Smilla82 skrev 2010-05-06 14:11:53 följande:
oooh, där har jag varit! Jag var där för några år sedan i 2 veckor, all inclusive. Så himla härligt. Vi åkte över skiftet september/oktober och då var vädret väldigt härligt, mycket varmt, men det var ändå så skönt. Hotellet är mycket trevligt. Ska ni åka all inclusive? De har ju väldigt många restauranger att välja på, framför allt på lunchen. Det fanns en grillbar nere på stranden och sedan fanns det ju en pool bar som serverade typ korv, hamburgare, pommes m.m. Det allra bästa är ju dock pool baren. Stolarna står ute i vattnet så där satt vi nästan hela dagarna och slurpade goda drinkar. Det är verkligen ett fint och fräscht hotell. De har ganska så många aktiviteter också under dagarna som volleyboll på stranden m.m. Det är ju även väldigt lätt att hyra en båt med guide och ta en snorkel- eller dyktur. Jag vet inte riktigt vad jag ska berätta men ställ mer direkta frågor så kan jag svara på dem. Jag kan verkligen rekommendera hotellet iaf.
Tack för ditt svar
Ja vi kommer att åka All Inclusive, känns så bra att inte behöva tänka på mat dryck, bara å äta
och dricka av det man vill ha
Det låter ju helt underbart det du skriver, varken jag eller min blivande har varit i Egypten tidigare så
det känns spännande. Det enda som skrämmer en är ju den berömda magsjukan Men man får ladda med alcogel och sen köpa tabletter när man kommer dit så har man garderat sig
Vi kommer att göra några utflykter också, b.la till pyramiderna och kanske nån båttur
Man hinne rju inte så mycket mer på en vecka, vi vill inte åka längre då vi tänkte lämna våra 2 barn hemma... man vill ju sola och bada en massa också