• Älskar dig 15 Maj

Skjuta på mensen ?

Hej allihopa .Gifter mig om 11 dagar och har börjat bli nervös NU .
    och likaså kroppen :( .Har börjat fått som småblödningar 2 veckor innan beraknat datum . Och har börjat fundera på att ta såna  tabletter man skjuter på mensen med . Vad är biverkningarna och något annat ska jag tänka på .
    Kram

• Svar på tråden Skjuta på mensen ?
  • CE76

JAg ska också göra det, för den är väntad precis på dagen. Min gynekolog sa att det räcker att ta dem trte dagar innan förväntat datum, så jag vet inte hur det ser ut om man redan fått liksom. Hon sa att det var inga större biverkningar annat än att det kunde bli mera blödning sen när den kommer o man därför kan bli trött, spänd i brösten och sånt annat vanligt. HAr aldrig priovat detta innan men känner att det är värt att göra det nu eftersom jag får så SJUKT ont när den kommer o i två dagar. Lycka till!

• Kramilikram

CE76 det stämmer man ska ta dem 3dagar innan beräknad mensdag.. biverkningar är lite olika vissa klara det bra andra som jag o syrran blir helt knäppa arga som bin o humörsvängningar som värsta bergodalbanan... Visste om mina biverkningar så jag sköt fram min mens förra månaden för att va "ren" nu två mån senare på våran bröllopsdag o än så länge e kroppen i fas =)   Lycka till!

• Lyckliga013bruden

Jag hade mens på bröllopsdagen, men jag klarade av det och bröllopsnatten utan större problem

Så funkar det inte att skjuta upp mensen så är det inte hela världen =)

• empa83

jag har tagit sånna tabletter, hade inga biverkningar alls, men jag tror att min syster fick lite småblödningar när hon tog sånna en gång.

Mens på bröllopet är inget jag vill ha iaf, mest för att det känns som om någon kör in en klo och drar ut hela livmodern om och om igen... sen har jag det senaste får ett j*vla humör precis när den kommer också, inte att leka med;)

• Lyckliga013bruden
    empa83 skrev 2010-05-05 10:02:47 följande:
    jag har tagit sånna tabletter, hade inga biverkningar alls, men jag tror att min syster fick lite småblödningar när hon tog sånna en gång. Mens på bröllopet är inget jag vill ha iaf, mest för att det känns som om någon kör in en klo och drar ut hela livmodern om och om igen... sen har jag det senaste får ett j*vla humör precis när den kommer också, inte att leka med;)
    Jag brukar också ha ont och bli häxa. Men det var anorlunda på bröllopsdagen, jag kände mig som vanligt i humöret fast gladare, var så fylld av lycka att jag inte tänkte på mensvärken som jag borde haft fast jag inte märkte.  Trodde inte det skulle gå så bra att ha mens under bröllopet som det gjorde.

Jag menar inte att ni ska strunta i att skjuta på den, jag menar bara att om det inte går så är det inte hela världen. =)

• Superstarfia

Har också funderat på det här.. Vad är det men gör egentligen, för man skjuter väl inte på ägglossningen? och hur länge kan man skjuta upp mensen.. vi gifter oss den 7 augusti, den dagen jag alltid får mens och fått varje månad i 12 år och kommer hem 1 månad senare från våran smekmånad.. och jag vill INTE ha mens på smekmånaden...

• Alexxxi

Jag har samma problem som er, Gifter oss 5:e juni och ska få mens typ samma dag eller nån dag innan. Ska till barnmorskan imon och såna tabletter som skjuter upp mensen.

Har dock hört att det inte alltid funkar =( Vi får se, ska bli intressant. Som många andra skrev jag blir också som en häxa när jag har min mens och det är det sista man vill ha på bröllopsdan, man är ju redan nervös och spänd och allt sånt kul som hör till, haha =P

• Alexxxi

Har hört att man kan skjuta upp i max 10 dar, men är inte helt säker.

Superstarfia skrev 2010-05-05 10:51:26 följande:
    Har också funderat på det här.. Vad är det men gör egentligen, för man skjuter väl inte på ägglossningen? och hur länge kan man skjuta upp mensen.. vi gifter oss den 7 augusti, den dagen jag alltid får mens och fått varje månad i 12 år och kommer hem 1 månad senare från våran smekmånad.. och jag vill INTE ha mens på smekmånaden...
  • Superstarfia

Alexxxi skrev 2010-05-05 10:53:16 följande:
    Har hört att man kan skjuta upp i max 10 dar, men är inte helt säker.  

å tio dagar funkar inte!!! man kanske skulle börja med p-piller igen bara för att kunna hoppa mensen 1 månad.. men de vill ja ju inte heller!!

• Alexxxi

Hmm jag tänkte som dig så jag började med cerazette för 2 månader sen det va meningen att min mens skulle försvinna helt but guess what?? Jag hade mens i 12 jävla dar! Så nej tack. Så dem slutade jag med.

Fråga din barnmorska om hur länge man kan ta dem, jag e ju inte helt säker som sagt.

Superstarfia skrev 2010-05-05 10:56:14 följande:
      å tio dagar funkar inte!!! man kanske skulle börja med p-piller igen bara för att kunna hoppa mensen 1 månad.. men de vill ja ju inte heller!!
Svar på tråden Skjuta på mensen ?