• Mymlan16

Nonchalent bemötande på Ramona Design i Göteborg

Var i Göteborg för att köpa slöja till min brudklänning häromdagen och började med att gå till Ramona Design på Kungsgatan. En glad dag för shopping tänkte vi och ringde på. Blev insläppt av jäktad kvinna som frågade vad vi skulle ha och sedan rafsade ihop en hög med slöjor, utan att fråga om vad jag tänkt ha för modell, längd, färg eller dylikt. Fick sedan prova i ett förråd (hade klänningen med och skulle prova allt tillsammans) då de "vanliga" provrummen var upptagna.

Sedan såg vi inte till kvinnan mer; ingen uppföljning om hur det gick, om de passade eller om hon skulle se efter någon annan modell. Väl i kassan skulle jag fråga om jag kunde lägga undan en slöja i två timmar för att tänka. Före mig stod en kvinna som köpt en brudklänning: det var väldigt uppenbart att skulle man bara köpa slöja var man inte lika viktig som kund... Vi fick vänta rills de småpratat färdigt om allt och ingenting och när vi väl kommit fram och det var vår tur hade hon knappt tid att lyssna på vad man sa och frågade i princip " varför ska du lägga undan den, varför inte köpa med en gång?", mycket snorkigt.

Vi gick inte tillbaka för att hämta den undanlagda slöjan. Ska man köpa en bit tyll med lite spets på för 2000kr tycker jag att man kan få ett artigt och tillmötesgående bemötande.

Vi gick till WeddingSquare vi Järntorget istället, superbra service och mycket bättre priser!! Kan rekommenderas. Där kommer vi också att hyra brudgummens kläder (kan sägas att även när det gäller priserna på dessa var de mycket billigare, skilde ca 500kr!).

Konstigt att man inte är mer rädd om sina kunder än vad Ramona Design tycks vara.

• Svar på tråden Nonchalent bemötande på Ramona Design i Göteborg
  • SessanC

Jag har också blivit dåligt bemött där, både för egen del och då jag var där med en vän.
    Förstår mig inte på hur de tror att sådant bemötande skapar nöjda kunder(?).

• mikmon

Jg var där inne idag med min brudtärna, och blir så förvånad av att läsa all kritik. Nu har jag aldrig varit och provat klänningar innan och detta var den första, men hon var supertrevlig! Fick prova alla jag ville prova, fick ta hur lång tid på mig som helst, hon hämtade olika slöjor, hjälpte till att ta av och på hur många gånger som helst, och även om jag vill prova om klänningarna. Då jag inte kunde bstämma mig men var ganska säker på en, så la hon snällt undan den i 3 dagar till mig fastän det var sista exemplaret.

• Sebastiána
    sussipussi skrev 2010-05-15 08:36:27 följande:
    Var tärna åt min bästa vän och råkade gå in före henne i den affären, kvinnan som tog imot oss mätte mig med blicken uppifrån och ner med avsmak (är mullig). Jag sa att det inte var jag som skulle gifta mig, då sa hon snorkigt -vad bra! Kärring! Jag skulle aldrig sätta min fot där igen eller råda mina vänner att gå dit. De har ett stort attitydsproblem mot kvinnor som är av den lite större storleken. Så är det iof på många brudaffärer.. Tyvärr:(
    Det verkar som flera brudklänningsaffärer har detta attitydproblem. Jag har hört "lite större" tjejer råka ut för exakt samma sak på Cinderella i Malmö. Inte klokt. Deras pengar är väl lika mycket värda. Har dessa affärer så gott om kunder att de kan skita i vissa?
  • Snigel Bee

Ok så nu har jag varit inne i Ramonas också! Va helt förberedd på att de skulle vara jättebitchiga.. men dom (hon) va ju jättetrevlig!! :O Ja va helt shockat för jag har läst en hel del dåligt om dem! De verkar variera mkt på hur de behandlar sina kunder! Tråkigt! Det är ju något väldigt spec att få gå o prova brudklänningar det vill man minnas som något kul!

• Yarrow

Jag måste också säga tt jag är lite förvånad när jag läser denna tråden.

Va inne på Ramonas för någon månad sen för att kolla efter en galaklänning. Jag är också utav den större sorten så min första fråga va om de hade några större klänningar alls.

Hon som va där då va så hjälpsam, fick prova flera olika klänningar. Jag kom mitt i skiftbyte så efter ett tag fick jag hjälp utav en annan kvinna som va minst lika trevlig hon. De frågade massvis om vad jag tyckte och kom med förlsag på hur man kunde sy om klänningar så de skulle sitta bättre (smal midja, breda höfter).

Problemet med sånna här trådar är att missnöjda kunder har en tendens att låta mer än nöjda kunder. :(

• Snigel Bee

Men det är inte bara denna tråd! De e många som gett dem dåligt betyg på olika forum! De e nog olika personer som jobbar och som är väldigt olika! Jobbigt som sagt!

• Bäst i test
    Yarrow skrev 2010-07-13 19:06:59 följande:
    Jag måste också säga tt jag är lite förvånad när jag läser denna tråden.   Va inne på Ramonas för någon månad sen för att kolla efter en galaklänning. Jag är också utav den större sorten så min första fråga va om de hade några större klänningar alls. Hon som va där då va så hjälpsam, fick prova flera olika klänningar. Jag kom mitt i skiftbyte så efter ett tag fick jag hjälp utav en annan kvinna som va minst lika trevlig hon. De frågade massvis om vad jag tyckte och kom med förlsag på hur man kunde sy om klänningar så de skulle sitta bättre (smal midja, breda höfter). Problemet med sånna här trådar är att missnöjda kunder har en tendens att låta mer än nöjda kunder. :(
    Det är bara bra att folk avreagerar sig här när de fått dåligt bemötande.. Vem vet, Ramonas ägare kanske får syn på inläggen och gör något åt saken så slipper fler råka ut för samma otrevligheter.
  • Yarrow
    Bäst i test skrev 2010-07-13 19:58:33 följande:
    Det är bara bra att folk avreagerar sig här när de fått dåligt bemötande.. Vem vet, Ramonas ägare kanske får syn på inläggen och gör något åt saken så slipper fler råka ut för samma otrevligheter.

Ja, jag jobbar ju själv i en kundtjänst så det är väl därför jag tycker så.

Folk skriver ofta mycket dåliga saker om oss på forum och dagligen får vi telefonsamtal från folk som väljer bort oss p.g.a av detta.

Tråkigt, när vi har hundratals nöjda kunder varje dag men de låter tyvärr inte lika mycket som de missnöjda kunderna.

Sen är det alltid tråkigt om man blivit dåligt bemött men alla kan ju faktiskt ha en dålig dag. Tycker det är bättre att "varna" varandra om dåliga varor i stället.

• Snigel Bee

Fast det är ju skillnad på dåliga dagar och så som folk berättar att de har blivit behandlade! Ja har sj jobbat med service och visst ja va inte ALLTID värsta glad men ja va aldrig elak eller mindre hjälpsam! Sen är detta inte som att gå in i en vanlig affär och de tkr jag att man måste tänka på när man har en brudklänning affär! Det är en väldigt spec tillfälle!! =)

• Yarrow
    Snigel Bee skrev 2010-07-14 18:10:12 följande:
    Fast det är ju skillnad på dåliga dagar och så som folk berättar att de har blivit behandlade! Ja har sj jobbat med service och visst ja va inte ALLTID värsta glad men ja va aldrig elak eller mindre hjälpsam! Sen är detta inte som att gå in i en vanlig affär och de tkr jag att man måste tänka på när man har en brudklänning affär! Det är en väldigt spec tillfälle!! =)
    Jag håller med dig. Men man måste ju tänka på att alla uppfattar inte saker lika.

Om någon tillexempel skulle säga till mig att tyvärr har vi nog inte så många klänningar i din storlek så skulle jag bara. "Nä okej, tack ändå".. Medan en annan kanske skulle ta det som om hon påpekade att man va tjock.

Missförtå mig rätt, är man i service-yrket så ska man ju ha det glada ansiktet på alltid. Men jag förstår inte vitsen med att tracka ner på personer på personer bakom ryggen. Det enda rätta är ju att gå tillbaka till personen i fråga och säga "Ursäkta mig, men jag tog faktiskt illa vid mig av det där du sa/gjorde"

Svar på tråden Nonchalent bemötande på Ramona Design i Göteborg