Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..

Igår blev mannen min bortrövad av grabbgänget, och inte långt senare hittade jag snygga bilder på Facebook på honom. Den snyggaste av dem finns på min blogg för den som är nyfiken martinaa.bloggworld.se/2010/05/22/grasanka/
    Nu ligger han och sover och lär väl inte vakna till liv än på ett tag....

Igår var jag och köpte papper till vigselprogrammen och festhäftena så nu är det snart klart att börja skrivas ut och stämplas för glatta livet.

Idag ska mina föräldrar komma hit och delar av familjen så ska vi till kyrkan och öva med brudnäbbarna. Det kommer kännas...lustigt! För jag håller med dig Yatzy. Man vet ju om vad som komma skall, men det går liksom inte förstå ändå...
    Hittills har jag "accepterat" att vi ska ha ett bröllop och en fest efteråt. Det är ju det vi planerat för så länge. Så länge är allt okej. Men sen vad det INNEBÄR, att vi faktiskt blir GIFTA och blir man och fru och allt det där... det går liksom inte ta in än... {#lang_emotions_tongue_out}

• Martinaa
    yatzy86 skrev 2010-05-24 13:54:58 följande:
    Bestman tyckte han kunde ta bussen hem till oss efter han hade varit hämtat ut blommorna. Jag tyckte inte det var en lika bra idé haha.
    Hahaha! Ja se karlar!

Jag tog med min klänning till sambons faster för nån vecka sedan för att hon skulle sy upp den. Eftersom jag inte har något riktigt resefodral så har jag stoppat den i ett påslaken (tips för alla andra som saknar skydd till klänningen!). När klänningen var klar var ändå sambon i krokarna så han var snäll nog att hämta hem den. Han ringer när han är på väg hem och säger att "det fanns ju inget fodral till den så jag la den försiktigt i bilen"

Gissa om jag blev halvt tokig på honom! Fastern hade inte varit hemma då, utan bara hennes man, så så går det när två karlar ska ta hand om en brudklänning...! Nu gick det bra och klännigen klarade sig utan fläckar men jag var inte glad på honom då. En oljefläck på klänningen tre-fyra veckor innan bröllopet är inte vad man önskar sig...! {#lang_emotions_tongue_out}

11 dagar kvar...
  • Martinaa
    scarborough81 skrev 2010-05-24 22:05:20 följande:
    Änt våra män riktiga stjärnor ibland...Någon som är spänd inför nästa vecka?
    Nä vaddå, vad händer då???
  • Martinaa
    scarborough81 skrev 2010-05-24 22:27:50 följande:
      Min BM fick en komplikation efter sin operation.. han fick en sådan infektion i kroppen att det inte gick att mäta... det var så högt...fick ligga på antibiotikadropp.. men nu är han hemma och jag får pyssla om honom... älskar den mannen så väldigt..Man blir så rädd när det händer den man älskar något... sista man vill...
    Usch! Min bror hade något liknande för några år sedan och var riktigt illa däran också. Hade han inte varit i så bra hälsa i övrigt vill jag inte veta hur det hade slutat. Också skyhög infektion (minns inte siffrorna de sa, men det var waaaay up). Minns att jag skulle ringa honom på sjukhuset och hade inte en aning om hur illa det var då, och blev helt förskräckt när jag pratade med honom, kände knappt igen honom. Brast ut i gråt så fort jag lagt på luren.

Men han repade sig och mår alldeles prima nu, precis som din man kommer göra snart!

• Martinaa
    yatzy86 skrev 2010-05-26 10:05:23 följande:
    Jaa, vädret tittar jag flera ggr per dag. Haha. Nu ska det aif vara varmt men regn. Suck. Jag hoppas verkligen det är fel prognos de visar!!!!
    Det hinner nog ändra sig tjugo gånger...minst! Om en vecka kan man börja få lite mer säkra prognoser...
  • Martinaa

Jisses, vad tiden går fort nu det sista! {#lang_emotions_surprised}

Jag måste få klart vigselprogrammen idag, och så hoppas jag få in alla texter till festhäftena så jag kan skriva ut första och göra en korrektur innan jag börjar skriva ut på allvar. Jobbar helgen som kommer så kommer inte ha så mycket tid som jag skulle önska då. Visst har jag kvällarna, men nu är jag bjuden på fest på lördag som jag inte vet om jag ska på än. Det vore jätteskoj, men då försvinner en hel pysselkväll... Jobbigt!

Hur ligger ni till?? Min lista ser ut så här nu:

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Trebuchet MS"; panose-1:2 11 6 3 2 2 2 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;} @font-face {font-family:"Lucida Sans Unicode"; panose-1:2 11 6 2 3 5 4 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-2147476737 14699 0 0 63 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:none; mso-hyphenate:none; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Lucida Sans Unicode"; mso-font-kerning:.5pt; mso-fareast-language:#00FF;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} /* List Definitions */ @list l0 {mso-list-id:1; mso-list-template-ids:1;} @list l0:level1 {mso-level-tab-stop:36.0pt; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level2 {mso-level-tab-stop:54.0pt; mso-level-number-position:left; margin-left:54.0pt; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level3 {mso-level-tab-stop:72.0pt; mso-level-number-position:left; margin-left:72.0pt; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level4 {mso-level-tab-stop:90.0pt; mso-level-number-position:left; margin-left:90.0pt; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level5 {mso-level-tab-stop:108.0pt; mso-level-number-position:left; margin-left:108.0pt; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level6 {mso-level-tab-stop:126.0pt; mso-level-number-position:left; margin-left:126.0pt; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level7 {mso-level-tab-stop:144.0pt; mso-level-number-position:left; margin-left:144.0pt; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level8 {mso-level-tab-stop:162.0pt; mso-level-number-position:left; margin-left:162.0pt; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level9 {mso-level-tab-stop:180.0pt; mso-level-number-position:left; margin-left:180.0pt; text-indent:-18.0pt;} ol {margin-bottom:0cm;} ul {margin-bottom:0cm;} -->

Prata med fotografen och dubbelkolla tid mm. Ringa kyrkan och dubbelkolla några grejer Stryka klänningen Färga håret Färga ögonfransar och bryn Vigselprogrammen Bordsplaceringen Skriva klart de sista presentationerna Festhäftena (få klart all text, korrekturläsa, skriva ut, montera och dekorera)
    Fixa klart presentkortslådan
    Favouraskarna Fylla rispåsarna och knyta ihop
    Fixa bordsplaceringen på A3-papper Fixa bordsplaceringen till köket med allergier och specialkost Lämna in ringarna för gravering och putsning

Tror det ska vara allt??

• Martinaa

Suck, varför går det aldrig kopiera in nåt i ett inlägg utan att det blir så där konstigt?? Jaja, det väsentliga kommer nedan... :)

• Martinaa

Jag har köpt den här fyll-i-boken www.myheart.se/bocker/14-bok-en-karleksforklaring.html som jag håller på att fylla i och ska ge till min man dagen efter! :) Inget dyrt alls, men desto finare och personligare.

Hade tänkt göra en secret box, men det får bli efter bröllopet. Fick börja spara hår inför vaxningen dagen innan och är inte så sugen på att klä av mig framför kameran med hobbit-ben! ^^

• Martinaa
    DaisyMom skrev 2010-05-28 09:41:06 följande:
    Kan inte fatta att det bara är en vecka kvar imorgon! Jag ska gifta mig med min drömkille!!! Tjoohoo! Vaknar på nätterna ibland och kan inte somna om för att jag ligger och funderar på bröllopet och att allt ska klaffa, ifall det är något jag glömt eller så...   Jattefin bok! Jag är på jakt efter en fin gästbok, skulle hellst vilja pyssla ihop en själv, men det kanske är i senaste laget nu... Kanske tar en tur till panduro i helgen!
    brollopspyssel.blogg.se/2010/april/sa-gor-du-din-egen-gastbok.html

Hinner du inte fixa allt det (med att håla och binda ihop själv) kan man ju köpa en hyffsat neutral och klä om och göra fin på sitt eget sätt? :)

• Martinaa

Snyft, nu visar prognoserna regn och max 12ºC. För några dagar sedan var det över 20 grader och sol. Hoppas det hinner ändras tillbaka igen!

En vecka nu tjejer! :D

• Martinaa

Min värdinna ringde och ville ha lite körschema över dagen så jag satte mig och försökte skriva ihop ett nu. Jag ska prata med frisören och fotografen igen, men det är så svårt att veta hur lång tid saker och ting tar... vad tror ni om detta?

Kl. 8:30 Hos frisören
    Fixa hår och smink

Kl. 11:00 Äta
    Johan (m2b) tar bilen till sin frisör och sedan till feststället och ställer bilen där. Johan och vår värd (hans bror) möts på feststället, så kör brorsan tillbaka till stan.

Kl. 11:30 Påklädning
    Johan hämtar blommorna och kommer till min frisör.

Kl. 12:00 Till fotografen
    Andreas skjutsar oss till kyrkan. Vi möter upp fotografen, och näbbarna vid kyrkan och fotograferas. Vi åker med fotografen till fotostudion. De andra följer med?

Kl. 14:45
    Till kyrkan

• Martinaa

Daisy:
    Haha. Trist att det blev fel men tur det går att fixa.

Varför är det så egentligen? Att man ska känna sig som en petig galen bridezilla så fort man inte är nöjd med något? Vi hämtade ut flera provsmaker på tårta och jag var inte nöjd. Först tänkte jag att "jaja, vi får väl ta den här då. Den va ju OKEJ, men inget jag skulle vilja ha i vanliga fall eller så". Men sedan så bad vi om ytterligare ett prov i alla fall, och jag kände mig lagom besvärlig, men tur det, för sedan fick vi den godaste tårtan jag nånsin ätit! :D Men blir nästan lite less att man ska kallas bridezilla bara för att man vill vara nöjd.
    Inget mot dig nu Daisy, för jag säger så också. Men lite tråkigt när man tänker på det, även om vi oftast säger det ganska skämtsamt! {#lang_emotions_wink}

Jag håller på att skriva ut festhäften för glatta livet nu. Jag kanske till och med kommer hinna klart innan fredag?? {#lang_emotions_laughing}

Nu ska vi dock ner till stan och putsa upp förlovningsringarn! Hej så länge!

5 dagar kvar...!
  • Martinaa

Din gästbok blev ju jättesöt Daisy! :D

Ang vädret så verkar det bli väldigt fint. Dock visade SMHI vind på 11m/s sist jag kollade, medan klart.se bara visar 5m/s. Hmm, nu ser jag att yr.no visar bara 3 m/s. Vi hoppas att norrmännen har rätt den här gången!

Idag bestämde vi äntligen cake topper och betalade tårtan. Skönt att ha det klart! Igår pratade jag lite med värdinnan om upplägget över dagen och så. Hihi, nu börjar jag verkligen längta och se fram emot festen! Är så nyfiken på vilka tal som kommer hållas, VEM som håller tal och vilka upptåg det blir!

• Martinaa

Hihi, nu har jag precis skrivit ut det allra sista festhäftet. Det som är till min blivande. Bytte nämligen ut mittuppslaget i det här nu, till ett med en text jag skrivit. Som ett tal till honom helt enkelt. Ska bli en liten överraskning för honom på festen från mig!

• Martinaa

Idag jobbar jag min sista dag som ogift!! Har till och med bett att få gå två timmar tidigare idag så jag ska hinna med lite mer ikväll (slutar sju i vanliga fall så inte mycket kväll kvar då). Nu ska jag sola en sista gång, färga håret, färga ögonfransar och bryn, röja upp och städa i lägenheten för några av gästerna som ska bo hos oss och kolla över checklistor, börja packa ihop allt pyssel som ska med imorgon med mera med mera.
    Imorgon blir det salong med vaxning och naglar, till feststället och duka upp samt lämna av klänning och sånt hos frisören.
    På kvällen sen ska vi gå ut och äta och ha det lite mys. Tänk, då kan vi inte göra NÅNTING mer utan sen får det bli som det blir. Har vi missat nåt så får vi nog leva utan det, hehe. Men det ska bli så skönt att få släppa allt sen. Om jag kan...

Köpte också sömntabletter för ett tag sedan för jag har svårt att sova nu när det är så ljust, men vi får väl se hur det går... Vill ju inte direkt gå runt och gäspa på lördag!

Som morgongåva har jag bara gjort en enkel, men personlig sak. Jag köpte den här http://www.myheart.se/bocker/14-bok-en-karleksforklaring.html?gclid=CKigk6Tbg6ICFdMq3god8UwLFg fyll-i-boken som jag fyllt i och ska ge honom på morgonen. Hade tänkt göra en egen secret box med en kompis, men blev tvungen att spara hår till vaxningen så det får bli en annan gång. Bättre kanske efter sommaren då man fått lite mer färg också!

Shit, det är verkligen nära nu!! Dagen man väntat, längtat och planerat så mycket inför är snart här!! När vi vaknar på söndag är vi FRUAR!

• Martinaa

Tjoho!

Nu är naglarna fixade, borden är dukade, klänningen inlämnad hos frisören och mannens kläder hämtade. Nu är vi nog redo för imorgon...hoppas jag, hehe. Är oroväckande lugn faktiskt...

Nu ska jag snart göra mig i ordning så jag och älsklingen gå ut och äta ikväll. Nu kan vi bara slappna av och låta allt ske. Nu kan vi inte göra mer.

Lycka till till er alla här imorgon!! Ha er bästa dag nånsin och NJUUUT!!

Ps. Är det för fler än mig som smileysarna inte funkar??

• Martinaa

Hallå!

Kikar in och säger hej! Sitter just nu på vårt hotellrum i Milano. Har inte hunnit kolla in här tidigare.

Vi hade en FANTASTISK dag i lördags som knappt kan beskrivas i ord! Underbart väder, glada gäster, lycklig man och fru och allt var nästintill perfekt. Några smärre missöden men det löste sig så bra att jag knappt kan räkna dem som missöden. Längre historia kommer nån annan dag, likaså bilder. 

Helt otroligt är i alla fall att vara GIFT nu. Det hela känns fortfarande så overkligt att jag måste titta mig själv på fingret lite då och då för att fatta att det verkligen har hänt! :)

Ciao!

Svar på tråden Är allt klart för er/vår vigsel den 5 Juni..