Daizze skrev 2010-06-07 10:52:57 följande:
Hej på er! Vi har beställt bröllopstårta från ICA MAXI (karlstad). Fick två provbitar med oss i fredags. De var helt underbart goda! Är med vit sugerpaste och sen är det med hallonmousse/citronmousse och en med hallonmousse/chokladmousse. Finns massa olika fyllningar att välja på. De skulle ha 26kr/biten.
Åh, vad bra! Då känns det ännu bättre att vi valde dem. Alla små caféer har ju sommarstängt i slutet på juli, så jag kände att det var ett bra alternativ. När jag berättade att jag bokat bröllopstårta på ICA Maxi var den ironiska kommentaren jag fick från sambon: Lyxigt! =)
Känner igen det där med festhäftena. Jag är ju kortmakare själv, så jag gör ju inbjudningar, festprogram, vigselprogram, placeringskort, tackkort o s v åt andra så jag har själv inte det problemet, men jag kan förstå att det kan kännas jobbigt om man inte tycker att det är kul. Själv blir vårt bröllop det 4:e jag gör för i sommar. =) Jag tror att man oftast lägger ner mer tid och energi på festprogrammen än vad de uppskattas för, men jag tycker ändå att det är bra att de finns där. De behöver inte innehålla så många sidor och detaljbeskrivningar om alla, men de blir som ett verktyg för toastmastrarna att hålla festen igång liksom. Ta hjälp av dem! Vi ska bjuda våra på middag på fredag och spåna idéer tillsammans om innehållet.
Säg till om jag kan hjälpa er med något när det gäller papper! =)