Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Vad tycker ni om hur han gör??

I vår värld, min och min sambos, handlar det mer om respekt för varandras tid än kontrollbehov.
    Jag vill veta när folk i huset kommer hem ifall jag ska lägga möda på matlagning. Kommer ingen kan jag fasen lika gärna käka gröt.
    Drar min smabo iväg på något så påverkar det ju vad jag kan göra med MIN dag också, nu när vi har barn framförallt. Att fråga är det OK, innebär inte att behöva be om lov utan att man kollar av ifall den andre har planer som påverkas av mina val.
    Och ett visst mått av kompromisser-ofta ett rätt stort-ingår i att leva med en annan människa.

Jag vill heller inte behöva oroa mig vare sig för att sonen blivit överkörd när han är ute och cyklar eller att sambon somnat vid ratten. De ska heller inte behöva undra vart jag tagit vägen.
    Det är därför man skriver en lapp eller skickar ett sms. Min son är bra mycket tryggare hemma ensam om det ligger en lapp "är på promenad, kommer snart/mamma". Jag tycker det är väldigt fint och väluppfortsat och omtänksamt ifall han själv hör av sig så jag vet när tider ändras och inte bara försvinner. Blir min sambo sen hem från jobbet uppskattar jag om han ringer hem så jag slipper undra. Särskilt med det snökaos vi hade i vinter.

Att man sedan ibland prioriterar och värderar tiden och olika stunder olika högt, det är ännu en sak och något man knappast bara behöver prata om en gång.
    Jag kan höra min sambo "jag diskar väl för fan när JAG vill" ja fast det gör mig ledsen att du inte vill göra det medan jag nattar sonen så vi sedan kan få sätta oss tillsammans och ha lite gemensam tid i vardagen...

Men du kan ju inte göra så mycket annat än berätta vad du vill ha ut av din dag och ert förhållande, vad som gör dg rädd, glad orolig och så vidare.

Svar på tråden Vad tycker ni om hur han gör??