Inlägg från: Jessica och Daniel |Visa alla inlägg
  • Jessica och Daniel

Bra solresa, för oss och plånboken?

Jag måste få kommentera kanarie öarna fiaskot... Jag åker till gran canaria minst 2 ggr per år, jag har även bott där i 2 år... Ön är gaska stor och hamnar man i huvudstaden las palmas så lever man ungefär som i sthlm stad.. Åker man ut mot kusten playa del ingles så är det party all night long oh där e kvaliteten på mat inte så stor men billig.. Åker du längre ut så hittar du fiskebyn arguineguin som har otroligt fin fisk till olika priser.. Ju bättre kvalitet desto dyrare precis som i sverige... åer du ännu längre ut kommer du till puerto rico där maten är mindre viktig utan konkurensen större.. Inget att ha!! Men till sist har du puerto mogán som är öns lilla venedig.. Helt underbart vackert och toppen mat! Så om jag hade givit ön en chans så hade jag åkt till arguineguin eller mogan för att få en romantisk och prisvärd semester...

• Jessica och Daniel

Lillatussi20 skrev 2010-06-15 16:25:04 följande:
    Vi kommer att åka till Grand Canaria på bröllopsresa.Nästan längts söder ut på Grand Canaria finns ett ställe som heter arguineguin. Det är en mysig liten fiskeby mittemellan puerto rico och playa del ingles.Där finns det flera hotell men det är antingen ving resort eller greenbeach som är höjdarna. Åker man som vi gör nu i aug så kommer man undan med 10000-12000 för två personer 1 vecka (ungerfär samma hela sommaren, blir något dyrare till hösten och ganska dyrt till vintern)Båda dom hotellen ligger i närheten av amfi som är ett andelskomplex med en importerad vit strand.Jag har varit på Grand Canaria flera gånger och nästan alltid där och det är ett otroligt mysigt och behagligt ställe men trevliga restauranger och nära till lite större shoppingcenter med nattklubbar och restauranger (ca 2 mil = 50-80 kr med taxi)Hoppas att detta var till någon hjälp för er.

Om du har varit på ön flera gånger så bör du veta att det heter Gran Canaria och andelskomlexet heter Anfi.... Jag är nämligen uppvuxen där och blev så nitisk över att du stavade så jag va tvungen att säga det! Förlåt... Hoppas ni får en underbar resa...
    Ett tips på vägen är ju att åka till Green Beach om ni ska på bröllopsresa då sunwing i arguineguin är ett familjehotell med massor av barn...

Svar på tråden Bra solresa, för oss och plånboken?