Amorosa skrev 2010-06-16 21:08:47 följande:
Hej tjejer! I helgen blev jag fru Andersson! Allt var helt fantastiskt och gick långt över mina förväntningar. Jag lyckades hålla mig lugn och kände att jag hann med att njuta av allt fantastisk vårt gäster hittade på under middagen. Så många vakra oväntade tal, toastmasters som gjorde mer än vad som förväntades och en fest som knappt var slut i gryningen... Detta kan jag leva på ett helt liv =) Lycka till ni andra som har de underbara framför er!
Åh, vad kul! Ett stort grattis! Hoppas vi får se lite bilder! =)
Amorosa skrev 2010-06-16 21:08:47 följande:
Hej tjejer! I helgen blev jag fru Andersson! Allt var helt fantastiskt och gick långt över mina förväntningar. Jag lyckades hålla mig lugn och kände att jag hann med att njuta av allt fantastisk vårt gäster hittade på under middagen. Så många vakra oväntade tal, toastmasters som gjorde mer än vad som förväntades och en fest som knappt var slut i gryningen... Detta kan jag leva på ett helt liv =) Lycka till ni andra som har de underbara framför er!
Åh, vad kul! Ett stort grattis! Hoppas vi får se lite bilder! =)
MrsMuffin skrev 2010-06-16 20:26:34 följande:
Hej igen allihop...hoppas det går fint i planeringen. Jag börjar få lite ångest över att jag liksom inte riktigt har koll. Känns som om jag borde vara superstressad, men det är jag inte. Å andra sidan ska vi ju vara på restaurang där de tar hand om dukning, mat etc. Så mycket jobb faller ju bort.Vad är det mer än det uppenbara man bör tänka på?? Är det toastmasterns grej att planera hela middagen? Jag har NOLL koll på någonting, jag o sambon har inte planerat in nåt under maten...borde vi det?Vi har kyrka, festlokal, klänning, brudgumskläder, ring, fotograf, solist, transport... Vad ska man tänka på mer??? Försöker följa BT:s planeringslista - tror ni det räcker?Hoppas ni förstår mitt svammel...
Jag tycker att det är hur mycket som helst att göra! =) Men vi hyr ju bara en tom lokal och har utomhusvigsel, så mycket har ju med mat/dryck och utsmyckning av vigselplatsen att göra just nu. Annars håller vi på att fylla festprogrammet med sånger, information och statistik. Vi vill jättegärna ha ett sånt som kan vara kul att prata med sin bordsgranne med. Vigselprogram ska med göras. Bordsplaceringen tar lite mer tid än vi trodde från början. Vi ska även ha brunch med presentöppning dagen efter, så vi tar emot anmälningar om det. Vad mer står på att-göra-listan nu... Checka hotellbokningen, skriva önskelista, presenter till de som hjälpt till, drinklista i baren, middag med toastmatrar, schema för vigseldagen (hår, make, foto mm), inköpslista, dukning m m. Mycket är ju smågrejer och sådant som vi har valt att göra. Självklart behöver man inte göra allt, men om du frågar mig, så är det det som rör sig i min skalle just nu. =)