lanovia 08 skrev 2010-05-17 09:33:59 följande:
Färdig mat var nyckelordet tyckte jag (tycker nästan fortfarande), något som man bara kan slänga in i mikron. Skall man ställa sig och laga lunch är det ju risk att man inte hinner äta.Någonting att bära runt lillen i är bra ja. Vi kör på babysitter här. Så man kan få händerna fria när man är själv. Och något som kan vara svårt, men man måste ju faktiskt få lov att borsta tänderna eller ta på sig kläder. Så skirker barnet så mår det inte dålligt om det får ligga kvar och skrika medans du snabbt gör dig klar, bara du finns i närheten och pratar med det. Det var något jag snabbt fick intalat mig och har memorerat sedan en BVCsköterska sa det. Annars hade jag nog gått naken med hål i tänderna de första veckorna.
Nä det har verkligen varit ett problem att hinna äta! En middag fick maken t.o.m. mata mig medan jag ammade för att jag skulle få i mig något över huvud taget... Det går väl lite bättre nu men mycket fil & mackor blir det, går snabbt att göra iordning och så funkar det att äta medan jag ammar.
Kloka ord från din BVC-sköterska, det ska jag försöka tänka på. Har jättesvårt att avsluta det jag håller på med om Alfred börjar skrika. Innan har det varit lättare då maken varit hemma då har han kunnat vagga och fördröja matstunden några minuter, men idag började han jobba igen så då var det svårare. Kläder fick jag på mig men tänderna blev inte borstade...