Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

JUNI 2010 del 5

Hehe, jag är lugn som ett korvspa (?). Fick ju min för två veckor sedan, men däremot är det mannens tur imorgon. Har packat ihop lite kläder och sånt till honom som hans bror och tillika vår värd ska hämta lite senare. Vi får hoppas han inte märker att hans hårvax är borta ikväll...!

Nu har jag scrappat två tack-kort till våra sångerskor. Ska slå in deras presenter också. Så ska jag vika klart de sista favour-askarna som visst inte var klara.

Imorgon blir det shoppingrunda när "maken" ändå är borta hela dagen, o så lite tjejkväll på kvällen! :)

• Martinaa

April99:
    Nä men fy vilken dålig stil!! Speciellt att inte höra av sig själv när det blir ändrade planer!! Håller tummarna för att ni hittar en ny tillräckligt duktig fotograf! Vart bor ni?

• Martinaa

Här sitter jag och är "gräsänka" för sambon har blivit bortrövad av grabbgänget han också. En otroligt snygg bild på honom finns på min blogg för den som vill se! martinaa.bloggworld.se/

Så nu har jag hela dagen för mig själv. Blir lite bröllopsshopping och pyssel och förhoppningsvis lite tjejkväll ikväll {#lang_emotions_smile}

• Martinaa

Ellabay:
    Åh grattis!! Vad underbart!!! {#lang_emotions_sunny}

• Martinaa

Tipset du hört kan vara Haléns som har en jättesöt väst och kravatt i silver eller champagne. Tyvärr har de tydligen väldiga leveransproblem med dessa för de finns inte i lager (trots att det står så på hemsidan). Senaste budet jag hörde var slutet av juni. Hör annars med ställen som hyr ut festkläder om de har för barn också.

Igår var nästan hela min familj på besök och vi var uppe vid kyrkan och övade med våra två söta små brudnäbbar (två syskonbarn till mig). De är ganska blyga av sig så jag har hela tiden varit tveksam på att de verkligen kommer våga när det väl gäller, men de verkar rätt inställda på det nu så förhoppningsvis går det vägen. De var jättesöta där de gick och höll varandra i hand i alla fall! {#lang_emotions_smile}
    Det var också bra att komma till kyrkan så min bror fick testa att fotografera där inne lite och se hur det ser ut. Det är en liten träkyrka så det är ganska mörkt där inne. Han kommer alltså vara vår fotograf under och efter vigseln. Var lite lustigt att gå där uppför altargången och låtsas som om det var vigsel. Nästa gång vi går där kommer det vara på riktigt... {#lang_emotions_surprised}

• Martinaa

Hihi, the festprogram-maker is here to save the day...eeeh... ellet nåt...! {#lang_emotions_tongue_out}

Nä, men vi ska se om vi hittar nåt som passar. Hoppas det inte blir konstigt när jag kopierar in här nu, som det blir ibland...

Vi börjar med ett äktenskapslexikon.

Litet äktenskapslexikon

Arv - De egenskaper ett besvärligt barn fått av den andre föräldern.

Baby - Liten matsmältningsapparat med överraskande röstresurser i ena änden och bristande självbehärskning i den andra.

Förälskelse - Tillstånd som börjar vid första ögonkastet och ofta slutar vid det andra.

Gräl - Ordväxling där endast grannarna hör vad som sägs.

Gäster - Personer som det finns två huvudtyper av; typ A vill gå tidigt, typ B vill stanna så länge som möjligt. Dessa båda typer är ofta gifta med varandra.

Ilska - Känsla som får stämbanden att arbeta fortare än hjärnan.

Kropp - En tillgång som många kvinnor på goda grunder värderar högre än andliga egenskaper - de flesta män ser nämligen bättre än de tänker.

Kyss - En munfull ingenting som smakar himmelskt. Efterfrågan överstigen

vanligen tillgången.

Livet - Konsten att hålla skenet upp och utgifterna nere.

Mor - Kvinna som behöver 20 år för att göra en pojke till karl. Sedan kan en

annan kvinna på 20 minuter göra samma karl till pojke igen.

Pubertet - Period då pojkar börjar lägga märke till att flickor lägger märke till att pojkar lägger märke till dem.

Säng - Kärlekens teaterscen.

Trohet - Tjurskallig förvissning om att man valt rätt från början.

Ungkarl - Person som aldrig träffat en som han inte kan leva utan.

Ungmö - Person som tycker det är bättre att bli utskrattad för att hon inte är gift än att inte kunna skratta för att hon är det.

Äkta man - Person som har flera små munnar att mätta och en stor mun att lyssna på.

Äktenskap - Som ett fiskmjärde; de som är utanför vill in och de som är innanför vill ut.

Sen har vi ju bröllopsbingo www.martinaa.se/upload/bingo.doc

Ett collage med bilder på er som små är alltid skoj! :)

Sambons bidrag i vårt häfte. Han är jättenöjd med att han kom på en idé som jag gillade! {#lang_emotions_laughing} En tidslinje över ert gemensamma liv. Vårt ser ut så här: www.martinaa.se/upload/tidslinje.pdf

En procentlista över gästerna kanske kan vara nåt?

Dessa hade vi

46,5 % av gästerna är kvinnor.
    53,5 % av gästerna är män. 
    10,7 % av gästerna är under 12 år.
    75 % av gästerna är mellan 20-40 år.
    10,7 % av gästerna är över 50 år.
    39,2 % av gästerna har ett –sonefternamn.
    58,9 % av gästerna bor i Boråsområdet.
    7 % av gästerna jobbar på fabrik eller industri.

12,5 % av gästerna går i skolan.
    44,6 % av gästerna är släkt med brudparet.

10,7 % av gästerna tränar fotboll.
    25 % av gästerna var med på svensexan/möhippan.
    8,9 % av gästerna är/har varit/kommer att bli lärare.

5,3 % av gästerna är kusiner till någon i brudparet.

7,1 % av gästerna har gått i skolan med någon i brudparet.
    14,2 % av gästerna är förlovade.

41 % av gästerna är föräldrar.
    35,7 % av gästerna är gifta.

26,7 % av gästerna har husdjur.
    32,1 % av gästerna är ljushåriga.
    5,3 % av gästerna har åkt skidor i Österrike tillsammans med brudparet.

8,9 % av gästerna har sovit i tält med bruden.

30,3 % av gästerna har fiskat tillsammans med brudgummen.
    14,2 % av gästerna jobbar/har jobbat tillsammans med brudgummen eller bruden.

1,7 % av gästerna har klättrat upp för Kebnekaise.

19,6 % av gästerna har spelat eller spelar World of Warcraft.
    37,5 % av gästerna har åkt över 10 mil för bröllopet.
    21,4 % av gästerna har varit på hårdrockskonsert med brudgummen.
    7,1 % av gästerna har blivit eller kommer att bli föräldrar under 2010.

1,8 % får gå till sängs med bruden ikväll.
    100 % av gästerna kom på bröllopsfesten!

Dessa kan man också ha!

% av gästerna är män/killar
    % av gästerna har åkt över 10 mil för bröllopet
    % av gästerna är släkt med brudparet
    % av gästerna bor inte i Sverige
    % av gästerna bor i Småland
    % av gästerna bor i Västergötland
    % av gästerna kör en Volvo
    % av gästerna äger en traktor
    % av gästerna har husvagn
    % av gästerna har dykarcertifikat
    % av gästerna har jobbat på Volvo

% är över 50 år
    % har gått i skola med bruden/brudgummen
    % kan slicka sig själv på näsan

% av gästerna är singlar (säg till toastmaster så får ni info)

% har sett bruden naken

Eller vad ni nu kan komma på!

För att räkna ut det gör du så här: Säg att ni har 62 gäster och 13 av dem brukar cykla Vättern Runt varje år. Då tar du 13/62 och får fram 0,2096774. Jag använde mig av en decimal, så här skulle svaret bli 20,9%.

Här är en jättebra hemsida som du kan göra egna korsord och sånt. Tex sökord (Word search) blir busenkelt, du fyller bara i ett antal ord och så gör sajten själva sökordet! Jag gjorde ett eget (innan jag hittade den här sidan) med bara bröllopsord, och du kan få de orden om du vill! :)

SÖKORD

Best man
    Blommor
    Bordsdam
    Brud
    Brudgum
    Brudklänning
    Brudnäbb
    Brudtärna
    Bubbelbad
    Champagne
    Dans
    Fest
    Fotograf
    Friat
    Fru
    Glädje
    Hotell
    Krona
    Kyrka
    Kyssar
    Kär
    Kärlek
    Lekar
    Liveband
    Lycka
    Löfte
    Marskalk
    Middag
    Morgongåva
    Presenter
    Präst
    Riskastning
    Skål
    Smekmånad
    Solosång
    Tackkort
    Talare
    Tiara
    Tårta
    Underhållning
    Vals
    Vigselring

Hoppas det var till någon hjälp (och att inlägget är läsbart nu...)

{#lang_emotions_smile}

• Martinaa
    Converse skrev 2010-05-24 21:17:04 följande:
    OJ TACK! Visste väl att man kunde lita på dig =)Du har inga tips på frågor om brudparet... eller de där morgon eller kvällmänniska?
    Hmm... vart var det jag skrev ner några sådana? Var det inte i denna tråden?? Ska leta lite..
  • Martinaa

Hittade. Det var på sidan 6-7 i denna tråden.

Katt - Hund Vinter - Sommar Sjö - Hav Fredagsmys - Krogen Morgonmänniska - Nattuggla Prata - Lyssna Spara - Slösa Inne - Ute Coca Cola - Fanta Solsemester - Skidresa Romantisk komedi - Psykologisk thriller Hemlagad husmanskost - Fin restaurangmat Hårdrock - Dansband Spindlar - Ormar Ödet - Slumpen Facebook - MSN SMS'a - Ringa
Svar på tråden JUNI 2010 del 5