Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

JUNI 2010 del 5

Wiii, en månad kvar idag!

:-O

• Martinaa

Hihi, jag har mina aningar angående lördag. Fick det idag. Skulle bara kolla schemat på jobbet, lite allmänt så. Jag jobbar ju i kassan och jobbar precis tvärtom mot den andra kassörskan, så jobbar hon är jag ledig etc. Så såg jag att hon inte jobbar lördag, när det är hennes helg. Trodde helt sonika det blivit fel i schemat, så när hon tittade förbi på jobbet frågade jag om inte hon skulle jobba lördag. Nä, då har hon tagit ledigt. Men hon jobbar fredag och söndag som vanligt.

Hmmmmmmm tänker jag då!

(Hon är alltså en av gästerna till bröllopet)

• Martinaa

Hihi, jag fick också min möhippa i lördags!! Klockan nio stod tre tjejer i trapphuset och ringde på dörren och hade med sig en rejäl frukost. En tjej till hemifrån Småland blev upphämtad på stationen (så överraskad att hon kom! :D) och sedan fick vi en lektion i chairdance! Efteråt fick jag en snygg leopard/tigeroutfit och tigeransiktsmålning (älskar tigrar) och så bar det av ända till Göteborg och Liseberg där jag fick fotouppdrag och så tävlade vi i femkamp.

Hemma i Borås igen så var det riktig tjejkväll hemma hos en av tjejerna med god mat, massa vin, kex och ostar och maaassa tjejsnack tills vi tog taxi ner till stan och hann dansa av oss en liten stund på Grand Hotell.

Vill ni läsa den lååånga versionen så finns den här --> martinaa.bloggworld.se/2010/05/09/min-mohippa/

Jag är så otroligt tacksam för den här dagen! Det var "bara" fyra vänner som kunde delta, men ingen av dessa kände varandra sen innan så jag är så imponerad hur de lyckats ordna en sån här fantastisk dag FÖR MIG. Vilka underbara vänner jag har! Blev alldeles rörd när jag skulle hålla ett litet tacktal för dem på kvällen, haha.

Nu är jag ledig tre dagar så nu blir det bröllopsfix. Imorgon ska jag på skönhetssalong och "fixa mig lite", sen ska vi hämta nya tårtprover, på onsdag ska vi till feststället och snacka, sen kommer prästen på besök. O nån dag ska jag hämta klänningen som m2b's faster har sytt upp åt mig!

Sen blir det nog en hel del pyssel med trycksaker, festprogram och allt sånt i dagarna med. Tänkte faktiskt börja precis just nu!

• Martinaa
    Bettertogether skrev 2010-05-10 21:16:06 följande:
    Martinaa: vilken fantastisk möhippa!!! :D Jag var tvungen att läsa den långa versionen med bilder!
    Ja, ord kan inte beskriva hur tacksam jag är för den dagen! Jag sa tack flera gånger om, men det känns ändå inte tillräckligt.

Lyllos er som har er möhippa kvar att se fram emot! {#lang_emotions_wink}

• Martinaa

Hur har ni löst bordsplaceringen så att alla ser vart de ska sitta innan de går in? Det brukar ju finnas typ en stor tavla med borden utritade och alla namn så gästerna vet vart de ska gå? Hur har ni gjort den och med vad??

• Martinaa

Då har vi varit på feststället och pratat med dem om både själva festen och om maten mm. Känns bra. Nu börjar man bli riktigt förväntasfull över kvällen! :)

Klockan två kom vår präst hit så fick vi träffa henne för första gången och så satt vi och fikade och pratade. Jag "varnade" henne för att jag kommer antagligen börja lipa redan innan vi kommit fram till altaret och när vi sedan började prata om nerver och nervositet, så frågade hon vad jag är mest nervös över. Jag svarade att det är just det här med tårarna och känslorna, främst då när vi ska stå vända mot varanda och säga löftena efter prästen. Då föreslog hon att vi kunde öva på det en gång, och jag stirrade på orden på pappret framför mig och började föreställa mig oss säga det där. Och så började jag bara gråta, bara utav det, haha. Fast jag skrattade liksom samtidigt, mest åt mig själv att jag är så himla lättrörd att jag börjar lipa bara jag tänker på det...! :P

Det blev ingen övning av löftena då, utan jag får nog börja göra det för mig själv, o sedan tillsammans med min kära blivande. Så ni förstår ju nu att när jag säger att jag är rädd för att börja gråta så menar jag verkligen det! {#lang_emotions_tongue_out}

• Martinaa

Jag behöver hjälp med en sak:

Om det är dåligt väder på bröllopsdagen så ska vi anlända bakvägen till feststället och komma nerför en trappa (alla gäster komma bli jätteförvånade och undra hur vi kom dit :P ) och då tyckte tjejen där att vi skulle spela en fin låt. Så nu behöver jag hjälp med att komma på en fin ballad/kärlekssång som vi kan anlända till.

Dock har vi tänkt att bryta låten sen och dra igång typ "I gotta feelling" eller nåt

• Martinaa
    Loveyoutoo skrev 2010-05-13 22:56:43 följande:
    Åh, kom precis hem från min möhippa! Mina vänner lyckades verkligen överraska mig! Jättekul!37 dagar innan bröllopet blev det alltså möhippa! Jag fick en rosa tiara med tillhörande örhängen, sedan begav vi oss till Liseberg och där fick jag ytterligare rosa att sätta på mig, nämligen en regnkapuschong med kaninöron på. Hihi! Jag fick en massa uppdrag på Liseberg bland annat att fotas tillsammans med Lisebergs snyggaste kille, få en tatuering ritad med bläckpenna på valfri kroppsdel och att leka "arga-leken" med någon. Hahaha!En jättelyckad möhippa med många goa skratt!
    Härligt!
  • Martinaa

Hoppas du får din möhippa imorgon, för det är såå skoj! Spännande, och nervöst att veta att det finns aktiveteter för dig för en hel dag, men du har inte en aning om vad som händer härnäst!

• Martinaa

Nu äntligen har jag uppdaterat pysselbloggen om mina bordsplaceringshållare. Långt inlägg, men det har ju tagit sin lilla tid att göra allt...! :)

brollopspyssel.blogg.se

Svar på tråden JUNI 2010 del 5