Inlägg från: scarborough81 |Visa alla inlägg
  • scarborough81

Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..

Tänkte vi skulle ha en nedräkning, tre veckor kvar... Hur mycket har ni kvar att göra?
    Vi börjar på att bli klara, bara pirriga inför fredagen då allt ska ställas iordning och för att det är dagen innan den riktiga doppardagen.. lol

• Svar på tråden Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..
  • scarborough81

Min möhippa kommer den 22 maj, vi ska på kryssning.. Klänningen är inne på ändring, bara sista omprovningen kvar, mannen kläder inhandlade förutom skjorta o slips, maten bestämd och blommorna och ringarna fixade..

Haft rep med prästen oxå.. nervöst..

• scarborough81

Tänk att det är bara tre veckor kvar innan det gäller och vi alla blir fruar till våra älskade män.... hela tiden man hållit på att planera bröllopet, så har det känns som att bröllopet låg så långt i framtiden, men nu, nu känns det på riktigt.. {#lang_emotions_laughing}

• scarborough81

Nu är det två dagar närmare, var hemma hos svärmor igår som sa att hon alltid tyckt jag har varit och är som en dotter till henne...  {#lang_emotions_laughing} Hur går det för er andra?

• scarborough81

Jag vet hur det kändes förra veckan när jag och min BM skulle repetera inför vigseln.. stod i vapen kammaren och med prästen bakom, så sa han ju nu ska klockorna ringa en minut så ni hinner skärpa till er, sen börjar musiken..Vi blev båda som fnissande småtjejer... Sen sa han medan vi gick in i kyrkan att här kommer de ta en massa kort på er... blev inte mycket lungnare av det.. {#lang_emotions_surprised}

Undrar då hur det blir den 5...

Har inte gjort bordplacerings kortet än, har vikt alla kartonger dock...

• scarborough81

Precis pratat med konditorn.. ska få min dröm tårta med blåa rosor och guldblad.. istället för röda rosor med gröna blad... vårat färgtema är blått och guld, gult..

• scarborough81

Vi kände att princess äter man ju nästan jämt, när någon fyller år eller så... Så vi ville ha en tårta som kändes lite mer speciell. Vi ska ha 30%vitchoklad mousse och 70%passionfruktsmousse på mandelbotten täckt av vit sugarpaste och dekorerad med marsipan rosor och kristyr runt om.. Rosorna hänger runt kanterna som i trekanter..

• scarborough81

Låter riktigt gott!!
    Måste recensera våra tårtot sen, med bild och så..
    Usch.. tre veckor kommer inte jag kunna sova..kommer vara alla tankar som är i skallen...få ta något lugnande eller något, vill ju iaf vara utvilad på bröllopsdagen..

• scarborough81

Vi ska ha släta 18k guldringar... med inskription.. mitt namn hjärta hans 5 6 2010
    Min ska ha hans namn hjärta min osv..

• scarborough81

Om tre veckor exakt nu hörs klockorna ringa och sen börjar mendehlsons spela på orgeln.. Jag tittar på min blivande och börjar skratta (gör det när jag är nervös) HUr ska jag i hels friden kunna skärpa till mig??

När gifter ni er?

Svar på tråden Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..