Vad tycker ni om hur han gör??
Jag kan erkänna att både jag och min kille varit precis sådär innan, dragit utan att säga var, hur länge och så, men med tiden har vi väl båda insett att inget gott kommer ur det egentligen. Visst är det fortfarande lite av en mardröm för mig att bli kontrollerad, men i takt med att jag "vuxit upp" så har jag insett att man snarare förnekar sig själv all kärlek genom att fortsätta att hålla på kontrollen över sitt liv på det viset. Bättre att vara generösa mot varandra genom att berätta om sina planer, även när de inte innefattar den andre.
Jag har däremot ENORMT svårt att förstå hur din blivande tänker när han bara sticker sådär när ni har barn ihop! Även om han hade sagt :"Nu sticker jag iväg till den och den, och jag vet inte när jag kommer tillbaka." varje gång, så hade jag fortfarande inte tyckt att det var OK mot dig. På det viset så tvingar han ju dig att ta över ALLT ansvar för familjen på obestämd tid. Det tycker till och med jag är att ta sig orimligt stora friheter på bekostnad av sin partner!