Ja det är verligen svårt! Du menar skippa skyddet och se vad som händer. Tja egentligen lika bra att låta naturen ha sin gång.
Nej vi har inte bestämt något mera, maken är ju redo nu på stört. Men det är inte jag. Jag vil ha min kropp i fred några månader till också vill jag komma närmare årsskiftet då jag skall börja jobba igen. Har ju bara fast jobb på konsultfirma men inget uppdrag och underlättar ju att få ett uppdrag utan en mage som putar.
Sedan är jag just nu livrädd för att få barn tätt. Har en kompis som har fått sitt andra barn nu, 6veckor gammalt. Hennes första barn är snart 2 år och när man lyssnar på henne så är det sååå jobbigt med barnen så tätt. Hon och sambon hinner knappt prata med varandra och det är fullrulle hela tiden etc etc.
Men sedan vet jag ju att hon skrämde mig lite inför att skaffa första barnet också. Hade det varit hälften så jobbigt mot hur hon fick det att låta hade jag legat i ett hörn och gråtit varje dag, och det gör jag ju inte.
Fru Bygg skrev 2010-08-16 09:19:03 följande:
Lanovia; Ja, vi är sugna på att ha barn tätt, men det är svårt att veta hur tätt. Det känns ju lite jobbigt med jobbet också. Har ju precis börjat jobba halvtid och ska man sen ha barn inom ett år igen... Det var riktigt skoj att börja jobba igen, men det är skönt att kunna vara hemma lite med Ella också. Idag ska vi ha mysdag och sen ska vi hälsa på hos maken och äta lunch.Har ni bestämt mer om när ni är sugna på bebisverkstad igen? Jag tror att det dröjer ett par månader till innan vi ger oss igång igen, men det får ju inte blir för många månader. Det är svårt, kanske man ska lämna allt till slumpen istället?