Nonchalent bemötande på Ramona Design i Göteborg
Var i Göteborg för att köpa slöja till min brudklänning häromdagen och började med att gå till Ramona Design på Kungsgatan. En glad dag för shopping tänkte vi och ringde på. Blev insläppt av jäktad kvinna som frågade vad vi skulle ha och sedan rafsade ihop en hög med slöjor, utan att fråga om vad jag tänkt ha för modell, längd, färg eller dylikt. Fick sedan prova i ett förråd (hade klänningen med och skulle prova allt tillsammans) då de "vanliga" provrummen var upptagna.
Sedan såg vi inte till kvinnan mer; ingen uppföljning om hur det gick, om de passade eller om hon skulle se efter någon annan modell. Väl i kassan skulle jag fråga om jag kunde lägga undan en slöja i två timmar för att tänka. Före mig stod en kvinna som köpt en brudklänning: det var väldigt uppenbart att skulle man bara köpa slöja var man inte lika viktig som kund... Vi fick vänta rills de småpratat färdigt om allt och ingenting och när vi väl kommit fram och det var vår tur hade hon knappt tid att lyssna på vad man sa och frågade i princip " varför ska du lägga undan den, varför inte köpa med en gång?", mycket snorkigt.
Vi gick inte tillbaka för att hämta den undanlagda slöjan. Ska man köpa en bit tyll med lite spets på för 2000kr tycker jag att man kan få ett artigt och tillmötesgående bemötande.
Vi gick till WeddingSquare vi Järntorget istället, superbra service och mycket bättre priser!! Kan rekommenderas. Där kommer vi också att hyra brudgummens kläder (kan sägas att även när det gäller priserna på dessa var de mycket billigare, skilde ca 500kr!).
Konstigt att man inte är mer rädd om sina kunder än vad Ramona Design tycks vara.