• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Leksi

Oooh, så spännande Ninnis!!! {#lang_emotions_laughing} Hoppas hoppas allt blir som ni vill! *nyfiken*
    Men mysko med tisdagsfeber, krya på dig!

Åh vad mysigt Fru Bygg att få höra "Mamma"! Var det hennes allra första ord? Här har Alfred precis börjat le och det är verkligen helt underbart! *smälter*

Grattis till Sonjas lilla tjej lite i förskott! {#lang_emotions_flower} Hon kommer säkert bli jätteglad och överraskad över cykeln!

Daa, hoppas du är riktigt förkyld nu även om det låter helt vansinnigt att säga så!

Fy vad kallt det blev förresten, brrr. Vilken kontrast mot förra veckans högsommarvärme.

Var till BVC idag och eftersom maken jobbar nu så fick syrran följa med som moraliskt stöd. =) Trodde jag skulle ta bussen nämligen (och det är ju lite nervöst första gången) p.g.a. regn men det var uppehåll så vi promenerade istället. Lilleman sov på vägen dit och halva vägen hem, så det kändes ändå som det gick riktigt bra. Han är 3 veckor gammal idag och väger 5.240 g. Han hade gått upp 545 g sedan förra veckan! Gulleplutten!

• passionsblomman

Hurra! Jag hittade en rabarb i min trädgård! Självklart skar jag genast av alla tillräckligt stora stjälkar så nu tog jag just ut årets första rabarberpaj ur ugnen.
    Men, det var lite klent antal stjälkar så jag fyllde på med lite frysta hallon och inbillar mig att det passar finemang ihop. Dessvärre glömde jag vad jag höll på med och öste på kanel och ingefära i tron att det var äpplen...men kanske går det också bra på rabarber och hallonpaj. Mycket vaniljsås så märks det kanske inte så mycket ifall detinte passar ihop...

• Leksi

Åh det låter som en supergod paj Blommis!! Mums!
    Kul med ny trädgård där det helt plötsligt dyker upp nya fynd! {#lang_emotions_laughing}

• lanovia 08

Aldrig har någons förkylning gjort mig så glad som Daas.
    Hoppas ni kan få slappna av snart och njuta ordentligt av graviditeten.

• lanovia 08

Ninnis krya på dig!
    En kväll i badkaret låter skönt.

Men du vad läser jag???
    Tjoar och dansar runt av glädje (lite i förskott innan allt är löst till 100% i praktiken), tänk om det snart är slut på pendlandet och ensama veckor. Det är ju alldeles perfekt lagom till augusti och det stora äventyret. *håller tummarna för att allt går helt i lås*
    *korkar upp en flaska champagne och skålar lite i förtid hugger in på Blommis paj också även om hon inte bjudit oss på den än*

• lanovia 08

Blommis förresten kanel och ingefära är supergott på rabarberpaj, hallon har jag aldrig testat det på.

Suck så blev jag återigen påmind om att jag inte har någon ugn och kan göra paj.
    Undrar just vem jag skall bjuda in mig till och ta med rabarber??

• lanovia 08

Grattis till lilla K som blir stora 5-åringen imorgon.
    Ödmjuk liten tjej som inte bara tar paket för givet. Tror lila cykeln blir perfekt.

• lanovia 08

Oh lilla sötisen!! KOmmer man kunna se bild på henne på webversionen av tidningen imorgon? Vet att vi fick se T där när hon fyllde 7.
    Tror säkert barnen kommer även om det är morsdag. Annars får ni väl improvisera och ta det någon annan dag.

Sonja68 skrev 2010-05-25 13:08:24 följande:
    Hon ska få ha sitt första kalas med inbjudna från dagis. Vi var på cykeltur i söndags och hon delade stolt ut inbjudningarna personligen till de som var hemma, och stoppade i brevlådorna till dem som inte var hemma. Hon är så söt så man vill bara äta upp henne. Med blonda flätor och stor glad mun ♥KOm igår på att kalaset är på söndag och då är det ju MORSDAG !!! Hade helt glömt det. Ja, ja de som kan komma kommer, det är inte mer med det. Bara NÅGON kommer...

• lanovia 08

På söndag blir första morsdag som jag är mamma. Undrar om maken tänker på det?? Skall försöka att inte pika honom innan...

• lanovia 08

Undrar just varför jag sitter och pratar med vänner på Facebook, tittar här och fixar lunch åt maken när det är meningen att jag skall skriva en CV. Har inte hunnit på hela dagen så jag får ju passa på nu när E sover (har varit ensam med henne hela dagen därav att jag inte fått någon avlastning för att skriva den tidigare idag). Snart kommer maken hem och då kommer jag börjar prata med honom, DISCIPLIN nu alltså.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...