• scarborough81

Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..

Tänkte vi skulle ha en nedräkning, tre veckor kvar... Hur mycket har ni kvar att göra?
    Vi börjar på att bli klara, bara pirriga inför fredagen då allt ska ställas iordning och för att det är dagen innan den riktiga doppardagen.. lol

• Svar på tråden Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..
  • scarborough81

Lördag... shit.. denna vecka...!!!!!! :D

• DaisyMom

Helt otroligt, inte ens en vecka kvar!!! *pirr i magen*

Skulle hämta ut våra förlovningsringar i lördags, och så har dom graverat in fel!!! Gaaahhhh, tur att jag inte väntade längre med att hämta ut dom, nu har dom iaf några dagar på sig att fixa det! Datumet i ringarna var rätt men så ska vi ha ett tecken, två ringar som går i varandra före datumet. men dom hade graverat in en liggande 8, evighetstecknet istället... först kände jag att ja ja, det får väl vara så då, men sen tänkte jag att Nej, nu har vi bestämt att vi ska ha dom ringarna så då får dom fixa det! Kände mig som en riktig bridezilla där i affären...

• Martinaa

Daisy:
    Haha. Trist att det blev fel men tur det går att fixa.

Varför är det så egentligen? Att man ska känna sig som en petig galen bridezilla så fort man inte är nöjd med något? Vi hämtade ut flera provsmaker på tårta och jag var inte nöjd. Först tänkte jag att "jaja, vi får väl ta den här då. Den va ju OKEJ, men inget jag skulle vilja ha i vanliga fall eller så". Men sedan så bad vi om ytterligare ett prov i alla fall, och jag kände mig lagom besvärlig, men tur det, för sedan fick vi den godaste tårtan jag nånsin ätit! :D Men blir nästan lite less att man ska kallas bridezilla bara för att man vill vara nöjd.
    Inget mot dig nu Daisy, för jag säger så också. Men lite tråkigt när man tänker på det, även om vi oftast säger det ganska skämtsamt! {#lang_emotions_wink}

Jag håller på att skriva ut festhäften för glatta livet nu. Jag kanske till och med kommer hinna klart innan fredag?? {#lang_emotions_laughing}

Nu ska vi dock ner till stan och putsa upp förlovningsringarn! Hej så länge!

5 dagar kvar...!
  • soonAmrs

DaisyMom skrev 2010-05-31 10:29:05 följande:
    Helt otroligt, inte ens en vecka kvar!!! *pirr i magen*   Skulle hämta ut våra förlovningsringar i lördags, och så har dom graverat in fel!!! Gaaahhhh, tur att jag inte väntade längre med att hämta ut dom, nu har dom iaf några dagar på sig att fixa det! Datumet i ringarna var rätt men så ska vi ha ett tecken, två ringar som går i varandra före datumet. men dom hade graverat in en liggande 8, evighetstecknet istället... först kände jag att ja ja, det får väl vara så då, men sen tänkte jag att Nej, nu har vi bestämt att vi ska ha dom ringarna så då får dom fixa det! Kände mig som en riktig bridezilla där i affären...

Helt rätt!! Man ska inte böja sig när de har gjort fel!!

• April 99

de hinner säkert fixa ringarna, annars får de ju dåligt rykte så de fixar de säkert. Bridzilla på du bara ;)

själv har jag jobbat sista dagen som ogift :)
    och igår träffade vi vår fotograf uppe vid ena platsen vi ska fotograferars vid (nytt för henne) känns jättebra!
    Vår metrolog-gäst har meddelat att det blir sol o ca 20 grader på lördag. Idag ska sättas ihop champangeglas (en gångs), göra hallonmousse, städa, vila (så jag blir frisk snart och åtminstone är ganska pigg på lördag, fast då går man nog på adrenalin eller vad tror ni?) och sen handla en del av maten, för att börja tillreda.
    Nu drar det verkligen ihop sig!!!

• scarborough81

Tre dagar kvar!!!

Längtar mer än någonsin!!! Ska börja med maten imorgon...

• DaisyMom

Jodå, nu ringde dom och sa att jag kan hämta ringarna imorgon... håller tummarna för att dom fått det rätt nu!

Ja vädret verkar ju bli fint, hoppas att prognosen stämmer nu, i så fall har vi prickat in den första riktiga sommarhelgen, brudar!!

Tänkte lägga upp ett par bilder på min ihoppysslade gästbok om det fungerar nu.... om det är nån som vill se hur det bidde!

• Martinaa

Din gästbok blev ju jättesöt Daisy! :D

Ang vädret så verkar det bli väldigt fint. Dock visade SMHI vind på 11m/s sist jag kollade, medan klart.se bara visar 5m/s. Hmm, nu ser jag att yr.no visar bara 3 m/s. Vi hoppas att norrmännen har rätt den här gången!

Idag bestämde vi äntligen cake topper och betalade tårtan. Skönt att ha det klart! Igår pratade jag lite med värdinnan om upplägget över dagen och så. Hihi, nu börjar jag verkligen längta och se fram emot festen! Är så nyfiken på vilka tal som kommer hållas, VEM som håller tal och vilka upptåg det blir!

• yatzy86

Jag var betalade tårtan igår. Provade ut löshår. idag har jag pratat med floristen och senare i eftermiddag ska vi öva i kykan!! :)

Sedan blir det lite valsövning och klistra klart bordsplaceringen.

Snart så är det lördag :D Vilken dag det kommer bli!! :)

• Martinaa

Hihi, nu har jag precis skrivit ut det allra sista festhäftet. Det som är till min blivande. Bytte nämligen ut mittuppslaget i det här nu, till ett med en text jag skrivit. Som ett tal till honom helt enkelt. Ska bli en liten överraskning för honom på festen från mig!

Svar på tråden Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..