderob" till klänningen...
    Dom kan tydligen även sy upp klänning efter bild om man hellre vill det....

Manikos: Vad tråkigt att det inte blir något nyårsbröllop men ändå kul att det blir som ni verkligen vill ha det istället....
    Vi hade bästa kompisarna över igår och efter sonen gått och lagt sig så satte jag och Vicky oss vid datorn och tittade på en massa bilder. Det slutade med att båda gubbarna hamnade i soffan hos oss oxå så vi fick gått igenom både brudbukett (som kommer att bestå av vita kallor, ev liljekonvalj och texasgräs + några stora blad runt alltihop) och även ringar kollades det på, så nu har vi några favoriter till dert är dax att åka till hbg och titta ut vad vi vill ha och vad som funkar med förlovningsringen.

Kan oxå meddela att nu är lokalen bokad till nyår, ska bara ner och kolla lite och mäta bord, sen blir det en vända till stoff&stil i Malmö och även till Ikea....

Så långt allt gott.....

• Lindahl

kolla in en sida som heter www.wed-shopping.com
    Där kan du hitta det mesta när det gäller fejkade pälskappor, jackor, boleros och capèr....har själv tittat där och blev lite sugen på en pälsjacka eller en pälsbolero med vid ärm....

• Lindahl

Jahapp....lite uppdatering....
    Nu e lokalen spikad så nu ska vi bara ber och kolla runt lite, mäta bord etc och allmänt fundera hur vi vill ha det....
    Ska även ringa till Hellkes och boka en tid för visning av vigselringar så vi får se vad som passar oss, alternativt designa en egen ring. Sen blir det rundor till Ikea etc och inbjudningskorten ska även färdigställas och skickas ut....inhandla frimärke....

Maila och kolla upp med klänningen, och kolla med min frisör om han vill fixa hår och vad han vill ha för det...

• Lindahl

Välkomna Sarric och min hemlighet!!!!
    Vad kul att ni oxå hittat hit....

Vad tråkigt för dig Sarric med så negativt bemötande från era närmaste...många har oxå undrat varför vi väljer nyårsafton men vi tyckte att det var lite kul att slå ihop en nyårsfest med ett bröllop....

min hemlighet: Vi bokade kyrkan redan i början av året och fick då höra att vi var ute i väldigt god tid, lokalen är nu preliminär bokad, vi ska bara ner och titta på den så vi har lite koll på hur bord etc ska ställas annars är det oxå klart....

• Lindahl

Fortsätt vara nyfiken Manikos....det är bra för hälsan....*fniss*
    Håller er alla uppdaterade om vad som pågår...

• Lindahl

Sarric skrev 2010-06-28 11:42:44 följande:
    Ja, det var ju inte så vi hade föreställt oss reaktionerna, men nu är det iaf klart att det BLIR i år. I helgen har vi klarat av ett barndop så nu är det bara bröllopsplanering som står på agendan (=Känner mig mest orolig för att många kommer att tacka nej pga andra planer på nyårsafton. Så vi vill försöka få ut inbjudningarna så fort som möjligt för att undvika det (=

Samma här med inbjudningarna...vill helst ha ut dom nu i slutet på juni/början på juli så allt går enligt planerna...men börjar tänka efter, inte ens jag själv har vetat i juli vad som ska hittas på till nyår...det får väl bli som det blir känns det som...

• Lindahl

min hemlighet skrev 2010-07-06 14:03:05 följande:
    nu har vi bokat kyrkan....hjälp=) det gick iaf bra, var lite orolig att vi var sent ute men det var lugnt, bor ju i en liten håla så det är ju inte direkt rusning men efter vad man läst om andra som bokar ett år i förväg så vet man ju inte. sen har vi bestämt hur inbjudningskorten ska se ut - det är tredje gången vi bestämmer oss och jag hoppas verkligen vi får det att funka nuså vi kan skicka iväg dem nångång! hur har ni andra gjort, pysslat själva eller beställt färdiga? vi har pysslat själva, gjort fodral av svartmönstrad tapet och förseglat med guldsigill. det har varit klart länge nu - insidan som krånglat. men nu har vi bestämt oss för att lägga ett dubbelvikt papper (mini bok) i fodralet och framsidan ska se ut som en gammal bok. vitt tjockt papper med guldsizoflor som rygg och i hörnen, mitt på sitter en etikett med en bild på två sammanflätade ringar, ingen text alls. all info står i boken och där blir det troligtvis inte så mycket pynt... vad tror ni, blir det snyggt eller bara konstigt?

Tror det kan bli jättesnyggt...har själv pysslat ihop våra kort som går i vitt och silver med någon liten svart detalj på framsidan och några små dekorationsstenar på utsidan. Insidorna blir 2 stycken silvriga papper där det på vänstra sidan står ett litet rimmat stycke om oss och på högersidan står själva inbjudan. Har väl gjort lite scrapbooking-variant av det hela med dubbelhäftande tejp. Ska bara få de sista korten klara och få in de sista adresserna sen ska dom ut....

Svar på tråden Nyårsbrudar, har ni någon tråd? :-)