• Bridetobe2011

Juni 2011

Finns det en tråd med Juni brudar??

annars finns det en nu {#lang_emotions_tongue_out}

vårt bröllop in finner sej på pingst nästa år alltså den 11 juni!

vilket datum har ni?

Kopiera och lägg in!

Bridetobe2011 /11 juni 2011

• Svar på tråden Juni 2011
  • Thulan85

Hej! Det var ett tag sedan jag var inne här så det var en del att läsa i kapp. Nu är kyrka 8julita kyrka), lokal (Julita gård) bokad och fotograf. Och nyss bokade jag catering, hon på cateringfirman skrattade nästan åt att jag var ute i så god tid men det är ju skönt att ha det avklarat=) I helgen var jag i Stcokholm och betalade min klänning, det var första klänningen jag provade och jag kände direkt att den var min. Det är en Lillyklänning, kostade 8300 så egentligen sprack vår budget redan där men det var kärlek vid första ögonkastet=) Sen har jag köpt underkläder och beställt slöja, slöjan är nästan 3 meter och underbart vacker! Har också hittat de skorna jag ska köpa men måste iväg och prova dem igen, 37 var för små och 38 drunknade jag i så vet inte hur jags ka göra med dem.

Nu ska jag bara boka transport och musik till vigseln och festen. Väljer mellan häst och vagn och nån fin gammal bil, dock tycker jag att häst och vagn som kostar 5000 är lite mycket pengar för en halvtimme så jag är lite kluven. Vill så gärna ha stråkar under vigseln men det skulle kosta 6000kr så ska kolla efter billigare alternativ. Sen är det ringen kvar också, det blir nästan svårast. Vad ska ni andra ha för typ av ring?

• MaddeåMats

Nu har jag bokat kyrkan, vi träfade kyrkvaktmästaren i söndags och han verkade helt OK!

Vi har tittat en del på ringar och jag kommer att välja en helt vanlig med 5 stenar, 0.75 carat.

• Minstoradag

Jag har en plan ring med 9 stenar men jag har ingen aning om caraten. Det är min gammelmormors så det känns jätte bra. Däremot kanske jag köper en till som är identisk och har två alians ringar, en på vardera sida om förlovningsringen som i sin tur ska göras om i Januari ungefär. Det här med ringar är verkligen svårt det ska ju sitta där sen =)

Imorgon ska jag dra me mig min fina karl så han får se den kyrkan jag verkligen vill att vi ska vigas i!

• lunagarden

Thulan85 skrev 2010-08-09 15:05:46 följande:
     I helgen var jag i Stcokholm och betalade min klänning, det var första klänningen jag provade och jag kände direkt att den var min. Det är en Lillyklänning, kostade 8300 så egentligen sprack vår budget redan där men det var kärlek vid första ögonkastet=)

Smygläser lite här, vi ska ju gifta oss i juli 2011

Vilken Lillyklänning valde du? Jag har provat två st och blev helt förälskad i båda. Imorgon ska vi till Lilly i Köpenhamn för att prova fler

• Irish Coffee

Hoppar in har =)
    ska gifta oss 18juni, super glad. nu ar det liksom mindre an 1ar kvar ..hihiii...

• nsdtr

Vi har till 99% bestämt vårat bröllop till den 4 juni 2011 i Motala

• Semlorna

Hej allihopa, nu hör jag också till tråden!
    Vi har varit i kontakt med kyrkan och även bokat lokal för den 4 juni nästa år. Färgtemat kommer vara grönt med lite rosa till. Tårta, blommor och fotograf är också bestämt vilket känns gott. Jag ska bära svärmors gamla klänning från 70-talet som hennes mamma sytt om den går att kemtvätta. Vigselring är mitt stora dilemma men det lutar åt en enkel ring i rödguld med fästmannens månadssten i. Jag känner mig effektiv men då slipper jag åtminstånde stressa i onödan.

• CeciliaJarl

Det är ju lilly som gäller :) Många som verkar tycka om dem!

• Thulan85

Ja Lilly är kanonbra! Bra pris och väldigt välgjorda. Jag har köpt klänningen 08-3118, ville så gärna ha tyll på min klänning så när jag såg bilden på hemsidan blev jag kär och den var ännu vackrare i verkligheten. Den har mycket stenar och bling och det syns ju knappt på bilden. Ni andra med Lillyklänning, vilken modell har ni fallit för?

Svar på tråden Juni 2011