• henricsofie

Bra solresa, för oss och plånboken?

Jag och min man gifte oss i augusti förra året, men åkte inte på någon bröllopsresa då eftersom ekonomin inte riktigt tillät. Vi planerade istället att åka i år i augusti, kring vår första bröllopsdag. Dock har vi fortfarande inte någon jättebudget, men åker gärna på solsemester i någon vecka. Det behöver inte vara något jätteextra, vanlig charterresa går bra, men självklart vill vi ju att det ska vara bra ändå. Vi är båda 21 år och har inte rest så mycket och har därför ingen aning om vart vi ska...

Har ni några tips? Var har ni varit? Några erfarenheter av ställen, bra eller dåligt? Vad är bäst i augusti?

Det är ju så mycket lättare om man har hört lite från folk som verkligen har varit där. Skulle bli jätteglad för tips! Och som sagt, inga jättesummor...

• Svar på tråden Bra solresa, för oss och plånboken?
  • fiffen

Cypern är trevligt och prisvärt, agianapa, figgtree bay mm :) en bra "första semester"! eller någon grekisk ö. rekoemnderar dock INTE Kanarieöarna!

• henricsofie

Tack för tipsen! :) Av ren nyfikenhet; varför rekommenderar du inte Kanarieöarna?

• majsan801

Kanarieöarna har super dålig mat..enligt mitt tycke naturligtvis. Men all frukt som de odlar exporterar de tilla andra länder och kvar blir äcklet. Har varit på Gran Canaria, Fuerteventura ett par gånger. Mallorca är samma klass osm kanarieöarna. Dock är det ju bra badstränder, vackert väder och ok partliv.

Turkiet är mycket prisvärt och vackert, trvliga människor, bra badstränder mm GOD mat. Vi åker till side nu på bröllopsresa har tidigare varit i alanya och bodrum.

Grekland är också bra har varit på flertal öar men dit är det inte läge att åka nu iom krisen. Läste att man även ska undvika egypten och att många resor ställs in dit.

Men nej vill man resa prisvärt då får mitt val bli turkiet.

• fiffen

Av de anledingar som föregående skrev, plus att det är så FULT! det finns inget att se, inget att göra och det är inte värt pengarna. Själv har jag aldrig varit i t.ex bulgarien eller kroatien, men de som varit där har sagt att det varit toppen. framför allt kroatien skulle jag nog troo passar till bröllopsresa :)

• henricsofie

Tack, det vr intressanta synpunkter! Någon mer?

• Vanadin

Tycker att Montenegro är värt en funderar, fantastiskt vackert och inte så dyrt... Finns en del att göra oxå om man inte bra vill ligga och sola;)   

• LyckligTjej

Vi tänker åka till Egypten/Makadi Bay och bo på ett av vings all inclusive hotell
    Kanske lite varmt i augusti??? Vi åker i början av oktober.

• LyckligTjej

Kanske ska skriva att vi betalar ungefär 8500kr/pers med all inclusive

• flassan

Turkiet är billigt att åka till å billigt att leva. Tänk på om ni åker till arabländerna (typ turkiet, egypten, tunisien, marocko som alla  är billiga att åka till) så är den turistmentaliteten väldigt hård. De verkligen jagar turister för att sälja. Jag vet flera som ÄLSKAR att pruta och älskar dessa ställen å andra som hatar att åka iväg till dessa länder. Ett litet tips bara. Själv bryr jag mig inte så mkt man vänjer sig..

Portugal är också JÄTTEfantastiskt (algarvekusten)

• AndréaK

Bulgarien, Tunisien eller Egypten, billiga resor och billigt att leva där =)

Svar på tråden Bra solresa, för oss och plånboken?