Inlägg från: Karlstadtös i Stockholm |Visa alla inlägg
  • Karlstadtös i Stockholm

Värmlandsbrudar 2010

För oss har det också vart reseplanering som upptagit de senaste veckorna. Nu har vi äntligen bokat vår resa också! Först blir det två veckor i Thailand med min familj över jul och nyår och efter det sticker vi till Bali i 11 dagar. Det blir alltså en resa på totalt 25 dagar i december/januari! =) Gissa om vi längtar! Alla tips om Bali tas tacksamt emot.

Annars hade vi sista OSA i fredags, så nu kan vi börja med bordsplaceringar, festprogram och vigselprogram. Vi har också beställt tärnklänningar ifrån Kina och gjort en önskelista de senaste veckorna.

bobods skrev 2010-05-04 22:19:19 följande:
    Åh en till som ska till Bali! Kul Har ni bokat något hotell? Ska ni vara på samma ställe eller åka runt?  Vi kommer börja med två nätter i Ubud, se Monkey Forest och Botanic Garden, kanske shoppa lite och gå på marknader. Sen åker vi ner till Sanur för en natt, för att morgonen därpå bege oss med båt till Gili Air, som jag hört ska vara paradiset på jorden. Efter två nätter på den lilla ön åker vi till vår sista anhalt: Aston Bali och Resort i Nusa Dua. 7 nätter i Honey moon suite. Så första veckan blir att bo lite mer budget, resa omkring och se Bali, medan sista veckan blir lyx deluxe med spa, sol och slapp. Can't wait! 
    Ja, vad kul! =) Våra resor kommer nog att likna varandra ganska mycket. Vi tänker också resa runt de första dagarna (Gili har vi också hört mycket om) för att avsluta i Nusa Dua. Vi kommer ju dock direkt ifrån 2 veckor i Thailand, så det är svårt att veta redan nu om man bara vill ligga och slappa eller åka runt och hitta på saker. De flesta jag har pratat med som har vart där säger att man inte ska boka boende innan, för det är så mycket billigare och större urval på plats. Men några nätter kommer vi i alla fall boka tror jag så att man slipper lägga energi på det när man väl är på plats. Har ni bokat och i så fall via vilket bolag?

Kul att höra era uppdateringar! Här rullar det också på. Vi har nu börjat med festprogrammen och det tar ju lite tid... Sedan är vi på jakt efter bröllopstårta. Någon som har något tips eller har hört om något bra? Det är ju lite krångligt att sitta i Stockholm och boka allt, men det går ganska bra tycker jag. I helgen fick jag min provuppsättning och prov-make och jag kände mig SÅ fin. =) Nu ska ag bara bestämma mig för vilken blomma jag vill ha i håret. De uppsydda tärnklänningarna ifrån Kina kom förra veckan och de var helt perfekta! Både i färg och form. Skönt!

VB blivande VD skrev 2010-06-01 13:18:21 följande:
      såg att ni ska gifta er i Rottnerospark!så fint har jobbat på ett 20 tal bröllop där (iofs ett par år sen) och ville gärna ha mitt där men tyckte att det var för dyrt vad kul att så mycket börjar falla på plats!angående tårta så har dom väll ett bageri i sunne om ni inte kan tänka er att köpa från nån i Karlstad sen hämta själva eller om dom kan leverera.Tårtpinglan i karlstad gör ju inte tårtor just nu men hon har 2 tjejer som hon brukar rekomendera kan kolla upp det till dig om du vill?

Vad kul! Då känns det som att vi har valt ett bra ställe! =) 

Nu har det löst sig med tårta för oss. Vi kommer faktiskt att beställa från Ica Maxi på Bergvik. Jag har en kompis vars kompis är konditor där och hon är ju lika bra konditor som vem som helst som jobbar på bageri. Jag ringde dit och de berättade att man får helt och hållet väja utseende och smaker och de rekommenderade att man hade med sig egna bilder på hur man ville att den skulle se ut. 26 kr/biten kostar de och då får man med en provlängd också! =)

Daizze skrev 2010-06-07 10:52:57 följande:
    Hej på er! Vi har beställt bröllopstårta från ICA MAXI (karlstad). Fick två provbitar med oss i fredags. De var helt underbart goda! Är med vit sugerpaste och sen är det med hallonmousse/citronmousse och en med hallonmousse/chokladmousse. Finns massa olika fyllningar att välja på. De skulle ha 26kr/biten. 
    Åh, vad bra! Då känns det ännu bättre att vi valde dem. Alla små caféer har ju sommarstängt i slutet på juli, så jag kände att det var ett bra alternativ. När jag berättade att jag bokat bröllopstårta på ICA Maxi var den ironiska kommentaren jag fick från sambon: Lyxigt! =)

Känner igen det där med festhäftena. Jag är ju kortmakare själv, så jag gör ju inbjudningar, festprogram, vigselprogram, placeringskort, tackkort o s v åt andra så jag har själv inte det problemet, men jag kan förstå att det kan kännas jobbigt om man inte tycker att det är kul. Själv blir vårt bröllop det 4:e jag gör för i sommar. =) Jag tror att man oftast lägger ner mer tid och energi på festprogrammen än vad de uppskattas för, men jag tycker ändå att det är bra att de finns där. De behöver inte innehålla så många sidor och detaljbeskrivningar om alla, men de blir som ett verktyg för toastmastrarna att hålla festen igång liksom. Ta hjälp av dem! Vi ska bjuda våra på middag på fredag och spåna idéer tillsammans om innehållet.

Säg till om jag kan hjälpa er med något när det gäller papper! =)

VB blivande VD skrev 2010-06-15 03:23:55 följande:
    undrar om det är någon här som ska köpa knoppa lakan till dukar samt stolsöverdrag?skulle väldigt gärna köpa dom av er när ni är klara med dom i så fall gifter mig 28 augusti.vill ju inte betala fullt pris så vi brudar får ju försöka pressa priset genom att sammarbeta
    Det finns färdigt i den lokalen vi hyr, så vi kommer inte att behöva köpa det.
    Amorosa skrev 2010-06-16 21:08:47 följande:
    Hej tjejer! I helgen blev jag fru Andersson! Allt var helt fantastiskt och gick långt över mina förväntningar. Jag lyckades hålla mig lugn och kände att jag hann med att njuta av allt fantastisk vårt gäster hittade på under middagen. Så många vakra oväntade tal, toastmasters som gjorde mer än vad som förväntades och en fest som knappt var slut i gryningen... Detta kan jag leva på ett helt liv =) Lycka till ni andra som har de underbara framför er!  
    Åh, vad kul! Ett stort grattis! Hoppas vi får se lite bilder! =)

Amorosa skrev 2010-06-16 21:08:47 följande:
    Hej tjejer! I helgen blev jag fru Andersson! Allt var helt fantastiskt och gick långt över mina förväntningar. Jag lyckades hålla mig lugn och kände att jag hann med att njuta av allt fantastisk vårt gäster hittade på under middagen. Så många vakra oväntade tal, toastmasters som gjorde mer än vad som förväntades och en fest som knappt var slut i gryningen... Detta kan jag leva på ett helt liv =) Lycka till ni andra som har de underbara framför er!  
    Åh, vad kul! Ett stort grattis! Hoppas vi får se lite bilder! =)
    MrsMuffin skrev 2010-06-16 20:26:34 följande:
    Hej igen allihop...hoppas det går fint i planeringen. Jag börjar få lite ångest över att jag liksom inte riktigt har koll. Känns som om jag borde vara superstressad, men det är jag inte. Å andra sidan ska vi ju vara på restaurang där de tar hand om dukning, mat etc. Så mycket jobb faller ju bort.Vad är det mer än det uppenbara man bör tänka på?? Är det toastmasterns grej att planera hela middagen? Jag har NOLL koll på någonting, jag o sambon har inte planerat in nåt under maten...borde vi det?Vi har kyrka, festlokal, klänning, brudgumskläder, ring, fotograf, solist, transport... Vad ska man tänka på mer??? Försöker följa BT:s planeringslista - tror ni det räcker?Hoppas ni förstår mitt svammel...
    Jag tycker att det är hur mycket som helst att göra! =) Men vi hyr ju bara en tom lokal och har utomhusvigsel, så mycket har ju med mat/dryck och utsmyckning av vigselplatsen att göra just nu. Annars håller vi på att fylla festprogrammet med sånger, information och statistik. Vi vill jättegärna ha ett sånt som kan vara kul att prata med sin bordsgranne med. Vigselprogram ska med göras. Bordsplaceringen tar lite mer tid än vi trodde från början. Vi ska även ha brunch med presentöppning dagen efter, så vi tar emot anmälningar om det. Vad mer står på att-göra-listan nu... Checka hotellbokningen, skriva önskelista, presenter till de som hjälpt till, drinklista i baren, middag med toastmatrar, schema för vigseldagen (hår, make, foto mm), inköpslista, dukning m m. Mycket är ju smågrejer och sådant som vi har valt att göra. Självklart behöver man inte göra allt, men om du frågar mig, så är det det som rör sig i min skalle just nu. =)

Just det! Jag blev hippad i lördags! =) Som den speltokiga tjej jag är så fick jag vara superhjälte för en dag som var fullproppad med roliga utmaningar och upptåg. Allt för att jag skulle skrapa ihop mina 1000 credits! =) Det var en helt underbar dag och en av höjdpunkterna var att de hade bokat in oss på Fångarna på Kastellet som var typ som Fångarna på fortet fast på Kastellet på Vaxholm. Så vi tog en båt dit och delade upp oss i lag och gjorde svåra, jobbiga, tuffa och kluriga uppdrag som var allt ifrån att göra mänskliga pyramider till "Gissa spritsorten". =) Det var grymt kul och ett minne för livet! =)

Svar på tråden Värmlandsbrudar 2010