• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Ninnnis

Hej alla!

Daa, jag tycker absolut du kan propsa på att få ett VUL pga. medicinsk indikation. Om inte din oro är tillräcklig kan du väl överdriva de stick och känningar du har till "ordentlig smärta"? Jag tror faktiskt att jag hade redigerat sanningen en aning för att få göra VUL och stilla oron. Annars kan du kanske hitta någon privat klinik i Sthlm på internet? *kramar och skickar positiva tankar* 

Fru Sy, vad härligt du skrev om ert hus Det är underbart när sådana lyckokänslor kommer över en.

Blommis, nu jäklar ska det funka!

EA, jag håller tummarna för positivt utfall både för huset och IVF:en

Ingisgumman, hur har du det?

Hvidis, det låter spännande...

Jag har glömt vad det var jag skulle kommentera mer, jag får nog bläddra tillbaks igen...

• Ninnnis

Jag lyckades få en sistaminutentid hos Svintoläkaren igår, tydligen saknades det ett par blodprov. Helst ville hos boka in nya "dag 2-4 prov" också, men jag lyckades övertala henne att de gamla från förra våren säkert går bra Lyckades även få en undersökning för bakteriell vaginos, hon kunde inte avgöra om jag hade det men slängde med ett recept för säkerhets skull. Säga vad man vill om henne, men hon är i alla fall påverkbar

I övrigt har det smitts planer och fattats stora beslut hemma hos oss i helgen. Jag återkommer med info när de sista bitarna är på plats, men det skulle kunna vara så att saker och ting plötsligt börjar falla på plats...

• passionsblomman

Hola chicas! *gaskar upp mig*
    Det var då väldigt vad seeg jag är idag...
    Jag som skulle börja skutta upp som Rönnerdal på mornarna och glatt gå en snigelrunda i arla stund innan mitt morgonkaffe.
    Näääee, jag sovde och sovde och sovdeoch NU ska jag dricka mitt kaffe,efter att först ha fastnat i Brudöverlämningarnas Brudöverlämningstråd med Prinsessa framför.

• Ninnnis

Började förresten dagen med att stå högst upp på Öresundsbron med både vind och bilar vinande runt mig. Det lösa platsskyddet under bilen blev plötsligt lite för löst, så för att kunna köra vidare var jag tvungen att bryta loss stora bitar som hängde ner i asfalten...

• Daa

Ninnis: så spännande med besluten! *sjukt nyfiken. Eller lite iaf* Hoppas på att allt faller på plats på absolut bästa sätt.

*tar emot positiva tankar och kramar. Och kramar hårt tillbaka förstås*

Igårkväll fick jag bekräftat att den dåliga känslan i kroppen med stor sannolikhet inte är något annat än en förkylning i kroppen: lite ont i halsen och småsnuvig. Sällan har en aning om förkylning känts lika välkommen.
    Just idag känner jag att jag inte tänker propsa på eller fara ovarsamt fram med sanningen för att få ett VUL. Jag tänker helt enkelt försöka hålla tankar och känslor i strama tyglar. Det finns ingen anledning till att oroa sig förrän blodet kommer. Om det kommer. Så nu är det stenhårt: jag ska inte överanalysera alla konstiga sensationer som förekommer. Jag. Ska. Inte. (hur jag sedan lyckas är ju som bekant en helt annan historia Coachning, Ninnis? *försöker se bedjande ut*).

• Daa

Ninnnis skrev 2010-05-25 11:29:43 följande:
    *vinkar till Blommis och skålar i starkt kaffe*

*hakar på*

Ja, nog är det sannerligen brudöverlämningstrådarnas brudöverlämningstråd. Den känns viktigare än någonsin.

• Daa

Oj.

Ninnnis skrev 2010-05-25 11:28:51 följande:
    Började förresten dagen med att stå högst upp på Öresundsbron med både vind och bilar vinande runt mig. Det lösa platsskyddet under bilen blev plötsligt lite för löst, så för att kunna köra vidare var jag tvungen att bryta loss stora bitar som hängde ner i asfalten...

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...