• mrsJR

Vem betalar tärnklänning

Min tärna kommer betala sin klänning själv men det är en "vanlig" klänning så att det inte är en specifik tärnklänning och hon kommer kunna använda den flera gånger. Vi har inget färgtema och jag vill att min tärna ska ha en klänning som hon gillar och känner sig skitsnygg i så därför blir det en festklänning som hon själv valt ut. 

Har man "riktiga" tärnklänningar i speciella färger och modeller som bruden bestämt tycker jag att bruden själv ska stå för dem. Jag tycker inte det är ok att ställa en massa krav på färg och modell och sedan tvinga tärnan att betala, jag skulle själv inte uppskatta att behöva köpa något jag egentligen inte gillar.    

Min tärna har också den ekonomiska möjligheten att betala klänningen själv, hade hon inte haft det hade jag självklart ställt upp och betalat.

• mrsJR
    blivandefrugan skrev 2010-05-11 11:56:48 följande:
     Om bruden vill att tärnorna ska ha specifika klänningar så ska hon betala de, vet en tjej som fick "äran" att vara tärna och bruden förväntade sig då att hon skulle betala för sin klänning som bruden valt ut och som kostade 4000 kr det tyckte jag va hutlöst och väldigt fult gjort,,tärnan tackade då nej till "hedersuppdraget"
    Stark bridezilla-varning på detta beteende! 
Svar på tråden Vem betalar tärnklänning