Inlägg från: minimis |Visa alla inlägg
  • minimis

Kan man ha strumpor om man har brudskor med öppen häl?

Jag tycker personligen att det är jättefult om man ser att det är en strumpa i, men det kan ju bero på om det är förstärkning i hälen eller ej?

• minimis

Det bryr jag mig inte om, jag vill inte att låren ska klibba ihop!

• minimis

Jag vet!! Fruktansvärt!! O mina ben är INTE det minsta tjocka, men låren klibbar ändå..

• minimis

Men ska man inte visa låren när mannen tar av strumpebandet? Har varit på ett bröllop i mitt liv och där gjorde de så, därav vill jag nog inte ha cykelbtxor under klänningen hihi

• minimis

Julibrud och nästan 30 skrev 2010-05-13 21:52:11 följande:
    Här i Finland är det en tradition att brudgummen tar strumpebandet och kastar det ibland alla ogifta män så som bruden gör med brudbuketten. De bröllop jag har varit på har dock aldrig brudgummen visat vad brudens lår utan han "dyker" under klännigen och tar strumpebandet.

Ja, det var just i Finland som jag var på bröllop :) Vi kommer ju att blanda finska och svenska traditioner. Mne vad heter det när brudgummens vänner kidnappar bruden och vad skulle han göra för att få tillbaka henne? Det var ruskigt kul!

• minimis

Sebastiána skrev 2010-05-15 20:53:27 följande:
    Jag tror faktiskt inte alls att det är en finsk tradition.

Mina finska släktingar och deras vänner brukar också göra det på bröllop.

• minimis

Sebastiána skrev 2010-05-15 22:18:45 följande:
    ...har finska arbetskamrater som inte hört talas om det, men det beror kanske på var i Finland man kommer från?

Ingen aning faktiskt! Är ingen bröllopsexpert utan tar bara till mig det jag hör o ser från andra :)

Svar på tråden Kan man ha strumpor om man har brudskor med öppen häl?