• pyrro

Vad tycker ni om hur han gör??

JAg skulle vilja höra er åsikt om en sak som min BM gör.
    Ingen av oss hade levt tillsammans med nån tidigare när vi blev tillsammans. Det fanns några saker som jag hade problem med i hans beteende mot mig i böjan men det mesta har löst sig och vi har det jättebra tillsammans. Det är dock en sak som han fortsatt med som stör mig. Han åker ofta ivag utan att säga vart han ska. Jag har påpekat detta vid ett par tillfällen och han har till viss del blivit bättre,ofta har det hållit i sig ett tag efter att jag påpekat det. Jag förstår att han varit van att komma och gå som han själv vill och han tycker nog ofta att det känns onödigt eller fånigt att säga att nu åker jag ivag och gör det eller det (han åker ofta på korta små ärenden). Men som nu ikväll så säger han "jag åker iväg en liten sväng" och har nu varit borta 45 min...... jag tror absolut inte att han är otrogen (fast tanken har slagit mig ibland under åren när jag mått dåligt) men jag förstår inte varför han inte säger jag åker iväg en stund til XXX......

Vad tycker ni??

• Svar på tråden Vad tycker ni om hur han gör??
  • pyrro

Jag har försökt säga "vad skulle du säga om jag gjorde likadant och försvann utan att säga vart?" - för att få han att fatta liksom. Men jag vill heller inte själv spela på svartsjuka.

Vill gärna höra vad fler av er tycker att jag ska göra?

• pyrro

Eriane>> Ja jag försöker också tänka att det bara är otänkthet. Men vi har 2 barn och ja jag tycker nog att han borde kunna tänka sig för mer. Jag vill inte hålla på och fråga han vart han varit, vilket jag heller inte brukar göra. Men det är inte bara min "svartsjuka" eller vad man ska kalla det som stör mig utan även tex att det ska hända honom nått. Om han är borta utan att jag vet vart i flera timmar hur vet jag att han inte krockat med en älg eller ligger skadad i skogen om han farit ut för att hugga ved utan att säga det?

Fick ett sms nu att han är hemma på 10 min.......halv åtta en lördagkväll när vi borde ha varit klara  med maten redan då vi brukar äta sen barnen gått och lagt sig på helgen och han vet hur viktigt den stunden är för mig.......just nu är jag itne glad kan jag erkänna.....så konfrontera eller inte?!

• pyrro

Precis, respekt det är det det betyder för mig också. Blir han sen hem från jobbet däremot så brukar han sms:a för jag brukar ha maten klar när han kommer hem (är mammaledig).

Om jag aldrig tagit upp problemet skulle jag kunna tänka att detär för att han inte tror att det har nån betydelse men eftersom jag sagt vid mer än ett tillfälle så tycker jag det ä respektlöst.

• pyrro

Ser att min tråd fått liv igen

KatjaB> Det händer att han tar den äldre med sig, men oftast är jag hemma med dem. Men det är inte det som är det stora problemet. Jag är mammaledig nu och jag förstår att han vill hinna med saker på kvällar och helger när han är ledig. Jag stör mig sällan på att han är borta utan bara på att han inte säger vart han far och ffa hur LÄNGE....Har iaf inte blivit någon konfrontation än....

• pyrro

Bride in the city, Maxiander>> V har varit tillsammans i snart fem år, vi valde att skaffa barn tidigt, så sen vi flyttade in i vårt gemensamma hus har jag varit barnledig borsett från 6 månader mellan barnen. Det är absolut så att jag tar det största ansvaret för barnen, men DET har iaf blivit mkt bättre när 1an blivit större och lättare kan hänga med på hans aktiviteter. Han har även varit mkt bättre på att ta hand om lillebror som är 8 månader.

Jag tror absolut att det är så att han tagit för givet att jag ska hålla ställningarna (och det är inte bara hans fel). Jag har tidigare haft ett STORT tidskrävande fritidsintresse som jag mer eller mindre slutat med så sen vi fick barnen har jag inte haft så mkt andra saker att åka iväg på där jag inte kan ta dom med. Sen några månader tillbaka har jag dock börjat träna på gym 2-3 ggr/vecka och är då borta 2-3 timmar. Det har varit jättebra för oss båda, för mig att få komma bort från barnen och för han att  känna att det går bra att ta hand om barnen.

Så ser jag över en längre tid så har det blivit lite bättre nu, han tar åtminstone med i sin planering att jag ska iväg också.

Jag tror inte att han tycker att jag styr för mkt, snarare är det nog så att han "tar chansen" ätt göra som han vill för att jag nog är för dålig på att ställa krav.

Svar på tråden Vad tycker ni om hur han gör??