• Amorosa

Värmlandsbrudar 2010

Hej!

Dax för en ny tråd sen den gamla stängdes. Nu närmar det sig med stormsteg för många av oss. Vi får hålla ihop nu och fortsätta dela stort och smått.

För min egen del är det klipp och klistra med de egna trycksakerna som gäller de närmaste veckorna. Hur går det för er andra?

• Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010
  • bobods

Här var det stiltje Berätta hur det går för er!

• agtä3

Jag kan berätta

Vi hade en toppendag! Vädret var underbart, även om morgonen var regnig. Allt gick jättebra, trots att vigselförrättaren sa fel namn och att jag satte på makens ring på fel finger Det blev lite glada skratt och stämningen inte så allvarlig.

Skönt att ha det gjort, även om jag gärna skulle göra det igen Vi spenderade natten på hotell Drott, badade bubbelbad och njöt att att få sova ostört. Hotellfrukosten var inte helt fel heller. Klänningen var jag bara såå nöjd med, den var underbar, om jag får säga det själv!

Lycka till ni andra som har ert roliga kvar!

• Amorosa

Grattis agtä3!!

Kul att höra att du haft en bra dag.

För egen del har det varit möhippa i helgen. Och oj vad dom lurade mig, det är inte enkelt att lura ett kontrollfreak men hävdar man total kris på jobbet så ryker jag rakt ur sängen så fort jag kan  =) Jag är så imponerad av allt det fixat och hur de lyckats dölja allt. Jag kommer gå på moln i flera veckor. Tack mina pinglor!

Nu är det bara 19 dagar kvar för vår del, nervositeten bröjar komma krypande. Men det känns som att vi ligger bra i fas med allt och det känns skönt i alla fall.

Hur går det för er andra?

• bobods

Åh vad roligt att höra om agtä3s bröllop och amorosas möhippa! 

Vår bröllopsplanering ligger lite på is, min bästa vän och tärna har gått igenom en jobbig period så vi fokuserar på det. Bröllopet ordnar sig sen, just nu finns det viktigare saker.

Men till helgen ska vi iallafall till stockholm och hälsa på marskalken, och då ska vi passa på att leta kläder till honom och min m2b Var kan man köpa snygga knallröda skjortor? Är det dressman som gäller?

• Maliinka

Låter som en härlig dag Agtä3!

Amorosa - Kul med lyckad möhippa! Jag blev också "hippad" i helgen och det blev en alldeles underbart härlig dag

Fast NU har jag "lite" PANIIIK... Min frisör samt sminkös som jag bokat på Clipodrom ringde återbud idag!!! Hur 17 ska jag lyckas få tag i en ny till midsommardagen!? Har ringt runt en massa nu men alla har ju stängt... Är det någon som har tips om någon som kan ha öppet då??

• agtä3

maliinka: AJdå, vad tråkigt!

Kolla med de i mitt i city eller de på Bergvik, de borde väl ha öppet?

Berätta om era hippor!

• bobods

Oj Maliinka, fy vad tråkigt!! När jag ringde runt första gången var det ingen som kunde ge något svar så jag har en lista med frisörsalonger, har dock inte sparat alla nummer men de finns på internet. Här kommer den: Nova, Karisma, Hair é jag, Aqua, Companiet, Moda, Nikita, Clipodrom, Capelli, Hårverkstan, Clara en frisörsalong, Deja Vu. 

Lycka till!

• Maliinka

agtä3 skrev 2010-05-25 19:08:01 följande:

maliinka: AJdå, vad tråkigt! Kolla med de i mitt i city eller de på Bergvik, de borde väl ha öppet?   Berätta om era hippor!    

Mitt i city har stängt tyvärr, men Bergvik kan jag kolla upp! Tack för tips!

Bobods, tack för alla tips! Har tre ställen som jag ska återkomma till och det är Nova, På Håret och Fröken Röd. Alla andra (7) ställen jag ringde till igår hade stängt. Eller det har väl dessa ställen också, men har jag supertur så vill någon jobba en av de allra rödaste dagarna om året...

Kan snabbspola hippan Först så hämtade en tärna mig hemma, och sen åkte vi och mötte upp de andra i stadsträdgården där vi grillade och hade tipspromenad (frågor om mit liv). Sen åkte vi till Bomstad där de hade hyrt relaxavdelningen, superhärligt! Där fick jag även presenter. Sen blev det persikopaj på stranden innan vi åkte och spelade minigolf i Skoghall. Kvällen avslutades på den indiska restaurangen, mums! Är såå tacksam över mina underbara vänner som fixat och planerat allt detta När man tänker på sådant så spelar egentligen hår och smink inte så himla stor roll (fast lite )

agtä3 skrev 2010-05-25 19:08:01 följande:
    maliinka: AJdå, vad tråkigt! Kolla med de i mitt i city eller de på Bergvik, de borde väl ha öppet?   Berätta om era hippor!    

• cajeli

Här rullar det på i sakta mak. På måndag är sista osa dagen och endast ett par har inte hört av sig så efter måndag vet vi hur många det blir på festen.
    Har idag kollat måtten på lokalen underlättar när vi ska göra bordsplaceringen så att man vet att alla får plats. Det verkar inte vara något problem vare sig på längden eller bredden.
    Har lite funderingar fortfarande kring frisyren har idag provat och dragit i håret ännu en gång och konstaterat att någon hjälmfrilla vill jag inte ha!

Härligt att höra om er hippor.

Maalinka; det finns en salong på gågatan som heter Grym, kolla med dem hur de har det, de har både hår och smink vet jag.

Lycka till på vägen alla!

Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010