• Amorosa

Värmlandsbrudar 2010

Hej!

Dax för en ny tråd sen den gamla stängdes. Nu närmar det sig med stormsteg för många av oss. Vi får hålla ihop nu och fortsätta dela stort och smått.

För min egen del är det klipp och klistra med de egna trycksakerna som gäller de närmaste veckorna. Hur går det för er andra?

• Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010
  • agtä3

Jag hänger med! Det närmar sig verkligen. Äntligen är klänning, skor och underkläder klara. Barnens kläder och blivande makens är också klara.

Någon som har ett tips om vad man kan bjuda på vid mellantiden mellan vigsel och middag? Något enkelt, som helst kan göras i förväg.

• bobods

Yes - inte långt kvar nu! 

agtä3, vi kommer bjuda på lite smått och gott efter vigseln: kaffe för mormor och svärmor som kommer dööö om de inte får kaffe förrän till tårtan , två olika sorts bål i härliga färger, tunnbrödssnittar med ädelost och spenat (blir ganska degiga om man gör dom dagen innan - men å andra sidan är det gjort på 10 minuter), minipizzor (kan frysas), melon med parmaskinka. Och kanske något mer som vi inte bestämt än...

Just nu är jag heeeelt inne i smekmånaden till Bali. Vi hade bestämt att vi skulle vänta med den planeringen till efter bröllopet men nu har vi bokat Vi åker inte förrän 101010 (två månader efter vigseln) men jag längtar så jag kan dö. 

• agtä3

bobods: Så underbart, Bali! Låter som en drömresa. Här blir det ingen bröllopsresa då barnen både är för små för att åka och för små för att lämnas bort en längre tid.

Champagne tänkte vi bjuda på, och vin i olika färg. Kaffe kan säkert vara bra som du säger!

Nån slags snittar oxå, och någon slags röror med kex som de kan lägga på själva kanske, och lite ostar.

• bobods

Ja vad smart att lägga på röran på kexen själv - det har jag inte tänkt på! Jag har uteslutit den sortens snittar eftersom jag tänkt att kexen blir degiga men nu kanske jag får tänka om...

Vi ska också ha champagne, men eftersom vi ska fotograferas efter vigseln så tänkte vi bjuda på ovanstående medan vi är borta, och sen en brudskål med champagne när vi kommer tillbaka. 

• asfaltsblomman

vi gifter oss först i september men alltid kul att se hur det går för er som inte har så lång tid kvar.

Vi kör på vargtass som brudskål, var den mest värmländska drinken vi kunde komma på. Sen blir det abborre till förrätt, som min pappa fiskar upp hemma i sjön, älg till varmrätt och pannacotta med hjortrom och lingon till efterrät. Det känns väl ganska värmländskt?

• Karlstadtös i Stockholm

För oss har det också vart reseplanering som upptagit de senaste veckorna. Nu har vi äntligen bokat vår resa också! Först blir det två veckor i Thailand med min familj över jul och nyår och efter det sticker vi till Bali i 11 dagar. Det blir alltså en resa på totalt 25 dagar i december/januari! =) Gissa om vi längtar! Alla tips om Bali tas tacksamt emot.

Annars hade vi sista OSA i fredags, så nu kan vi börja med bordsplaceringar, festprogram och vigselprogram. Vi har också beställt tärnklänningar ifrån Kina och gjort en önskelista de senaste veckorna.

• bobods

Åh en till som ska till Bali! Kul Har ni bokat något hotell? Ska ni vara på samma ställe eller åka runt? 

Vi kommer börja med två nätter i Ubud, se Monkey Forest och Botanic Garden, kanske shoppa lite och gå på marknader. Sen åker vi ner till Sanur för en natt, för att morgonen därpå bege oss med båt till Gili Air, som jag hört ska vara paradiset på jorden. Efter två nätter på den lilla ön åker vi till vår sista anhalt: Aston Bali och Resort i Nusa Dua. 7 nätter i Honey moon suite. Så första veckan blir att bo lite mer budget, resa omkring och se Bali, medan sista veckan blir lyx deluxe med spa, sol och slapp. Can't wait! 

• VB blivande VD

Idag har jag fixat morgongåvan till min sambo iallfall första delen

håller på att skriva adresser på kuveren jisses vilket jobb får skrivkram bara av att titta på dom nu ju.....

Som det ser ut nu så blir det ingen bröllopsresa för oss men det känns helt ok ändå faktiskt, vi är nämligen mitt uppe i renovering av kök och ska påbörja taket bara vi fått offerter så vi kan bestämma oss för vilken takläggare vi ska ta

har även kollat upp lite nytt med hår och smink än så länge är det bäst pris på bergvik 2335:- för både hår och make up. tycker att detta är mycket pengar men man vill ju vara säker på att det blir bra (bättre än när jag försöker själv iallfall)

till välkomstskålen hade jag velat ha chokladdoppade jordgubbar men det är ju inte riktigt säsong 28 augusti....
    Får väll odla här hemma

vi kommer att ta fotograferingen före vigseln då vi inte gifter oss förren 14.00 och jag ska vara klar med smink och hår till kl 12.00 så har vi 2 timmar för att äta lite lunch fota samt bara andas
    Beroende på vart man hamnar med smink och hår tänkte jag fixa lunch dit.

• agtä3

Idag är det dags för frisören att göra sitt! Klipp och slingning ska göras inför bröllopet. Frisyren på stora dagen gör en kompis och jag tillsammans.

Vi har ingen fotograf bokad, utan har en duktig amatörfotograf som kommer vara med oss hela dagen. Hoppas på bra bilder!

• Maliinka

Tack för länken agtä3!

Ja, nu närmar det sig... Vore kul med en länk i TS om när allas bröllop står

Även här går det framåt... Blev hemskt besviken på klänningen som jag lät sy om, men tror den kommer bli jättefin nu när VB:s väninna ska sy om den!

Här blir det heller ingen bröllopsresa, men hoppas komma iväg på en liten "kärleksweekend" sen höst/ tidig vinter iaf, när minstingen har hunnit bli över året! Vi räknar dock med att åka från mottagningen runt 18/20-tiden och eftersom vi bokat hotellrum så får vi åtminstone en lugn kväll/natt/morgon tillsammans, mycket värt bara det med två morgonpigga barn i huset vanligtvis

Hår+smink är ändrat till Clipodro, tjejen var jättetrevlig så det blir nog kanon

Mitt största problem nu är ring, det är så viktigt att det blir rätt ju! Är det någon här som har beställt via nätet?

Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010