Inlägg från: yatzy86 |Visa alla inlägg
  • yatzy86

Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..

Vi är nog klara tror jag! :) Vi ska bara vika ihop vigselprogram och festprogram. Köpa lite smågodis att lägga i askar som ska fungera som bordsplacering. Den stora bordsplaceringen ska också klippa och klistras med.

Inte haft någon möhippa än, tärnan hörde av sig i helgen och sa hon hade haft kontakt svårigheter med toastmaster så hon hade inte fått reda på vilka som skulle vara med så fick ge henne namn och telenummer. Att man ska behöva göra allt själv ;)

Rep med prästen har vi den 2 Juni.

• yatzy86

Vi ska ha mousse med fyllning, jordgubb/lime.  Minns inte om vi tog vit eller mörk choklad mousse men det spelar inte så stor roll :) På tårtan som är vit kommer det ligga massa färsk frukt och våra namn kommer finnas på en choklad skylt istället för ett brudpar att sätta på tårtan. 3 veckor i morgon brudar!! :)

• yatzy86

om 3 veckor är vi gifta :D 14.30 börjar våran vigsel! :) Galet!! :D

• yatzy86

Igår vek vi lite festprogram och satte ihop sedan tog patronen i skrivaren slut. så blir att fortsätta när den kommer :) Men det kändes så verkligt när man satt gjorde klart festprogrammen. Jag fick en känsla av att oj, detta är ju på riktigt :) för annars tycker jag det är för stort för att förstå nästan :)

Igår skrevs också en lista på alla som ska göras nu sista. Haha jag som trodde vi nästan var klara ;)

Nu kan man ju se hur vädret ska bli. Men jag hoppas det ändrar sig för vi ska bara ha 14 grader och sol med skurar. Det måste ändra sig!!! :)

13 dagar idag!!!

• yatzy86

Bestman tyckte han kunde ta bussen hem till oss efter han hade varit hämtat ut blommorna. Jag tyckte inte det var en lika bra idé haha.

• yatzy86

Jaa, vädret tittar jag flera ggr per dag. Haha. Nu ska det aif vara varmt men regn. Suck. Jag hoppas verkligen det är fel prognos de visar!!!!

• yatzy86

JAa precis. Stålande sol 22 grader ska det vara här. haha. tummarna blöder ju snart efter allt kramphållande

9 dagar brudar!!!

• yatzy86

Vi har nog inte så jätte mkt kvar att göra.

* klipp + färg gör jag på lördag, Jimmy likaså

* lördag gör vi även klart vigselprogram + festpgrogrammen.

* onsdag ska vi öva i kyrkan

* Jag ska inom bageriet och betala tårtan

* den stora bordsplaceringen ska göras klar

* Några samtal kvar att ringa

* Torsdag hämtar vi ut froackcoat och bestmans smoking + jag ska göra naglarna fina.

* Fredag är det brynplock och lämna dottern hos min mamma.

I morgon blir det möhippa. På tiden :P

• yatzy86

ojoj vad trött jag är. haha. I fredags var det möhippa som gällde. Allt var kanon!! Förutom att vi gjorde celler som i fångarna på fortet och att jag ramlade och är blåslagen över hela kroppen + skrapsår och bula på käken. haha. men jag hoppas det går bort till på lördag. iaf själva svullnaden blåa färgen går ju sminka över :)

Igår fick vi gjort klart alla vigselprogram och alla festprogram fast det strulade sig så jag fick nästan magsår. Men det känns skönt. Bara resten kvar nu :D

• yatzy86

Jag var betalade tårtan igår. Provade ut löshår. idag har jag pratat med floristen och senare i eftermiddag ska vi öva i kykan!! :)

Sedan blir det lite valsövning och klistra klart bordsplaceringen.

Snart så är det lördag :D Vilken dag det kommer bli!! :)

• yatzy86

Jag är typ stressad till max haha.

Igår övade vi ju i kyrkan, ojoj vad nervös jag blev. Vet inte vilket som var bäst att jag höll på spy eller att göra ner mig. Återstå och se på lördag.

igår klistrades bordsplaceringen färdig och idag ska allt lämnas hos feststället. placeringsaskar, festprogram bordsplacering. så skönt få bort allt sånt. toastmaster ska få sig en kasse också.

annars är det städning av hus som gäller. då vi har presentöppning här på söndag så måste här ju vara städat tills i morgon. :)

2 dagar. ojoj.

• yatzy86

vi har sovit stenhårt i natt hehe. snart bär det av till frissan!! ha en kanon dag alla!!! :D

• yatzy86

Vår dag var också kanon!! :) Har också lagt upp en bild :D

Svar på tråden Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..