Inlägg från: April 99 |Visa alla inlägg
  • April 99

Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..

hoppar in här jag med, så här sista veckan innan stora dagen!!! några känner jag igen sen juni2010-tråden.

Verkligen inte långt kvar, den del pyssel kvar, men jag har kommit till det stadiet av lugn, de mesta löser sig. som att vår fotograferande gäst, inte kan komma fick vi veta förra veckan (panik) men nu sitter vi här med en ny, inte för dyr, kanon tjej :) så tjejer, de löser sig!

vädret verkar än så länge följa mina önskemål på den plats vi ska vara: ca 20 grader, sol med viss molninghet, ingen nederbörd. hoppas det håller i sig!

som ovan, gifta blir vi iaf :)

• April 99

kvar att göra:

allt som ska förtäras + laga all maten/baka tårtorna

kopiera det sista till festprogrammen o binda ihop dem

hämta satinbanden på panduro och göra de sista servett/bordsplaceringskortsvikningarna

Sätta ihop påsarna som barnen ska få ist för festprogram

Köpa läppglans

hämta 30-årspresenten/morgongåvan till blivande mannen

fre 4 juni-duka och fira blivande mannen 30 årsdag!

lördag 5 juni-gifta mig!

sön 6 juni:äta hotell frukost o sen bara vara, njuta!. krama om familjemedlemmar som åker hem igen

mån 7 juni: bara vara, ledig umgås med min lilla familj, kanske vattenpalatset eller liseberg om vi orkar! :)

• April 99

anledningen till att jag fixat morgongåva är ju mest för att han även fyller 30 år, förväntar mig inget av honom. vet inte alls hur vanligt det är att ge annars, men jag kallar det både 30-årspresent och morgongåva, så får han allt i ett! :)

• April 99

vilken gullig bok! den var ett bra tips inför någon härlig årsdag eller så, varför inte nästa år på 1-åriga bröllopsdagen?

• April 99

daisy mom-jag pysslade ihop en egen gästbok snabbt!
    köpte ett album på åhlens. svarta blad i och med vita blad som fram o baksida med en hårtplast omslag. spiral som håller ihop den. Alltså jag "scrappade" på det vita så syns det igenom "plasten". sen har jag stämplat på de svarta kartongbladen innut i. Gästboken är gjord lika som inbjudningskorten. gick fort. sen har jag knytit fast sidenbandet, som är ett återkommande tema på detta bröllop, i spiralen och tillhörande vit penna.
    Dagens tips! :)

• April 99

det är roligt att pyssla! jag ska nu sätta mig o vika festprogram och lägga i saker till det jag kallar "barnpåsarna", lite små saker som kan hålla små busisar underhållna under middagen (russinpaket, liten pixibok, sugrör m.m.) måste lägga in de nu när min buse sover, annars vill han ha allt själv haha...lycka till med pysslet!

• April 99

de hinner säkert fixa ringarna, annars får de ju dåligt rykte så de fixar de säkert. Bridzilla på du bara ;)

själv har jag jobbat sista dagen som ogift :)
    och igår träffade vi vår fotograf uppe vid ena platsen vi ska fotograferars vid (nytt för henne) känns jättebra!
    Vår metrolog-gäst har meddelat att det blir sol o ca 20 grader på lördag. Idag ska sättas ihop champangeglas (en gångs), göra hallonmousse, städa, vila (så jag blir frisk snart och åtminstone är ganska pigg på lördag, fast då går man nog på adrenalin eller vad tror ni?) och sen handla en del av maten, för att börja tillreda.
    Nu drar det verkligen ihop sig!!!

• April 99

ja då blev man fru då...ringen sitter på fingret o på spihyllskanten finns vigselbeviset. Hade underbart, underbart väder o allt som inte var perfekt(hade ingen röst när jag skulle sjunga på festen pga förkylningen, men showade loss ändå, och maten kom ut lite sent, blåste så det som filmades var lite svårt att höra ibland, men vad gör väl de om hundra år) kommer jag glömma bort för jag trippar på små rosa moln. Lycklig!

var aldrig nervös, cool är nog det rätta ordet, bara strålande glad, men sen när vi öppnat alla presenter o kort och när jag tittar på det vi filmat blir jag aldeles rörd!!! Vilken fin dag det blev!!! kram på er alla fruar (ni ger väl er inte av nu va? för jag kan ju inte bara sluta hänga här på en gång bara för att den stora dagen passerat)

Svar på tråden Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..