Vad tycker ni om hur han gör??
Jag skulle aldrig acceptera ett sånt beteende som TS beskriver eller som en del andra här i tråden berättar om. Det handlar om respekt och om vad man prioriterar i livet. Har man familj så är det den som ska vara nr 1, inte kompisar eller annat. Vi har inga barn men vi beteer oss inte så mot varandra ändå. Det handlar inte om kontroll eller svartsjuka eller så utan om respekt och prioriteringar. Vi sätter varandra först och ser oss som ett team. Om han eller jag vill träffa kompisar och vi inte har annat planerat så frågar vi INTE varandra "om lov" men vi berättar ALLTID vad som står på våra "scheman", tex "på lördag ska jag träffa Lotta och gå på stan, vi ska nog ses typ vid 10 och går på stan till 5 kanske"....Information bara, så att vi tillsammans kan planera och se till att få den tid som vi båda vill ha tillsammans. Vi vill båda ha tid tillsammans och då är det bra att få veta vad den andre ska göra och när och med vem så vi kan planera resten av tiden för att göra saker tillsammans. Att vilja veta VEM den andre träffar är inte svartsjuka utan information för att man respekterar varandra, anser jag. Varför skulle man inte berätta VEM man umgås med? Varför skulle det vara hemligt??? Och i vissa fall handlar det ju också om praktiska saker som tex om jag ska låna en tröja av min kompis Lotta och min sambo ska träffa Lottas man så kanske han kan ta med tröjan jag ska låna av Lotta.....och om min sambo ska träffa killen från ett par vi känner så kanske jag då kan umgås med hans tjej eller liknande. Vi lever ju TILLSAMMANS inte sida vid sida.