• scarborough81

Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..

Tänkte vi skulle ha en nedräkning, tre veckor kvar... Hur mycket har ni kvar att göra?
    Vi börjar på att bli klara, bara pirriga inför fredagen då allt ska ställas iordning och för att det är dagen innan den riktiga doppardagen.. lol

• Svar på tråden Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..
  • Martinaa
    scarborough81 skrev 2010-05-14 10:47:14 följande:
    Precis pratat med konditorn.. ska få min dröm tårta med blåa rosor och guldblad.. istället för röda rosor med gröna blad... vårat färgtema är blått och guld, gult..
    Vad ska ni ha för tårta? Prinsess? Mousse? Eller nåt annat spännande? Tårta är vårt största bekymmer just nu då vi tydligen har helt olika smak...
  • scarborough81

Vi kände att princess äter man ju nästan jämt, när någon fyller år eller så... Så vi ville ha en tårta som kändes lite mer speciell. Vi ska ha 30%vitchoklad mousse och 70%passionfruktsmousse på mandelbotten täckt av vit sugarpaste och dekorerad med marsipan rosor och kristyr runt om.. Rosorna hänger runt kanterna som i trekanter..

• Martinaa
    scarborough81 skrev 2010-05-14 20:07:08 följande:
    Vi kände att princess äter man ju nästan jämt, när någon fyller år eller så... Så vi ville ha en tårta som kändes lite mer speciell. Vi ska ha 30%vitchoklad mousse och 70%passionfruktsmousse på mandelbotten täckt av vit sugarpaste och dekorerad med marsipan rosor och kristyr runt om.. Rosorna hänger runt kanterna som i trekanter..
    Låter spännande, både smak- och utseendemässigt! Den vill jag se bild på sen! :)
  • yatzy86

Vi ska ha mousse med fyllning, jordgubb/lime.  Minns inte om vi tog vit eller mörk choklad mousse men det spelar inte så stor roll :) På tårtan som är vit kommer det ligga massa färsk frukt och våra namn kommer finnas på en choklad skylt istället för ett brudpar att sätta på tårtan. 3 veckor i morgon brudar!! :)

• scarborough81

Låter riktigt gott!!
    Måste recensera våra tårtot sen, med bild och så..
    Usch.. tre veckor kommer inte jag kunna sova..kommer vara alla tankar som är i skallen...få ta något lugnande eller något, vill ju iaf vara utvilad på bröllopsdagen..

• Martinaa
    scarborough81 skrev 2010-05-14 21:36:11 följande:
    Låter riktigt gott!!Måste recensera våra tårtot sen, med bild och så..Usch.. tre veckor kommer inte jag kunna sova..kommer vara alla tankar som är i skallen...få ta något lugnande eller något, vill ju iaf vara utvilad på bröllopsdagen..
    Jag har sömnsvårigheter varje vår/sommar typ när det är så ljust ute. Vaknar gärna allt ifrån fem på morgonen och framåt, och kan sedan ligga vaken utan att kunna somna om. Blev, bokstavligt talat, väldigt trött på det {#lang_emotions_wink} så vi var och tittade på mörkläggningsgardiner, men hann aldrig köpa några. Nu sover jag lite bättre faktiskt, så vi får se om jag behöver gardiner eller ej. Har dock köpt ett paket Valerina Forte just in case www.halsohuset.biz/product.do Sista nätterna kommer ju vara jobbiga...!

Är faktiskt lite glad idag för jag fick mens idag! Det betyder jag jag FÖRHOPPNINGSVIS kommer slippa det under bröllopet och de första nätterna som nygift under resan till Milano efteråt! {#lang_emotions_laughing} Sedan jag började med mini-piller har jag väldigt oregelbunden cykel så jag vet aldrig när den kommer, men jag hoppas hoppas jag ska slippa den då nu! :)

• DaisyMom

Känner igen det där med att inte kunna sova när det blir ljust ute. Vi köpte mörkläggningsrullgardin (jisses, långt ord...) på ikea så det blir helt kolmörkt i sovrummet. Rekommenderar verkligen det!

Spännande att höra om era tårtor! Min blivande svärmor ska baka vår tårta, det blir någon slags vit chokladmousse men resten får nog bli en överrakning tror jag! Hon provbakade härom veckan och det blrv väldigt gott!

Jag var och beställde vigselring i veckan! Längtar så efter att få den på fingret! Vad ska ni ha för ringar?

• scarborough81

Vi ska ha släta 18k guldringar... med inskription.. mitt namn hjärta hans 5 6 2010
    Min ska ha hans namn hjärta min osv..

• scarborough81

Om tre veckor exakt nu hörs klockorna ringa och sen börjar mendehlsons spela på orgeln.. Jag tittar på min blivande och börjar skratta (gör det när jag är nervös) HUr ska jag i hels friden kunna skärpa till mig??

När gifter ni er?

Svar på tråden Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..