• bobods

Värmlandsbrudar 2010

Yes - inte långt kvar nu! 

agtä3, vi kommer bjuda på lite smått och gott efter vigseln: kaffe för mormor och svärmor som kommer dööö om de inte får kaffe förrän till tårtan , två olika sorts bål i härliga färger, tunnbrödssnittar med ädelost och spenat (blir ganska degiga om man gör dom dagen innan - men å andra sidan är det gjort på 10 minuter), minipizzor (kan frysas), melon med parmaskinka. Och kanske något mer som vi inte bestämt än...

Just nu är jag heeeelt inne i smekmånaden till Bali. Vi hade bestämt att vi skulle vänta med den planeringen till efter bröllopet men nu har vi bokat Vi åker inte förrän 101010 (två månader efter vigseln) men jag längtar så jag kan dö. 

• bobods

Ja vad smart att lägga på röran på kexen själv - det har jag inte tänkt på! Jag har uteslutit den sortens snittar eftersom jag tänkt att kexen blir degiga men nu kanske jag får tänka om...

Vi ska också ha champagne, men eftersom vi ska fotograferas efter vigseln så tänkte vi bjuda på ovanstående medan vi är borta, och sen en brudskål med champagne när vi kommer tillbaka. 

• bobods

Åh en till som ska till Bali! Kul Har ni bokat något hotell? Ska ni vara på samma ställe eller åka runt? 

Vi kommer börja med två nätter i Ubud, se Monkey Forest och Botanic Garden, kanske shoppa lite och gå på marknader. Sen åker vi ner till Sanur för en natt, för att morgonen därpå bege oss med båt till Gili Air, som jag hört ska vara paradiset på jorden. Efter två nätter på den lilla ön åker vi till vår sista anhalt: Aston Bali och Resort i Nusa Dua. 7 nätter i Honey moon suite. Så första veckan blir att bo lite mer budget, resa omkring och se Bali, medan sista veckan blir lyx deluxe med spa, sol och slapp. Can't wait! 

• bobods
    Karlstadtös i Stockholm skrev 2010-05-05 15:08:37 följande:
    De flesta jag har pratat med som har vart där säger att man inte ska boka boende innan, för det är så mycket billigare och större urval på plats. Men några nätter kommer vi i alla fall boka tror jag så att man slipper lägga energi på det när man väl är på plats. Har ni bokat och i så fall via vilket bolag?
    Det har jag också hört, iallafall om man åker när det inte är högsäsong, vilket det ju inte är i slutat av oktober när vi åker. Vi bokade flyg med qatar airways, och hotellet i nusa dua bokade vi direkt på deras hemsida. Resten av resan tar vi på plats  

Har precis lämnat in min ring för gravering, tyckte det var dyrt faktiskt med 400 kr för bara datumet och ett hjärta! Fast jag visste väl att Guldfynd inte är det billigaste stället iofs...

Hihi, VB blivande VD, vi ska inte gifta oss förrän 15 och vi fotas ändå efter Olika det där

• bobods

Alltid lika roligt att läsa vad ni har för er! Vi räknar också 5 glas/flaska, tror det kommer räcka och bli över.

Angående transport så letar jag fortfarande efter en snygg folkvagn bubbla, inte hittat någon än. Nu gifter vi oss ju borgerligt i trädgården men eftersom vi ska iväg och fotas mellan vigseln och festen så tänkte vi ha den snygga bilen där. 

Har också varit hos min frissa - Lisbeth på Hårverkstan. Hon var sååå himla go och "inkännande" eller vad man säger, så nu känns det riktigt bra. Kändes som att man kunde säga vad man tyckte utan att det blev konstig stämning liksom

Kram på er brudar!

• bobods

Min m2b har lämnat in sin förlovningsring för "breddning" eller vad man säger, de ska lägga till en skena på varje sida så att det ser ut som två smala ringar vid sidan om hans förlovningsring. Svårt att förklara Så han får vara utan fram till vigseln. Han graverar om den så att det står både förlovningsdatum och vigseldatum och båda våras namn. Jag kommer inte lämna in min ring för putsning, tycker inte det behövs... Så jag använder min fram till vigseln. I min vigselring fick det inte plats så mycket så det blev datumet och ett hjärta bara. Ska hämta ut min färdiggraverade ring idag

• bobods

Här var det stiltje Berätta hur det går för er!

• bobods

Åh vad roligt att höra om agtä3s bröllop och amorosas möhippa! 

Vår bröllopsplanering ligger lite på is, min bästa vän och tärna har gått igenom en jobbig period så vi fokuserar på det. Bröllopet ordnar sig sen, just nu finns det viktigare saker.

Men till helgen ska vi iallafall till stockholm och hälsa på marskalken, och då ska vi passa på att leta kläder till honom och min m2b Var kan man köpa snygga knallröda skjortor? Är det dressman som gäller?

• bobods

Oj Maliinka, fy vad tråkigt!! När jag ringde runt första gången var det ingen som kunde ge något svar så jag har en lista med frisörsalonger, har dock inte sparat alla nummer men de finns på internet. Här kommer den: Nova, Karisma, Hair é jag, Aqua, Companiet, Moda, Nikita, Clipodrom, Capelli, Hårverkstan, Clara en frisörsalong, Deja Vu. 

Lycka till!

• bobods

Hej brudar, så kul att saker och ting börjar lösa sig för er!

MrsMuffin, löste det sig med barnvakt?

Maliinka, det låter ju som ett jättebra pris! Är det någon ni känner lite också så är det ju ännu roligare. 

Jag letar med ljus och lykta efter plastronger till m2b och marskalk, röda som går ihop med tärnklänningen. Inte så noga att det är exakt samma färg men det är ju synd om det skär sig Hur gör ni? Har ni hittat plastronger i den färgen ni vill ha eller har ni låtit sy upp? Just nu lutar det åt att bara leta efter ett tyg som går an och sen lämna in till en skräddare. Jag är total sy-analfabet...

• bobods
    Daizze skrev 2010-06-08 10:58:57 följande:
    Bobods: Här finns det mycket olika plastonger att titta på, i olika färger. De har snabb leverans oxå. www.mytuxedo.co.uk/cravats.html
    Tack så hemskt mycket, ska genast kolla in! 
  • bobods

Grattis Amorosa! Och vad roligt att läsa om din möhippa Karlstadtös. Låter superkul!

Imorgon bär det än en gång av till Degerfors, denna gången ska vi hämta min m2bs färdiga vigselring. Förhoppningsvis är även min klänning och hans kostym färdiga så man kan få hem dem äntligen Valde ut min klänning i februari och det enda som skulle göras var att släpet skulle kortas av något, så det borde vara färdigt nu tycker jag. Hoppas även på att de kan hjälpa oss att sy upp plastronger som passar tärnklänningen - vi bestämde oss för att köpa väst och skjorta från mytuxido.se men plastronger vill vi gärna se IRL så att färgen blir rätt. 

Får ni någon semester brudar? Eller går hela semestern åt till bröllopsplanering?

• bobods

Idag har jag bokat make up store för sminkning, trodde jag var ute i sen tid men de hade bara en annan brud 7 augusti  

Har också varit på Drakes och beställt blommorna. 

Vilket ställe i stan har bäst ansiktsbehandling och nagelbehandling? Jag har aldrig gjort någotdera förut så jag vet inte alls vilka ställen det finns - mer än det jag hittat på internet

• bobods

Hej brudar, jag märker att tråden är i stiltje, nu under semestern är alla internetsidor lite isidosatta. 

Stort grattis alla ni som hunnit gifta er! Hur många är kvar som inte hunnit gifta sig? Själv är det 13 dagar kvar, och igår hade jag min möhippa. En riktigt rolig dag med mina galna tjejer. Jag fick gå klädd i en sjuksköterskedress (inte den mest utmanande utan en lagom kort) och dricka öl ur kateterpåse. Sen var vi på Boda Borg och sen såklart mat och fest på kvällen. Hade så himla kul!

Idag ska vi till mamma för att prova tårtfyllningar, och imorgon ska vi träffa vigselförrättaren för första gången, och även åka till Forshaga Hembygdsgård för att reka lite. Sen är det mest bordsplanering och festprogram som gäller sista tiden. 

Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010