Daa skrev 2010-05-18 11:40:07 följande:
Mördarsniglar... *ryser i hela kroppen och försöker att inte kräkas av äckelkänslor*Igår sa jag till maken att om mördarsniglarna kommer hit upp ska vi antingen flytta till norra Nordnorge eller till lägenhet utan minsta tillstymmelse till trädgård. Makens förslag var att vi istället skulle asfaltera gården och sedan gräva en vallgrav runt. Eller kanske köpa ett gulligt litet lamm som äter mördarsniglar. Jag försökte hävda att lamm inte äter sådana, men han var envis. Man kanske blir lite luttrad när man plockat 3800 stycken?
Eller en robotgräsklippare, de ska också funka.
Jag får hjälpa till att plocka när vi hälsar på Blomman! (Örrrk)
Jag hänger inte riktigt med i trådtempot, men grattis till embryon och jag håller också tummar och tår för att det ska gå vägen fru E.
Fru sy, det skulle vara kul att se vad du syr, har du någon hemsida?
Kramar till alla som är nere, och hoppas att en solstråle ska titta in.
Fick precis mail från ActionAid, de samlar in pengar till mensskydd så att flickor i Kenya ska kunna gå i skolan. De stannar tydligen hemma och använder gamla trasor och torkat kobajs som bindor! Gissa om underlivsinfektioner är vanligt? De får även lära sig att sy tygbindor. Jag blir bara så förvånad att det inte finns något bra alternativ, kvinnor har väl alltid haft mens, har de bara stängt in sig i en vecka varje gång? *Känner mig okunnig*