• Mymlan16

Nonchalent bemötande på Ramona Design i Göteborg

Var i Göteborg för att köpa slöja till min brudklänning häromdagen och började med att gå till Ramona Design på Kungsgatan. En glad dag för shopping tänkte vi och ringde på. Blev insläppt av jäktad kvinna som frågade vad vi skulle ha och sedan rafsade ihop en hög med slöjor, utan att fråga om vad jag tänkt ha för modell, längd, färg eller dylikt. Fick sedan prova i ett förråd (hade klänningen med och skulle prova allt tillsammans) då de "vanliga" provrummen var upptagna.

Sedan såg vi inte till kvinnan mer; ingen uppföljning om hur det gick, om de passade eller om hon skulle se efter någon annan modell. Väl i kassan skulle jag fråga om jag kunde lägga undan en slöja i två timmar för att tänka. Före mig stod en kvinna som köpt en brudklänning: det var väldigt uppenbart att skulle man bara köpa slöja var man inte lika viktig som kund... Vi fick vänta rills de småpratat färdigt om allt och ingenting och när vi väl kommit fram och det var vår tur hade hon knappt tid att lyssna på vad man sa och frågade i princip " varför ska du lägga undan den, varför inte köpa med en gång?", mycket snorkigt.

Vi gick inte tillbaka för att hämta den undanlagda slöjan. Ska man köpa en bit tyll med lite spets på för 2000kr tycker jag att man kan få ett artigt och tillmötesgående bemötande.

Vi gick till WeddingSquare vi Järntorget istället, superbra service och mycket bättre priser!! Kan rekommenderas. Där kommer vi också att hyra brudgummens kläder (kan sägas att även när det gäller priserna på dessa var de mycket billigare, skilde ca 500kr!).

Konstigt att man inte är mer rädd om sina kunder än vad Ramona Design tycks vara.

• Svar på tråden Nonchalent bemötande på Ramona Design i Göteborg
  • pontiac

Själv var jag supernöjd med deras bemötande!!!

• Mymlan16

Vad bra! Då ska jag inte döma ut dem helt ;) !

• sigma

Jag fick jättebra bemötande där när jag köpte min klänning =)

• Trasan99

Jag fick också trist bemötande när jag var där för att prova klänning. Jag hade ringt innan för att kolla om man behövde boka tid, och då sade de nej, men nu fick jag ändå höra att om man vill haft mer hjälp skulle man bokat tid. Bara suckar, fick verkligen känslan av att vi var ivägen. Tjejen som provade före mig bestämde sig för att det var den klänningen hon ville ha och undrade om hon kunde få lägga undan den i tre timmar för att fixa fram pengar (det är ju en del pengar vi pratar om...) men fick svaret att det absolut inte gick mer än en timma. Och då var hon 100% säker på att hon skulle köpa klänningen!

Men jag har också hört att andra fått ett bra bemötande, de har väl olika personal. Undrar om de läser här....?

• Mymlan16

Ja, det verkar handla om ifall man  lyckas komma dit när den trevliga personalen är där eller inte! Bara att hoppas att så många som möjligt har tur! =)

• Fröken Skruttis

Samma bemötande här. Ramona suger på service och bemötande.
     Har varit där i olika omgångar med väninnor som ska gifta sig och dom har varit lika snorkiga varje gång. Tills en vännina sa att priset spelade ingen roll...då var man helt plötsligt intressant..men då tackade vi för oss och gick..sa väl nåt snorkigt tillbaka oxå..;)

• Fiona89

Hej också varit med om kasst bemötande på ramona. Jag köpte min klänning på wedding square tillslut! Bättre priser! Men när det gäller klädsel till brudgummen är Johans Högtidskläder ännu billigare ändå. Där har vi hyrt till min blivande. 1700.- för allt.!

• Uppsalabrud2010

Jag blev också dåligt bemött där, gick inte tillbaka utan köpe allt p åandra ställen.

• sussipussi

Var tärna åt min bästa vän och råkade gå in före henne i den affären, kvinnan som tog imot oss mätte mig med blicken uppifrån och ner med avsmak (är mullig). Jag sa att det inte var jag som skulle gifta mig, då sa hon snorkigt -vad bra! Kärring!

Jag skulle aldrig sätta min fot där igen eller råda mina vänner att gå dit. De har ett stort attitydsproblem mot kvinnor som är av den lite större storleken. Så är det iof på många brudaffärer.. Tyvärr:(

• Snigel Bee

Har inte hunnit att gå dit än! Hann bara me Tonys, Remahns och Johans högtidskläder!
    Av alla dem va Johans trevligast! Tiden inne i Tonys var bara mest tortyr så som d va mot en och varandra! Orkar inte ens gå in på de så jobbigt var det.
    Remahns var trevliga från början men så fort man hade prövat tre så va de plötsligt trötta på en och då kände man sig mest i vägen! Efter prövandet så låg d lite saker här och där (hon som hjälpte mig i butiken la sakerna där typ underkjolar, plast från klänningarna). Då kom d nån och frågade varför d va stökigt och då pekade en av d som jobbade där på mig och sa "de e hon den där bruden" så där elakt! Jag har inte lagt sakerna där men klart att det blir stökigt efter att man prövar. Sedan så vet jag inte hur ni är men när det gäller brudklänning som jag har på mig på en väldigt speciell dag och när jag dessutom betalar 15 000 för den så vill jag se mig om ordentligt först!! Det tkr inte jag har konstigt men de verkar de flesta tycka inne i butikerna! Man ska helst bara pröva 2-3 sen bestämma sig, annars sticker de bara och lämnar eller får en och känna sig dum så man går själv. Riktigt dåligt!

Svar på tråden Nonchalent bemötande på Ramona Design i Göteborg