• cityalven

Problem med föräldrar (ganska långt)

Hej!

Jag vänder mig till er där ute i hopp om att hitta någon form av lösning på ett ganska stort problem.

Jag och min pojkvän funderar på att förlova oss nu till sommaren men har fått ganska mycket grus i maskineriet från hans föräldrars håll. Jag kommer fylla 20 i sommar och han är 22. Vi har varit ihop i mer än ett och ett halvt år och vi tror att vi kommer hålla livet ut. Hemma hos mig och mamma (jag ska flytta i sommar) så är han lika välkommen som jag är. Han får gå i skåpen och i princip hitta på vad som helst. När jag kommer hem till honom är det precis tvärt om. Jag känner mig fortfarande som en gäst efter 1,5 år, måste tänka på hur jag uttrycker mig, vad jag har på mig och hur jag gör saker och ting. 

Sen lägger de sig i om vad han ska göra och tycker inte att han ska åka och hälsa på min familj när han ändå har pratat om det ett tag...

Så... finns det fler i min situation och hur har ni gjort?

Mvh

Cityalven

• Svar på tråden Problem med föräldrar (ganska långt)
  • cityalven

Det som jag menar med att gå i skåp och lådor är att jag inte känner mig välkommen eller hemma när jag är hos honom. Medan han känner sig lika mycket hemma hos mig och min mamma som han gör hemma hos sig själv. Jag har försökt att få kontakt på alla möjliga sätt. Hans mamma och jag har väll god kontakt när det gäller musik men det är det. Hans pappa är nästan lika gammal som min morfar så där blir det ju lite problem mellan generationerna om man kan säga så. Som person är jag social och empatisk så jag är ju verkligen inte någon som drar mig från att försöka få kontakt. Vi har varit på semestrar tillsammans men läget är fortfarande oförändrat.

Anledningen till att de inte tycker att han borde hänga med upp till mig är att han skulle kunna vara med på en konsert som föräldrarna ska delta i just den här helgen... Det är bara det att han själv har fyra andra konserter på sex dagar och känner att det skulle vara skönt att kunna hänga med mig upp över helgen och ta det lite lugnt.

• cityalven

Tack fiona89 det var precis det som jag behövde höra!

Jo.. och det är så som jag också försöker tänka, att det faktiskt är han och jag som vill spendera våra liv tillsammans och att hans familj inte betyder så mycket. Men ibland blir det lite förmycket ändå och det är då som det är skönt att veta att det finns fler som har klarat av den situationen som vi ändå är i nu.

Tack så mycket!

Svar på tråden Problem med föräldrar (ganska långt)