• Amorosa

Värmlandsbrudar 2010

Hej!

Dax för en ny tråd sen den gamla stängdes. Nu närmar det sig med stormsteg för många av oss. Vi får hålla ihop nu och fortsätta dela stort och smått.

För min egen del är det klipp och klistra med de egna trycksakerna som gäller de närmaste veckorna. Hur går det för er andra?

• Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010
  • Karlstadtös i Stockholm
    bobods skrev 2010-05-04 22:19:19 följande:
    Åh en till som ska till Bali! Kul Har ni bokat något hotell? Ska ni vara på samma ställe eller åka runt?  Vi kommer börja med två nätter i Ubud, se Monkey Forest och Botanic Garden, kanske shoppa lite och gå på marknader. Sen åker vi ner till Sanur för en natt, för att morgonen därpå bege oss med båt till Gili Air, som jag hört ska vara paradiset på jorden. Efter två nätter på den lilla ön åker vi till vår sista anhalt: Aston Bali och Resort i Nusa Dua. 7 nätter i Honey moon suite. Så första veckan blir att bo lite mer budget, resa omkring och se Bali, medan sista veckan blir lyx deluxe med spa, sol och slapp. Can't wait! 
    Ja, vad kul! =) Våra resor kommer nog att likna varandra ganska mycket. Vi tänker också resa runt de första dagarna (Gili har vi också hört mycket om) för att avsluta i Nusa Dua. Vi kommer ju dock direkt ifrån 2 veckor i Thailand, så det är svårt att veta redan nu om man bara vill ligga och slappa eller åka runt och hitta på saker. De flesta jag har pratat med som har vart där säger att man inte ska boka boende innan, för det är så mycket billigare och större urval på plats. Men några nätter kommer vi i alla fall boka tror jag så att man slipper lägga energi på det när man väl är på plats. Har ni bokat och i så fall via vilket bolag?
  • bobods
    Karlstadtös i Stockholm skrev 2010-05-05 15:08:37 följande:
    De flesta jag har pratat med som har vart där säger att man inte ska boka boende innan, för det är så mycket billigare och större urval på plats. Men några nätter kommer vi i alla fall boka tror jag så att man slipper lägga energi på det när man väl är på plats. Har ni bokat och i så fall via vilket bolag?
    Det har jag också hört, iallafall om man åker när det inte är högsäsong, vilket det ju inte är i slutat av oktober när vi åker. Vi bokade flyg med qatar airways, och hotellet i nusa dua bokade vi direkt på deras hemsida. Resten av resan tar vi på plats  

Har precis lämnat in min ring för gravering, tyckte det var dyrt faktiskt med 400 kr för bara datumet och ett hjärta! Fast jag visste väl att Guldfynd inte är det billigaste stället iofs...

Hihi, VB blivande VD, vi ska inte gifta oss förrän 15 och vi fotas ändå efter Olika det där

• wiicky

Det är här ni är! {#lang_emotions_sunny}

Själv har jag precis gjort min morgongåvefotografering hos Fotograf Martin. Verkligen att rekommendera, hur trevlig och professionell som helst!

• VB blivande VD

wiicky skrev 2010-05-08 11:25:20 följande:
    Det är här ni är!  Själv har jag precis gjort min morgongåvefotografering hos Fotograf Martin. Verkligen att rekommendera, hur trevlig och professionell som helst!

vad roligt!
    får man fråga vad det kostade och hur många bilder mm?

Jag måste sjunga om lite på skivan men det är ju faktiskt inte så konstigt vi höll ju bara på i en timme och jag brukar inte sjunga

• agtä3

Inte ens en vecka kvar nu, nästan så man börjar bli lite nervös! Det mesta är klart, men långt ifrån allt. Tur vi är lediga torsdag-fredag så vi hinner fixa det sista.

Vet inte riktigt hur mycket champagne jag ska räkna med för 35 personer? Många kör bil och kommer inte dricka. Hur många glas kan man räkna per flaska?

• wiicky
    VB blivande VD skrev 2010-05-09 16:51:52 följande:
    vad roligt!får man fråga vad det kostade och hur många bilder mm?Jag måste sjunga om lite på skivan men det är ju faktiskt inte så konstigt vi höll ju bara på i en timme och jag brukar inte sjunga
    Det kostade 2000 och då får jag 8 bilder i ett boxalbum. Kommer även få alla bilder på skiva så att jag kan välja själv vilka jag vill ha.
  • VB blivande VD

wiicky skrev 2010-05-10 07:31:04 följande:
    Det kostade 2000 och då får jag 8 bilder i ett boxalbum. Kommer även få alla bilder på skiva så att jag kan välja själv vilka jag vill ha.

ok lät ju bra det där

• Maliinka

agtä3 skrev 2010-05-09 21:56:33 följande:
    Inte ens en vecka kvar nu, nästan så man börjar bli lite nervös! Det mesta är klart, men långt ifrån allt. Tur vi är lediga torsdag-fredag så vi hinner fixa det sista.   Vet inte riktigt hur mycket champagne jag ska räkna med för 35 personer? Många kör bil och kommer inte dricka. Hur många glas kan man räkna per flaska?

SPännande att det är så snart! Kan tyvärr inte hjälpa dig med champagnen... 5 glas på en flaska kanske? Eller 6?

Har ni fixat någon rolig transport ifrån kyrkan?

• Maliinka

Tror föressten att jag hittat en ring! På nätet dock, och det känns ju toksvårt att beställa från nätet när man inte kan prova... Någon som gjort det?

• agtä3

Maliinka: Vi har räknat på fem glas, hoppas det räcker!

Vi gifter oss borgerligt, så transport från kyrkan blir det inte

JAg har inte beställt ring, just för att jag ville prova tillsammans med förlovningsringen, men man måste ju kunna prova en liknande! Vad har du sett för någon? Och vad för slags förlovningsring har du?

Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010