• Amorosa

Värmlandsbrudar 2010

Hej!

Dax för en ny tråd sen den gamla stängdes. Nu närmar det sig med stormsteg för många av oss. Vi får hålla ihop nu och fortsätta dela stort och smått.

För min egen del är det klipp och klistra med de egna trycksakerna som gäller de närmaste veckorna. Hur går det för er andra?

• Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010
  • Karlstadtös i Stockholm
    VB blivande VD skrev 2010-06-15 03:23:55 följande:
    undrar om det är någon här som ska köpa knoppa lakan till dukar samt stolsöverdrag?skulle väldigt gärna köpa dom av er när ni är klara med dom i så fall gifter mig 28 augusti.vill ju inte betala fullt pris så vi brudar får ju försöka pressa priset genom att sammarbeta
    Det finns färdigt i den lokalen vi hyr, så vi kommer inte att behöva köpa det.
  • londonaire

vi har 10 knoppa lakan som vi troligen kommer göra oss av med efteråt...sedan vet man ju inte om alla kommer vara fräscha efteråt :)

• MrsMuffin

Hej igen allihop...hoppas det går fint i planeringen.

Jag börjar få lite ångest över att jag liksom inte riktigt har koll. Känns som om jag borde vara superstressad, men det är jag inte. Å andra sidan ska vi ju vara på restaurang där de tar hand om dukning, mat etc. Så mycket jobb faller ju bort.

Vad är det mer än det uppenbara man bör tänka på?? Är det toastmasterns grej att planera hela middagen? Jag har NOLL koll på någonting, jag o sambon har inte planerat in nåt under maten...borde vi det?

Vi har kyrka, festlokal, klänning, brudgumskläder, ring, fotograf, solist, transport... Vad ska man tänka på mer??? Försöker följa BT:s planeringslista - tror ni det räcker?

Hoppas ni förstår mitt svammel...

• Amorosa

Hej tjejer!

I helgen blev jag fru Andersson!

Allt var helt fantastiskt och gick långt över mina förväntningar. Jag lyckades hålla mig lugn och kände att jag hann med att njuta av allt fantastisk vårt gäster hittade på under middagen. Så många vakra oväntade tal, toastmasters som gjorde mer än vad som förväntades och en fest som knappt var slut i gryningen...

Detta kan jag leva på ett helt liv =) Lycka till ni andra som har de underbara framför er!

• MrsMuffin

GRATTIS Amorosa!! Låter heeelt underbart! <3

• VB blivande VD

londonaire skrev 2010-06-16 14:52:38 följande:
    vi har 10 knoppa lakan som vi troligen kommer göra oss av med efteråt...sedan vet man ju inte om alla kommer vara fräscha efteråt :)

nej det vet man ju inte men om dom är det så vet du vart jag finns

Amorosa skrev 2010-06-16 21:08:47 följande:
    Hej tjejer! I helgen blev jag fru Andersson! Allt var helt fantastiskt och gick långt över mina förväntningar. Jag lyckades hålla mig lugn och kände att jag hann med att njuta av allt fantastisk vårt gäster hittade på under middagen. Så många vakra oväntade tal, toastmasters som gjorde mer än vad som förväntades och en fest som knappt var slut i gryningen... Detta kan jag leva på ett helt liv =) Lycka till ni andra som har de underbara framför er!  

Grattis!!!

Hej tjejer! I helgen blev jag fru Andersson! Allt var helt fantastiskt och gick långt över mina förväntningar. Jag lyckades hålla mig lugn och kände att jag hann med att njuta av allt fantastisk vårt gäster hittade på under middagen. Så många vakra oväntade tal, toastmasters som gjorde mer än vad som förväntades och en fest som knappt var slut i gryningen... Detta kan jag leva på ett helt liv =) Lycka till ni andra som har de underbara framför er!  
    Åh, vad kul! Ett stort grattis! Hoppas vi får se lite bilder! =)

Åh, vad kul! Ett stort grattis! Hoppas vi får se lite bilder! =)
    MrsMuffin skrev 2010-06-16 20:26:34 följande:
    Hej igen allihop...hoppas det går fint i planeringen. Jag börjar få lite ångest över att jag liksom inte riktigt har koll. Känns som om jag borde vara superstressad, men det är jag inte. Å andra sidan ska vi ju vara på restaurang där de tar hand om dukning, mat etc. Så mycket jobb faller ju bort.Vad är det mer än det uppenbara man bör tänka på?? Är det toastmasterns grej att planera hela middagen? Jag har NOLL koll på någonting, jag o sambon har inte planerat in nåt under maten...borde vi det?Vi har kyrka, festlokal, klänning, brudgumskläder, ring, fotograf, solist, transport... Vad ska man tänka på mer??? Försöker följa BT:s planeringslista - tror ni det räcker?Hoppas ni förstår mitt svammel...
    Jag tycker att det är hur mycket som helst att göra! =) Men vi hyr ju bara en tom lokal och har utomhusvigsel, så mycket har ju med mat/dryck och utsmyckning av vigselplatsen att göra just nu. Annars håller vi på att fylla festprogrammet med sånger, information och statistik. Vi vill jättegärna ha ett sånt som kan vara kul att prata med sin bordsgranne med. Vigselprogram ska med göras. Bordsplaceringen tar lite mer tid än vi trodde från början. Vi ska även ha brunch med presentöppning dagen efter, så vi tar emot anmälningar om det. Vad mer står på att-göra-listan nu... Checka hotellbokningen, skriva önskelista, presenter till de som hjälpt till, drinklista i baren, middag med toastmatrar, schema för vigseldagen (hår, make, foto mm), inköpslista, dukning m m. Mycket är ju smågrejer och sådant som vi har valt att göra. Självklart behöver man inte göra allt, men om du frågar mig, så är det det som rör sig i min skalle just nu. =)

Just det! Jag blev hippad i lördags! =) Som den speltokiga tjej jag är så fick jag vara superhjälte för en dag som var fullproppad med roliga utmaningar och upptåg. Allt för att jag skulle skrapa ihop mina 1000 credits! =) Det var en helt underbar dag och en av höjdpunkterna var att de hade bokat in oss på Fångarna på Kastellet som var typ som Fångarna på fortet fast på Kastellet på Vaxholm. Så vi tog en båt dit och delade upp oss i lag och gjorde svåra, jobbiga, tuffa och kluriga uppdrag som var allt ifrån att göra mänskliga pyramider till "Gissa spritsorten". =) Det var grymt kul och ett minne för livet! =)

• MrsMuffin

Idag har jag köpt underkläder och skor - äntligen! Nu har jag i princip allting; klänning (inlämnad för uppläggning..), slöja, skor, underkläder och i princip alla smycken.

Wihi!

• bobods

Grattis Amorosa! Och vad roligt att läsa om din möhippa Karlstadtös. Låter superkul!

Imorgon bär det än en gång av till Degerfors, denna gången ska vi hämta min m2bs färdiga vigselring. Förhoppningsvis är även min klänning och hans kostym färdiga så man kan få hem dem äntligen Valde ut min klänning i februari och det enda som skulle göras var att släpet skulle kortas av något, så det borde vara färdigt nu tycker jag. Hoppas även på att de kan hjälpa oss att sy upp plastronger som passar tärnklänningen - vi bestämde oss för att köpa väst och skjorta från mytuxido.se men plastronger vill vi gärna se IRL så att färgen blir rätt. 

Får ni någon semester brudar? Eller går hela semestern åt till bröllopsplanering?

Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010