• Amorosa

Värmlandsbrudar 2010

Hej!

Dax för en ny tråd sen den gamla stängdes. Nu närmar det sig med stormsteg för många av oss. Vi får hålla ihop nu och fortsätta dela stort och smått.

För min egen del är det klipp och klistra med de egna trycksakerna som gäller de närmaste veckorna. Hur går det för er andra?

• Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010
  • cajeli

Här faller mer och mer saker på plats {#lang_emotions_smile}
    Denna veckan är vigd (vilken kul ordvits det blev) till att prova tårta, kolla på lokalen, sy underkjol, bokat väst till mannen, bokat vigselsamtal, bokat tid med kantor för att lyssna på lite olika låtalternativ, prova 20-talsvågorna i håret samt att make upen börjar att lösa sig. Fortsätter det i detta tempo kommer vi att vara klara för vigsel om två veckor hi hi

Transport från kyrkan till fest lokalen håller vi fortfarande på att försöka lösa, har några trådar som vi ska dra i....

Ha en skön helg alla och må solen lysa på er!

• bobods

Alltid lika roligt att läsa vad ni har för er! Vi räknar också 5 glas/flaska, tror det kommer räcka och bli över.

Angående transport så letar jag fortfarande efter en snygg folkvagn bubbla, inte hittat någon än. Nu gifter vi oss ju borgerligt i trädgården men eftersom vi ska iväg och fotas mellan vigseln och festen så tänkte vi ha den snygga bilen där. 

Har också varit hos min frissa - Lisbeth på Hårverkstan. Hon var sååå himla go och "inkännande" eller vad man säger, så nu känns det riktigt bra. Kändes som att man kunde säga vad man tyckte utan att det blev konstig stämning liksom

Kram på er brudar!

• cajeli

Har idag varit i lokalen och kollat lite, känns lite mera på riktigt nu när man har sett den igen.
    Nu är det bara att sätta igång med att sy löpare som ska ligga på borden, har inte gjort detta innan, vill ju veta vad breda borden är.
    vin och spritlistan har även den fått sig en uppdatering och beställandet kommer snart igång, man vill ju inte riskera att komma till bolaget och finna att det man vill ha är slut.

Hur gör ni med era förlovningsringar när de är putsade och graverade, kommer ni att använda dem fram tills bröllopet eller kommer ni att lägga dem åt sidan så att de är skinande blanka på själva bröllopsdagen.

Jag vet inte hur man ska göra där, har vitguld vilket är väldigt snyggt när det är nyrodinerat och putsat, vet inte hur mycket den kommer att slitas på innan bröllopet?

Det är många tankar som ploppar upp, mest när man minst anar det faktiskt{#lang_emotions_smile}

• agtä3

Maliinka: De ha rju samma form, såd et bord eju funka. Signo ringar har de annars på smycka tror jag, så du kan prova, och sen beställa via nätet.

Nu är det nedräkning! Nerverna börjar så smått infinna sig. Undrar om jag glömt något?!

• Maliinka

Här "ser" ni någ som har paniiik! Fick ett nervositetsanfall igår på bussen... Shit, det är bara 6 veckor kvar... Klänningen är inte klar, och först när den är klar vill jag börja kolla på underkläder och skor... Ring är inte beställd eller ens bestämd, tänkte som du skrev agtä3 gå till Smycka, men även köpa. Känns tryggast så. Det var även där vi köpte förlovningsringarna. Jo, det är ju det där med samma form, iom att vi har en ganska kantig ring (flack tror jag det kallas) så begränsar det ju valet av vigselringar en aning, de flesta är ju rundade.

Vi skrev en liten göra-lista igår, och detta är vad som ska göras till veckan eller inom det allra närmaste:

Beställa ring
    Lämna förlovningsringarna för putsning
    Bestämma om sambon ska gravera in något nytt i sin ring (hur gör era män? Vad graverar ni in i era?)
    Underkläder för båda
    Skor för båda
    Sambon ringa och kolla så han verkligen bokat kläder
    Sambon köpa byxor
    Ringa hon som har hand om lokalen och be att få komma och reka lite samt förskottsbetala
    Förskottsbetala hotellet
    Ringa prästen och kolla när vi ska träffas
    Köpa vin

Och sen är det säkert 1000 andra saker också!

Cajeli, skönt att så mycket börjar falla på plats! Nr gifter ni er?

*måste gå och ta han om trött och ledsen bebis*

• cajeli

Maalinka; vi gifter oss i 3 juli så det är ett tag kvar känns det som nu, fast det är det ju egentligen inte.

Hoppas att saker och ting falller på plats för er när ni börjar ringa samtalen.
    Lycka till!

• agtä3

maliinka: Det kommer gå så bra! Beta avpunkt för punkt bara. Många saker kan man lösa i ett svep.

Idag ska vi städa och greja hemma, natten ska jag tillbringa hos mina föräldrar. I morgon smäller det!!

Barnen är såklart förkyld, en av dem hade feber igår. Känns lite jobbigt när vi ska ha barnvakt, men det löser sig nog.

Min blivande har graverat in vigseldaumet i sin ring, och båda är putsade. Jag använder min, för jag tycker på någotvis att det ska märkas att den är använd. Han använder inte sin, eftersom det står ett nytt datum i den.

• bobods

Min m2b har lämnat in sin förlovningsring för "breddning" eller vad man säger, de ska lägga till en skena på varje sida så att det ser ut som två smala ringar vid sidan om hans förlovningsring. Svårt att förklara Så han får vara utan fram till vigseln. Han graverar om den så att det står både förlovningsdatum och vigseldatum och båda våras namn. Jag kommer inte lämna in min ring för putsning, tycker inte det behövs... Så jag använder min fram till vigseln. I min vigselring fick det inte plats så mycket så det blev datumet och ett hjärta bara. Ska hämta ut min färdiggraverade ring idag

• Maliinka

agtä3 skrev 2010-05-14 10:17:05 följande:
     Idag ska vi städa och greja hemma, natten ska jag tillbringa hos mina föräldrar. I morgon smäller det!!  

Nu får du berätta, hur var dagen?!

Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010