Inlägg från: April 99 |Visa alla inlägg
  • April 99

JUNI 2010 del 5

vad bra med en ny tråd! Saknade er att bubbla med då jag snabbt kikade in förra veckan och upptäckte att den var stängd. ja ja åter i sin ordning!

i går hade blivande mannen vår son hela dagen så ajg sprang runt i göteborg o fix såååå mycket fixat (+ fikat hemma hos en kompis)

*sonen byxor, stjorta och slips (blev sååå söt i det!!!)

*strumpeband, trosor, strumpbyxor

*Album att scrappa till gästbok (perfekt för oss. vita utsidor med ett "plast"pärm runt, spiral med svarta sidor innut i) så den ska jag sitta med idag :)

*sidenbandet som jag ska knyta klänningen med

*tack-stämpel i samma stil som inbjudan

*Plus lite annat smått o gott

presenter till de som hjälper till diskuterar ni...
    blir nog presentkprt som riktar sig personligen till de olika inblandade.
    *presentkort på pappersakatemin eller panduro för min pysslehjälpande kompis
    *toasparet väntar barn så de blir nog typ barnenshus eller liknande.
    *sen vet jag inte riktigt vilka mer som ska ha, fotografen, servetrisen, de som ska sjunga o ev. spela får ju en slant o kanske nått litet symboliskt, typ en blomma eller choklad. Resten är de närmsta så de får man väl bjuda igen helt enkelt! :)

• April 99

jag behöver hjälp med festprogrammet!!! '
    Hur får jag det stående A4?
    jag har allt innehåll, men har bara jobbat i word än, behöver nog en mall eller så och har försökt titta runt. Hur gör ni???? hjälp hjälp hjälp, driver mig till...till bridezillahumör:P

• April 99

vilka roliga antingen-eller-alternativ! i like

• April 99

jo visst nu är det inte långt kvar, mindre än en månad för oss 5/6 brudar!!!! o drygt en månad för er andra...

vad gulligt av dig Martinaa att göra mallar till mig, men jag såg dem efter att ajg fått ordning på mitt festprogram. japp ni läste rätt, jag har äntligen fått till stående A4festprogram och nöjd blev jag också! Nu till nästa fråga...skriver ni ut hemma eller vart gör ni? är ju rätt mycket papper att hålla på med...(dubbelsidigt att tänka på också)

Behöver återigen hjälp!
    de som sak sjunga på vigseln är en arbetskamrat till mig och hennes syster. min jobbar kompis vill inte ha något för det men hennes syster (som sjunger mycket på andras bröllop, dop och även på spelningar då hon är med i ett band) vill ha en symbolisk summa, samma gäller den person som kanske ska kompa på gitarr. Vad är lagom summa för en låt?

De måste ju öva innan och så, inte för lite och inte för mycket. vad är lagom i detta fallet? (min jobbarkompis ska jag till på 25-årfest helgen efter så hon får något extra då ist.)

• April 99

Oj vad möhippad jag är!!!!!!!!!!!!!!!! jag fick nämligen två (!!!) och samma helg.

En i onsdags med arbetskarmater(tror vi var 12 st) traditionell bindel för ögonen, fik massage i lugn o ro, sen duscha och sitta i relax med champange och jorgubbar, melon, kex och ost o så kom de ner och sjöng jämtlandssången för mig!!! jag kommer från jämtland där kan alla den, men nu bor jag i lerum, vätsra götaland och här kunde bara en av gänget den så de hade pluggat på spotify hahah! sen blev det en (inte helt rumsren) sång tillängat mig o M2B, mat, vin och fru-quiz-frågor haha. ny bindel på och transporterad till en arbetskarat för singstar o annat galet.

I går, lör, kl.10 ringer det på o på trappen stod två kompisar. ny tiara på och bara packa väska för uteväder + bikini (hjälp?) de regnade så inte så kul att vara ute i men jaja, för att snabba på berättelsen så transporterades jag till en relax på ett hotell i göteborg dit fler vänner kom. bubblade, drack chmapange, åt färskfrukt, fick ansiktmask o sedan göra oss i ordning för nya äventyr. Då hade de slutat regna., underbart väder! Liseberg(som fler av er) lunch med hemmabakade brie och salami chiabatas, sen var de flera timmar av femkamp, åkattraktioner, lyckohjul, skratt, prat och en hel del dryckespauser. Kvällen avslutades med middag, vin, efterrätt, snacks och massa massa tjejsnack. ÄLSKAR MINA VÄNNER!!!

går med ett leende nu. lycklig! idag har jag dessutom gjort färdig min gästbok (bilder kommer) och så har vi skrivit handlarlista, beräknmarlista för de vi ska ha till maten. skönt!

det närmar sig och ena stunden är jag kolugn och nästa är jag stressad o så håller det på. samma för er???

• April 99

martinaa-jo,tycker också det mesd festhäfterna är jobbigt. kan ju inte göra klart dem än, även om iprincip all text är klar. kan ju bli ändrigar på placering o sånt i de sista. tycker inte om att ha saker framfrö mig att göra. vill ha klart allt nu så jag bara kan luta mig tillbaka. tyvärr är det mycket på jobbet med, så jag blir distraherad, vill bara planera bröllop.

• April 99

nu har jag läst igenom de som sagt "sen sist", lite "aktion" är det här inne trots allt :)

själv fick jag en riktig kalldusch i onsdags: Vår fotograf/tillika gäst kommer inte. PANIK! jag är så förbannad på honom.
    Det har tagit slut med hans tjej, varit tillsammans med ca 1½år,  så han "känner inte för det" (dvs åka ca 90 mil ner till oss för att fota vårat bröllop, som vi har bokat och bestämt med honom sedan förra sommar o skulle fått betalt en del för) nästan det värsta är att vi fick reda på det när min sambo kontaktade honom, 2 ½ vecka innan bröllopet, inte att han kontaktade oss. fantastiskt! kan tillägga att han är riktigt bortskämd av sina föräldrar och fortfarande fast han är typ 24. hade nästan väntat mig det, men varje gång vi kollat har de varit allt i sin ordning tills nu när jag trodde det var lugnt. 2 veckor kvar! jippi eller?
    men vi har iaf en back up, som aldrig fotat bröllop som åtminstonde är fotointresserad o har mer än en vanlig digitalkamera och på 3 håll (2 arbetskamrater o en svägersta med fotokonstakter) är fiskekrokarna ute-hoppas på napp!
    Men de kommer inte bli lika bra tyvärr. "gästen" skulle ju fotat allt, bröllopsbilderna, vigseln, allt på festen, gruppbilder osv. nu blir de väl bara bröllopsbilderna, förutom back up:en som är med på vigseln också. fy vad ledsen o besviken jag är...men men*suck*

imorgon ska jag iallafall få barnvakt och förhoppningsvis hinna klart med lite saker. två veckor är inte lång tid, har en hel del småpyssel framför mig...

• April 99

hoppas alla som blir hippade i helgen får det underbart!!!

• April 99

GRATTIS ELLABAY! Blir alldeles lycklig så fort någon har bebis på g, tycker det var nyss jag stod med sticka med plusset i handen, nu är vår lill prins bus 2 ½ år. så grattis grattis grattis!

vad roligt med alla hippor!

Nu är bröllopsdagen galet nära!!! iaf för oss 5 juni tjejer...nästa lördag, wiee!!!

*festprogrammet är snart färdig kopierat o ihop vikt, ska knyta ihop också.

*pratat med vigselförättaren idag coh det känns så bra, hon tyckte det var jätte bra idé och charmigt med att vår son ska komma fram med ringarna. det blir ju lite liksom som de blir, barn går aldrig att förutse haha...

*har ev en jätteduktig tjej på g som fotograf ist. hon känner min jobbar kompis. kan se bilder på fotoliv.se ifall ni är nyfikna. När min jobbarkompis nämde graffitiväggen vi tänk som bakgrund på en del av bilderna blev hon iaf intresserad, men ska kolla ifall hon kan osv.

någon ville ha våra tankar om fotograferingen, kopierar in den. hoppas du/ni förstår för vi skrev det bara för  "våra ögon" som kom ihåg vad vi ville ha

Foto-kom ihåg-lista

·       Crazy cosmopolitan turn araound look (rygg mot rygg, rygg mot kameran)

·       när vi går hand i hand

·       mug shot titta varandra i ögonen

·       en ligger i den andras knä

·       Fota mot betonggraffitiväggen, både vackert o med attityd

·       Bild med Edwin

·       Bild på alla direkt efter vigseln

·       Intimt, ansikterna tätt ihop. Blunda

·       Henrik bakom håller om Sofia henrik pussar på kinden

·       Skrattbild

·       Båda hoppar

·       Ena i fokous, andra oskarp

·       Buketten i fokus, vi oskarpa pussandes

·       Enskillt kort på ex. ringarna, buketten, tårtan, dukning, brudfrisyr, Vigseln, gästboken, lokalen, välkomstskålen, talen buffén

• April 99

det där med konslultation är så olika, min satte upp håret och sminka mig, fast allt väldigt snabbt, men så jag såg hur det såg ut. sen komenterade jag, hon antecknade så görs några justeringar till självaste dagen.

Är så lyckligt! nu har det ordnat sig med fotograf. Det kommer bli sååå bra, hon verkar som en jättegullig tjej, fina bilder o verkar bli väldigt inspirerad av vår blandning av vackert o attityd. skoj! kommer bli sååå bra! för en vecka sig var det kris när vår andra fotograf drog sig ur, men nu blir det kanon!!!

Bröllopväder prognoserna får ännu i bra tecken, pappa ringde i morse och hade flera sidor uppe med prognoser för där vi ska vara. Som det ser ut nu så får vi ca 20 grader, mulet på fm och sol på em och utan nederbörd, med svag vind. Det låter som att vädergudarna har lyssnat på mina...eh böner? Perfekt för mig!  Nu får min metrologgäst hålla koll (han jobbar på smhi, lägligt nog) 

på söndag kommer mina föräldrar ner o är här hos oss hela veckan inna, för allt små pyssel och matlagning som ska göra och barnvakt om vi behöver fixa nått. härligt att ha dem här, inte minst för vår son som kan få morfar o mormor tid när vi har saker att göra.

oj vad långt inlägget blev, sorry, men är tydligen aldeles uppsnurrad av positiv energi...o med för mycket tid nu när jag är hemma o förkyld! Nu får jag bli frisk, så blir allt annat kanon. vad roligt det ska bli!!!!!

Svar på tråden JUNI 2010 del 5