Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..

Här är en till 5-juni-brud! :)

Jag fick min möhippa i lördags. En helt underbar dag, trots duggregn i stort sett hela dagen, men jag sken som en sol istället, haha!

I söndags var jag och lämnade min klänning hos sambons faster som skulle hjälpa mig att sy upp den, och igår ringde hon och sa att den redan var klar, så jag ska dit och hämta den imorgon antagligen och prova en gång till. Sen ska en kompis hjälpa mig fixa en upphängning för släpet också.

Sen är det gästpresentationer, bordsplacering och festhäften som ska bli klara. Är ledig i tre dagar nu så hoppas att jag hinner med en massa. Vi ska provsmaka tårta i eftermiddag och imorgon ska vi både till feststället och snacka meny och sånt, samt ha vårt vigselsamtal med prästen.

Iih, det börjar verkligen närma sig nu!!

• Martinaa
    scarborough81 skrev 2010-05-11 10:52:46 följande:
    Tänk att det är bara tre veckor kvar innan det gäller och vi alla blir fruar till våra älskade män.... hela tiden man hållit på att planera bröllopet, så har det känns som att bröllopet låg så långt i framtiden, men nu, nu känns det på riktigt..
    Verkligen!

VI har planerat sen frieriet den 7 juni förra året, så i ett år har man längtar, planerat och fixat och grejjat. Och det har ju varit sååå långt kvar, men nu helt plötsligt är det bara veckor kvar! {#lang_emotions_surprised}

• Martinaa

Sitter och gör bordsplaceringskorten nu. Skönt att få dem klara.

Igår var vi på feststället och pratade bordsplacering, dukning, hur vi vill ha kvällen (utan att bestämma något exakt, för det ville hon inte prata med oss om, utan ta med värdparet sen) samt mat och meny. Insåg att jag måste göra om den preliminära bordsplacering jag gjort, och till och med ändra på  borden. Men det ordnar sig.

På eftermiddagen hade vi besök av prästen. Har aldrig direkt varit nervös innan, men när man satt där och gick igenom vigselordningen så började man inse att det är nära nu och nerverna började bubbla.

Nu ska jag vara en god "fru" och laga lite mat tills mannen kommer hem från fisket!

• Martinaa
    scarborough81 skrev 2010-05-14 10:47:14 följande:
    Precis pratat med konditorn.. ska få min dröm tårta med blåa rosor och guldblad.. istället för röda rosor med gröna blad... vårat färgtema är blått och guld, gult..
    Vad ska ni ha för tårta? Prinsess? Mousse? Eller nåt annat spännande? Tårta är vårt största bekymmer just nu då vi tydligen har helt olika smak...
  • Martinaa
    scarborough81 skrev 2010-05-14 20:07:08 följande:
    Vi kände att princess äter man ju nästan jämt, när någon fyller år eller så... Så vi ville ha en tårta som kändes lite mer speciell. Vi ska ha 30%vitchoklad mousse och 70%passionfruktsmousse på mandelbotten täckt av vit sugarpaste och dekorerad med marsipan rosor och kristyr runt om.. Rosorna hänger runt kanterna som i trekanter..
    Låter spännande, både smak- och utseendemässigt! Den vill jag se bild på sen! :)
  • Martinaa
    scarborough81 skrev 2010-05-14 21:36:11 följande:
    Låter riktigt gott!!Måste recensera våra tårtot sen, med bild och så..Usch.. tre veckor kommer inte jag kunna sova..kommer vara alla tankar som är i skallen...få ta något lugnande eller något, vill ju iaf vara utvilad på bröllopsdagen..
    Jag har sömnsvårigheter varje vår/sommar typ när det är så ljust ute. Vaknar gärna allt ifrån fem på morgonen och framåt, och kan sedan ligga vaken utan att kunna somna om. Blev, bokstavligt talat, väldigt trött på det {#lang_emotions_wink} så vi var och tittade på mörkläggningsgardiner, men hann aldrig köpa några. Nu sover jag lite bättre faktiskt, så vi får se om jag behöver gardiner eller ej. Har dock köpt ett paket Valerina Forte just in case www.halsohuset.biz/product.do Sista nätterna kommer ju vara jobbiga...!

Är faktiskt lite glad idag för jag fick mens idag! Det betyder jag jag FÖRHOPPNINGSVIS kommer slippa det under bröllopet och de första nätterna som nygift under resan till Milano efteråt! {#lang_emotions_laughing} Sedan jag började med mini-piller har jag väldigt oregelbunden cykel så jag vet aldrig när den kommer, men jag hoppas hoppas jag ska slippa den då nu! :)

• Martinaa

Klockan 15:00 är det för oss också.

Scarbobough:

Haha, du skriver att du kommer börja skratta? Jag kommer titta på min blivande och börja storgråta istället

• Martinaa
    scarborough81 skrev 2010-05-18 18:00:43 följande:
    Jag ska ha tiara och lockar med halvuppsatt hår..
    Haha, samma här!
  • Martinaa

Nu har jag mailat tre olika tidning om en vigselannons till på lördag att vi gifter oss samt adress dit man kan skicka telegram. Anledningen till att det blev hela tre tidningar är för att min hem"stad" ligger mittemellan två större städer med varsin dagstidning och därför har häften den ena och resten av invånarna den andra tidningen. Och så en annons till tidningen i vår stad också! :) Kommer inte bli billigt, men visste inte vilken tidning man skulle valt eller valt bort...

• Martinaa

Förstår att du ställer in kryssningen, det hade jag också gjort. Viktigast är självklart att han blir bra så fort som möjligt.

Svar på tråden Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..