• scarborough81

Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..

Tänkte vi skulle ha en nedräkning, tre veckor kvar... Hur mycket har ni kvar att göra?
    Vi börjar på att bli klara, bara pirriga inför fredagen då allt ska ställas iordning och för att det är dagen innan den riktiga doppardagen.. lol

• Svar på tråden Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..
  • DaisyMom

Jaaa, va roligt med nedräkning! Vi är i stort sett klara med förberedelser, kläder, blommorna är beställda, ringen ska inspekteras imorgon. Jag fick min möhippa i lördags och jag börjar bli riktigt pirrig inför bröllopsdagen, att allt ska klaffa och bli bra!

Vad har ni andra kvar att fixa?

• scarborough81

Min möhippa kommer den 22 maj, vi ska på kryssning.. Klänningen är inne på ändring, bara sista omprovningen kvar, mannen kläder inhandlade förutom skjorta o slips, maten bestämd och blommorna och ringarna fixade..

Haft rep med prästen oxå.. nervöst..

• Martinaa

Här är en till 5-juni-brud! :)

Jag fick min möhippa i lördags. En helt underbar dag, trots duggregn i stort sett hela dagen, men jag sken som en sol istället, haha!

I söndags var jag och lämnade min klänning hos sambons faster som skulle hjälpa mig att sy upp den, och igår ringde hon och sa att den redan var klar, så jag ska dit och hämta den imorgon antagligen och prova en gång till. Sen ska en kompis hjälpa mig fixa en upphängning för släpet också.

Sen är det gästpresentationer, bordsplacering och festhäften som ska bli klara. Är ledig i tre dagar nu så hoppas att jag hinner med en massa. Vi ska provsmaka tårta i eftermiddag och imorgon ska vi både till feststället och snacka meny och sånt, samt ha vårt vigselsamtal med prästen.

Iih, det börjar verkligen närma sig nu!!

• yatzy86

Vi är nog klara tror jag! :) Vi ska bara vika ihop vigselprogram och festprogram. Köpa lite smågodis att lägga i askar som ska fungera som bordsplacering. Den stora bordsplaceringen ska också klippa och klistras med.

Inte haft någon möhippa än, tärnan hörde av sig i helgen och sa hon hade haft kontakt svårigheter med toastmaster så hon hade inte fått reda på vilka som skulle vara med så fick ge henne namn och telenummer. Att man ska behöva göra allt själv ;)

Rep med prästen har vi den 2 Juni.

• scarborough81

Tänk att det är bara tre veckor kvar innan det gäller och vi alla blir fruar till våra älskade män.... hela tiden man hållit på att planera bröllopet, så har det känns som att bröllopet låg så långt i framtiden, men nu, nu känns det på riktigt.. {#lang_emotions_laughing}

• Martinaa
    scarborough81 skrev 2010-05-11 10:52:46 följande:
    Tänk att det är bara tre veckor kvar innan det gäller och vi alla blir fruar till våra älskade män.... hela tiden man hållit på att planera bröllopet, så har det känns som att bröllopet låg så långt i framtiden, men nu, nu känns det på riktigt..
    Verkligen!

VI har planerat sen frieriet den 7 juni förra året, så i ett år har man längtar, planerat och fixat och grejjat. Och det har ju varit sååå långt kvar, men nu helt plötsligt är det bara veckor kvar! {#lang_emotions_surprised}

• scarborough81

Nu är det två dagar närmare, var hemma hos svärmor igår som sa att hon alltid tyckt jag har varit och är som en dotter till henne...  {#lang_emotions_laughing} Hur går det för er andra?

• Martinaa

Sitter och gör bordsplaceringskorten nu. Skönt att få dem klara.

Igår var vi på feststället och pratade bordsplacering, dukning, hur vi vill ha kvällen (utan att bestämma något exakt, för det ville hon inte prata med oss om, utan ta med värdparet sen) samt mat och meny. Insåg att jag måste göra om den preliminära bordsplacering jag gjort, och till och med ändra på  borden. Men det ordnar sig.

På eftermiddagen hade vi besök av prästen. Har aldrig direkt varit nervös innan, men när man satt där och gick igenom vigselordningen så började man inse att det är nära nu och nerverna började bubbla.

Nu ska jag vara en god "fru" och laga lite mat tills mannen kommer hem från fisket!

• scarborough81

Jag vet hur det kändes förra veckan när jag och min BM skulle repetera inför vigseln.. stod i vapen kammaren och med prästen bakom, så sa han ju nu ska klockorna ringa en minut så ni hinner skärpa till er, sen börjar musiken..Vi blev båda som fnissande småtjejer... Sen sa han medan vi gick in i kyrkan att här kommer de ta en massa kort på er... blev inte mycket lungnare av det.. {#lang_emotions_surprised}

Undrar då hur det blir den 5...

Har inte gjort bordplacerings kortet än, har vikt alla kartonger dock...

• scarborough81

Precis pratat med konditorn.. ska få min dröm tårta med blåa rosor och guldblad.. istället för röda rosor med gröna blad... vårat färgtema är blått och guld, gult..

Svar på tråden Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..