• Fru sy

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Blomman: Kan du bärbuskar oxå eller är det blommor som är din grej? Funderar nämligen om det går att klippa ner rödavinbärsbusken, den har blivit så utväxt? Den ger massa bär så man vill ju inte sabba det...

• Fru sy

Välkommer hem Sonja. Trist med skador och framförallt under semestern.

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-08-01 14:38:08 följande:
    Grattis på bröllopsdagen Fru sy!

Tack!!

• Fru sy

Tack för alla grattisar Så här långt har det varit en bra dag. Mannen gick upp tidigare än mig och fixade frukost, speciellt god som han var och införskaffade igår. På bordet stod oxå en stor bukett röda rosor.

Vi har druckit lite champanje, skålat med grannarna som firar 40 år som gifta idag. Lite häftigt att det är samma datum!

Nu ikväll har vi varit ute och plockat kantareller, jag skickade ut mannen igår för att kolla var det fanns så gick vi ner tillsammans idag och plockade. Gillar bara att plocka svamp ifall vi hittar så det är ett bra upplägg Sen har vi varit ute och skördat de första potatisarna och rödbetorna i vårt grönsaksland, allat detta skall ikväll ätas tillsammans med vildsvinsfile. MUMS. Till detta skall vi dricka ett fint rött vin som vi fick i bröllopspresent, men ett brev till som vi skall läsa under middagen... rolig present som varar länge då det är flaskor till våra 5 första bröllopsdagar.

• Fru sy

Heloise: Förstår att du är ledsen och ärg på mannen. Det hade jag oxå blivit även fast jag inte är gravid och har en mage i vägen...

• Fru sy

Daa: härligt att bröllopet var roligt! Jag har inte varit på något sedan vi gifte oss men förstår precis vad du menar. har suttit och kollat på kort idag och det är verkligen känsla i de bilderna och filmerna som är precis kring när vi säger ja till varandra.

• Fru sy

Heloise skrev 2010-08-01 20:41:02 följande:
    ååååååå vet ni vad???? Jag känner bebisen sparka nu, jättemycket, äntligen!!!

Åhh vad härligt!! Grattis, grattis...

• Fru sy

Måste bara berätta en sak. Fick ett underbart samtal precis. En kompis som har försökt får barn i över 4 år med massa provrörsförsök. Hon har blivit gravid två gånger innan men då har det blivit missfall i v6 och v10. Nu är hon i v17. HHelt underbart!! Tydligen ligger hon i högriskgrupp av olika anledningar så hon har kontroll varannan vecka nu... hon är över 40 så det var deras sista försök. De hade tom fått papper på att de inte kunde få arn ihop som det skulle skicka in till adoptionsbyrån... Känns så härligt, nu hoppas jag bara att det går bra hela vägen, så nu gäller tumhållning för dom i många veckor framåt här hemma.

Svärisarna kommer ikväll, inte precis så att jag längtar men det får väl gå bra.

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-08-03 22:07:32 följande:
    Daa: ska kolla med min BM när jag ska dit den 26:e om foglossningen, se vad de har för alternativ att erbjuda. Väntar på att mitt stödbälte ska komma med posten, det avlastar lite.

Imorgon skall jag få träffa dig!! Och planerna lev ändrade så vi ska inte iväg på eftermiddagen, så vi har gott om tid

• Fru sy

Nu har sväeisarna precis åkt, och jag är helt slut. Det har varit okej, inte jättebra men det har funkat. Har varit inne och läst lite men inte haft möjlighet att kommentera. Orkar inte nu heller, men tänker på er alla.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...